شنبه 3 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نسرين ستوده بازداشت شد

به‌گفته رضا خندان، همسر نسرین ستوده، روز شنبه خانم ستوده به همراه دوستان و تنی چند از همکارانش بازداشت می‌شود. پس از گرفتن عکس و مدارک شناسايی ساعاتی بعد همه بازداشت‌شدگان آزاد می‌شوند اما خانم ستوده بدون داشتن حکم قضايی به‌طور خودسرانه در بازداشت می‌ماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو زمانه ـ رضا خندان، در صفحه فيس‌بوک خود خبر از بازداشت همسرش نسرين ستوده در ارتباط با تجمع امروز مردم در اعتراض به اسيدپاشی‌ در مقابل وزارت کشور داده است.

رضاخندان نوشته است: «امروز پس از پايان ساعت تحصن در مقابل کانون وکلا، نسرين به همراه دوستان و تنی چند از همکارانش جهت اعلام حمايت از زنان اسيدپاشی شده و اعتراض به عملکرد مسولين، به روبه‌روی وزارت کشور رفته بودند. زمان برگشت همه آنها را بازداشت و پس از گرفتن عکس و مدارک شناسايی ساعاتی بعد همگی آزاد شده‌اند. اما نسرين را بدون داشتن حکم قضايی به طور خودسرانه بازداشت کرده‌اند.»

او افزوده که وکلای دادگستری، گيتی پورفاضل، عباس جمالی و همچنين پيمان عارف و فريد روحانی جزو افرادی بودند که همراه نسرين ستوده بازداشت شدند اما ماموران پس از گرفتن عکس و مدارک شناسايی و در برخی موارد گرفتن تلفن جيبی، آنها را آزاد کرده‌اند اما نسرين ستوده را در بازداشت نگه‌داشته‌اند.

همچينن، بر اساس خبرهای رسيده، تجمع مردم تهران در اعتراض به اسيدپاشی‌های اخير در اصفهان با برخورد يگان ويژه نيروی انتظامی روبه‌رو شد.

يکی از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان در توئيتر نوشته است: «تجمع در مقابل وزارت کشور تهران به زد و خورد و بازداشت چند تن از معترضين انجاميده است.»

به گفته همين خبرنگار به دليل حضور نيروی انتظامی «تجمع منظم در برابر وزارت کشور شکل نگرفته اما تعداد کثيری از مردم در آن محل حضور دارند.»

از تهران خبر می‌رسد که يگان ويژه در محدوده وزارت کشور تا تقاطع وليعصر حضور گسترده دارد.

پيش‌تر علی‌اصغر ناصربخت، معاون سياسی و انتظامی فرمانداری تهران اعلام کرده بود: «فرمانداری تهران هيچ‌گونه مجوزی برای تجمع در مقابل وزارت کشور يا نهادهای ديگر را صادر نکرده است. بنابراين هرگونه تجمع که امروز (شنبه) برگزار شود خلاف قانون بوده و ما موظفيم که با اين تجمع برخورد قانونی داشته باشيم.»

معاون سياسی و انتظامی فرمانداری تهران گفته است: «ما از اتفاقات اسيدپاشی در اصفهان ناراحت بوديم و آنها را محکوم می‌کنيم ولی نبايد هيچگونه تجمعی در تهران بدون اخذ مجوز قانونی برگزار شود.»

در روزهای گذشته، در شبکه‌های اجتماعی خبرهايی درباره برگزاری تجمع در روز شنبه، مقابل وزارت کشور در اعتراض به اسيدپاشی اصفهان منتشر شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016