سه شنبه 6 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خبرنگار بریتانیایی که قرار بود سرش بريده شود، برای داعش گزارش تهيه کرد + ویدئو

به گزارش عصر ايران به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه داعش روز دوشنبه فيلمی را منتشر کرد که در آن "جان کانتلی" خبرنگار و عکاس انگليسی گزارش رسانه ای را از داخل شهر کوبانی تهيه کرده است.

به نظر می رسد اين گزارش با هدف اثبات سيطره داعش بر بخش های زيادی از شهر کوبانی منتشر شده است.

جان کانتلی از دو سال پيش در گروگان داعش قرار دارد. چندی پيش داعش با انتشار فيلمی تهديد کرد به زودی اين خبرنگار انگليسی را سر می برد.

در اين فيلم به مدت پنج دقيقه و ۳۰ ثانيه "کانتلی" ۴۳ ساله از داخل شهر کوبانی می گويد "مجاهدين" از شهر عقب نشينی نکرده اند بلکه عکس آن صحيح است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


داعش در فيلم های خود از اعضای خود با عنوان "مجاهدين" ياد می کند.

گروه افراط گرای اسلامی "خلافت اسلامی" معروف به گروه دولت اسلامی يا داعش هم اکنون بخش های زيادی از خاک عراق و سوريه را در تصرف خود دارد. داعش هم اکنون به دنبال تصرف شهر کوبانی سوريه است. اين شهر در نقطه صفر مرزی با ترکيه قرار دارد.

در روزهای اخير خبرهای زيادی درباره پيروزی های مدافعين شهر کردنشين کوبانی در برابر حملات داعش با حمايت حملات هوايی ائتلاف ضدداعش منتشر شده بود.

البته مشخص نيست اين فيلم چه زمان تصويربرداری شده اما کانتلی مطالبی را تکرار می کند که شبکه بی بی سی در روز ۱۷ اکتبر جاری و جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمريکا در روز ۱۶ اکتبر مطرح کرده بودند.

در اين فيلم، تصاوير هوايی از شهر کوبانی هم پخش می شود که براساس گفته داعش توسط "هواپيمای متعلق به ارتش دولت اسلامی" تهيه شده است.

اين خبرنگار انگليسی همچنين تاکيد می کند که خبرهای منتشر شده درباره عقب نشينی "مجاهدين" از کوبانی به دليل فشار حملات هوايی نادرست است و "جهادی ها" همچنان کنترل مناطق شرقی و جنوبی کوبانی را در دست دارند.

کانتلی يک خبرنگار عکاس آزاد است که با روزنامه های انگليسی ساندی تايمز و ساندی تلگراف، خبرگزاری فرانسه و ديگر رسانه ها همکاری داشت.

او در نوامبر ۲۰۱۲ به همراه همکار آمريکايی اش جيمز فولی ربوده شد. پيش از اين داعش جيمز فولی خبرنگار آمريکايی را سربريد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016