پنجشنبه 8 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: نبايد زياد به نتايج مذاکرات هسته‌ای دل بست

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: نبايد زياد به مذاکرات هسته‌ای و تلاش برای شکستن تحريم‌های دشمنان اميدوار باشيم و يا منتظر حل معضلات بين‌المللی باشيم بلکه ضرورت دارد به ظرفيت‌های ملی کشورمان بها بدهيم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبيل، سردار محمد‌رضا نقدی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان اردبيل با موضوع و محوريت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: همان طوری که در دفاع مقدس با بهره‌گيری از ظرفيت مردمی پيروز شديم در اقتصاد نيز بهره‌گيری از اين مدل می‌تواند ما را به پيروزی برساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی تنها فرمول غلبه بر معضلات اقتصادی را مشارکت دادن مردم در عرصه‌های مختلف بيان کرد و گفت: نبايد زياد به مذاکرات هسته‌ای و تلاش برای شکستن تحريم‌های دشمنان اميدوار باشيم و يا منتظر حل معضلات بين‌المللی باشيم بلکه ضرورت دارد با بها دادن به ظرفيت‌های ملی و بهره‌گيری از اين توان و آزادسازی بسياری از اين قدرت ملی‌ می‌توانيم پيروز حقيقی باشيم.

وی با بيان اينکه سازمان بسيج مستضعفين کار سازماندهی مردمی را بر عهده دارد که شيرينی اين حضور را مردم در دوران دفاع مقدس با همراهی ارتش و سپاه چشيده‌اند، افزود: تا زمانی که بسيج وارد ميدان نشد ما به پيروزی دست پيدا نکرديم و حتی در عمليات‌های متعدد ارتش و سپاه ما ناکام بود اما از آن روزی که نيروهای مسلح زمينه حضور و ورود بسيج را به عرصه دفاع مقدس مهيا کردند ما پيروز حقيقی بوديم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين بيان کرد: بسيج امروز خود را در معرض بهره‌برداری دستگاه‌های مختلف از توان و بضاعت خود قرار داده است تا مشکلات اين کشور نظير بيکاری، مهاجرت، کاهش جمعيت و قدر ناشناسی بسياری از منابع و ظرفيت‌های عظيم برطرف شده تا کشور ما بتواند در مسير توسعه‌يافتگی حقيقی قدم بردارد.

نقدی ادامه داد: بايد از ظرفيت جوانان و بسيج اقشار مختلف استفاده کنيم چرا که بی‌توجهی دولت‌های بعد از جنگ به اين ظرفيت و حتی تعطيل شدن جهاد سازندگی سبب شده تا ما نتوانيم همچون عرصه‌های آزادی، جمهوريت و اسلاميت نظام در عرصه استقلال اقتصادی به نتيجه مطلوب برسيم.

وی حفظ روحيه جهادی را ضروری خواند و عنوان کرد: ما تنها بعد از جنگ در طرح واکسيناسيون فلج اطفال با بهره‌گيری از توان بسيج موفق عمل کرديم چرا که سعی‌مان بر اين بوده تا از اين توان بالا بهره کامل را بگيريم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين ورود نيروهای جهادی را به مناطق محروم و روستايی و استفاده از ظرفيت‌های مردمی در پيشبرد امور و اجرای طرح‌ها با بهای کمتر و قيمت ارزان‌تر يادآور شد و افزود: بسيجيان ما در طرح‌های مختلف از آبخيزداری تا جنگل‌‌کاری گرفته تا حوزه بهداشت و درمان ورود پيدا کرده و سعی‌شان بر اين است تا در بخش‌های مختلف حضور قوی و منسجم داشته باشند.

نقدی مفهوم اقتصاد مقاومتی را تقويت توليد ملی و رفع ضعف‌ها در اين زمينه بيان کرد و افزود: اين جای تاسف است که سالانه ۶۴ ميليارد تومان واردات به کشورمان داريم که اغلب نيز کالاهای تزئينی و لوکس و بی‌مصرف است در حالی که با تقويت جبهه توليد ملی می‌توانيم از خارج شدن اين ميزان ارز از کشورمان جلوگيری کنيم.

اين مسئول دوری از مصرف‌گرايی لوکس را برای تقويت توليد ملی يک راهکار اساسی بيان کرد و ادامه داد: اين شعار خوبی است که هر ايرانی يک توليدکننده و هر خانه نيز يک کارخانه باشد چرا که در همه کشورهای پيشرفته بسياری از توليدات در خانه‌ها و کارگاه‌های کوچک و بدون هزينه انجام می‌شود و ما نيز می‌توانيم بسياری از توليدات خانگی خودمان را تقويت کرده و به روش‌های مناسب توليد مرغ، تخم مرغ، ماکيان و بسياری از نيازمندی‌های خودمان را در همان محيط های خانه انجام دهيم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبيل، رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پايان سخنان خود اين امر را حرکتی ارزشمند و به دور از قوانين دست و پا گير توصيف کرد و گفت: اين حرکت می‌تواند به تقويت جبهه ملی بيش از گذشته کمک کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016