پنجشنبه 8 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بيانيه کانون نويسندگان ايران در باره "اسيد پاشی‌های زنجيرهای"


در هفته‌های اخير چند زن جوان در شهرهای اصفهان و مشهد قربانی اسيد پاشی شدند. اين حمله ها چندان تکرار شد که به "اسيد پاشی زنجيره ای" شهرت يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ابعاد ضدانسانی و زن ستيزانه ی اين اقدام، خشم و انزجار همگان را برانگيخت و بسياری از مردم به ويژه زنان با حضور اعتراض آميز خود نشان دادند که پديدهی شوم اسيدپاشی بر چهرهی زنان هيچ نسبتی با فرهنگ مردم ايران ندارد بلکه برآمده از تفکر عقب مانده ای ست که مشابه آن از سوی نيروهای مرتجع داعش در سطح منطقه در حال وقوع است و خشم جهانيان را برانگيخته است.

جلوگيری از اعتراض مردم، ضرب و شتم و بازداشت آنها و يکی از خبرنگاران با هدف سانسور خبری، در کنار برخی سخنرانی های تحريک آميز و تصويب قوانينی که دست معترضان به حريم خصوصی مردم را باز می گذارد، پيامدهای فاجعه بارتری در پی خواهد داشت.

کانون نويسندگان ايران ضمن همدردی با قربانيان پديدهی شوم اسيدپاشی های اخير و خانواده های آنها براين باور است که چنين اقدام هايی ريشه در سياست و تفکری دارد که هدف آن سرکوب زنان و حذف آنان از عرصه های اجتماعی ست.

کانون نويسندگان ايران خواهان دستگيری و محاکمه علنی آمران و عاملان اين جنايت است.

کانون نويسندگان ايران
۷ آبان ۱۳۹۳


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016