جمعه 9 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

گروه "دولت اسلامی" بیش از ۲۰۰ سنی را قتل‌عام کرد

نیروهای گروه "دولت اسلامی" بیش‌ از ۲۰۰ عضو یک قبیله سنی را در غرب عراق قتل عام کردند. جنازه‌های ۱۵۰ تن از این قربانیان در یک گور دستجمعی پیدا شد. ۳۰ رزمنده این قبیله در برابر چشمان بستگانشان به‌رگبار بسته شدند.

خبرگزاری آلمان گزارش داد که گروه "دولت اسلامی" در چند عملیات وحشیانه جدید ۲۰۰ عضو قبیله سنی "بونمر" را در نواحی غربی عراق قتل‌عام کرده است. پایگاه خبری السمیرا در عراق به نقل از شیخ این قبیله گزارش داده که اجساد ۱۵۰ قربانی در یک گور در دره‌ای واقع در شمال غربی شهر رمادیه واقع در استان انبار کشف شده است.

همزمان پایگاه خبری "المدا" گزارش داد که بنیادگرایان در شهر "حیط" ۳۰ رزمنده همان قبیله بونمر را در یک جا جمع کرده و به رگبار بسته‌اند. آن‌ها اعضای خانواده و نزدیکان قربانیان را مجبور کرده‌اند که صحنه تیرباران گروهی را تماشا کنند. روز چهارشنبه (۲۹ اکتبر) نیز افراد مسلح "دولت اسلامی" ۴۰ عضو همان قبیله را به رگبار بسته و کشته بودند. تصاویری که مخابره شده قربانیان را با چشم‌های بسته نشان می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبر کشف ۱۵۰ جسد در یک گور دستجمعی را یک مامور امنیتی و کارکنان پایگاه پلیس عراق نیز تایید کرده‌اند. براساس گزارش اشپیگل‌آنلاین ۳۰ رزمنده سنی که در حیط اعدام شدند، پلیس یا افراد یکان‌های "سهوا" بوده‌اند که علیه دولت اسلامی می‌جنگیدند. یک‌ عضو شورای استان انبار گفته‌ است که تنها در یک محل در
نزدیکی حیط ۴۸ جنازه کشف شده است.

مجازات مخالفان دولت اسلامی

یک شاهد به خبرگزاری رویترز گفته است:«جنازه‌ها را صبح امروز، پنجشنبه ۳۰ اکتبر، کشف کردیم. اعضای مسلح داعش به ما گفتند: این‌ها اعضای سهوا بوده‌اند که با برادران خود می‌جنگیده‌اند. این مجازات کسانی است که علیه ما می‌جنگند.»
در گزارش دیگری روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از شاهدان عینی می‌نویسد که افراد مسلح دولت اسلامی ظرف سه روز در سراسر منطقه به تعقیب و شناسایی افراد قبیله بومیر ادامه دادند و در این مدت حدود ۷۰۰ نفر را یا تیرباران کردند و یا به صلیب کشیدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016