دوشنبه 12 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سردار رادان: حادثه اسيدپاشی در اصفهان بيش از حد، بزرگ‌نمايی شد

رييس مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت: بزرگ‌نمايی حادثه اسيدپاشی، موجب سوء استفاده دشمن شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا از زنجان، سردار احمدرضا رادان امشب يکشنبه (۱۱مهر) درجمع عزاداران زنجانی در مسجد حسينيه اعظم زنجان، اظهار داشت: دشمنان همواره در صدد ضربه زدن به نظام اسلامی هستند.

سردار رادارن، با بيان اينکه عزاداری‌های مردم ايران در اين ايام به خصوص عزاداری حسينيه اعظم زنجان باعث رعب و وحشت دشمنان می‌شود، افزود: عزاداری مردم ايران و زنجان در هشتم ماه محرم، از اهميت ويژه‌ای برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به دسته عزاداری حسينيه اعظم زنجان با نمايش قدرت و اقتدار نظام اسلامی يادآورشد: عزاداران حسينی بايد با شور و شعور بيش از پيش نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه و حساس باشند.

سردار رادان در بخشی از سخنان خود، با اشاره به اينکه شبکه‌های ماهواره‌ای با برنامه‌های مختلف در صدد نشان دادن چهره‌ای غيرواقعی از اسلام هستند، تاکيد کرد: هر ميزان که موج عزاداری‌های حسينی خروشان‌تر باشد، دشمنان برنامه‌های مدونی را برای مقابله با آن پياده خواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی هدف از شکل گرفتن گروه تکفيری داعش را اختلاف افکنی ميان مسلمانان به خصوص شيعه و سنی عنوان کرد و گفت: تبعيت از ولی امر مسلمين يکی از راه‌های جلوگيری از انحرافات است.

سردار رادان، خداترسی، حريت، گذشت و غيرت را از ويژگی‌های شاخص امام حسين (ع) برشمرد و گفت: در اين ميان غيرت اصلی‌ترين ويژگی سيدالشهدا (ع) و ياران باوفای آن امام شهيد بود.

وی با اشاره به ويژگيهای مسلمان واقعی، گفت: غيرت از جمله مشخصات مسلمانان واقعی است.

حادثه اسيدپاشی در اصفهان بيش از حد، بزرگ نمايی شد

رييس مرکز مطالعات راهبردی ناجا، همچنين در حاشيه اين مراسم عزاداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حادثه اسيد پاشی در اصفهان بيش از حد بزرگ نمايی شد.

سردار احمدرضا رادان در اين زمينه يادآورشد: اين حادثه و بزرگ جلوه دادن آن موجب سوءاستفاده دشمنان شد.

وی در ادامه با اشاره به اينکه حوادث بسياری رخ می‌دهد که به درستی مديريت می‌شوند، خاطرنشان کرد: با مديريت صحيح، مسببين اين حادثه تلخ نيز دستگير و به سزای اعمال خود خواهند رسيد.

سردار رادان در اين خصوص تاکيد کرد: دستگاه‌های امنيتی کشور با دقت و سرعت لازم در حال بررسی اين مسئله هستند، گفت: به زودی عاملان اين حادثه دستگير خواهند شد.

وی در ادامه بااشاره به طرح امر به معروف و نهی از منکر در کشور، گفت: جای اين قانون در کشور خالی بود و بايد امر به معروف و نهی از منکر به قانون مترقی در کشور تبديل و به درستی پياده شود.

رئيس مرکز مطالعات راهبردی ناجا در پايان سخنان خود با ابراز اميدواری از اينکه به سرعت عامل اين قضيه دستگير خواهد شد، افزود: يک موضوع بد‌تر در اين قضيه وجود داشت و آن هم بزرگ‌نمايی بيش از حد بود که مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016