چهارشنبه 14 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نماينده مجلس: اسيدپاش در يک قدمی دستگيری است


عوض حيدرپور شهرضايی

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس بررسی های به عمل آمده، عامل حادثه اسيدپاشی در اصفهان تنها يک نفر و در يک قدمی دستگيری است.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی خانه ملت روز چهارشنبه به نقل از ' عوض حيدرپور شهرضايی ' ، افزود: گزارش سفر هيات اعزامی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی به اصفهان برای بررسی حادثه اسيدپاشی تهيه شده و اين گزارش در نشست روز يکشنبه (۱۸ آبان) اين کميسيون، قرائت و محورهای آن بررسی می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو هيات اعزامی به اصفهان برای بررسی حادثه اسيدپاشی اصفهان، در تشريح مفاد و محورهای اين گزارش، افزود: تيم تحقيقاتی مجلس شورای اسلامی پس از دستور ويژه رييس مجلس در دو نوبت در منطقه حضور يافت و گزارش کامل و جامعی را از دستگاه های مربوطه اخذ کرد.

وی با بيان اينکه حادثه اخير اسيدپاشی در شهر اصفهان صرفا منطقه ای و استانی بوده است، افزود: بر اساس برداشت اوليه عامل بروز اين حادثه تنها يک نفر بوده و ادعای سازمان يافته بودن اين حوادث اشتباه است.

حيدرپور شهرضايی ادامه داد: طبق تحقيقات به عمل آمده دو فرضيه درباره عامل حادثه اسيدپاشی مطرح شده، نخست اينکه اين فرد يک بيمار روانی است و دوم اينکه با هوشياری و علم به جرم اين اقدامات را انجام داده است.

اين نماينده مردم در مجلس نهم، از پيشرفت روند بررسی پرونده حادثه اسيدپاشی در اصفهان خبر داد و گفت: سرنخ های بسيار خوبی از سوی دستگاه های اطلاعاتی و امنيتی به دست آمده و برداشت ما از اين مدارک و شواهد اين است که فرد خاطی به زودی و به راحتی دستگير شود.

وی با اشاره به وضعيت کنونی فضای عمومی اصفهان، افزود: خوشبختانه فضای عمومی شهر بسيار مطلوب و شرايط به حالت عادی بازگشته است.

عضو هيات اعزامی به اصفهان برای بررسی حادثه اسيدپاشی، ادامه داد: بر اساس نظرهيات اعزامی به اصفهان بايد يک سری اقدامات حفاظتی و انتظامی در کشور انجام شود که تحقق اين موضوع نيازمند اصلاح قانون مجرمان اسيد پاشی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016