دوشنبه 19 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سخنگوی کميسيون امنيت ملی: عامل جنايت اسيدپاشی اصفهان هنوز دستگير نشده است


حسين نقوی حسينی

تهران - ايرنا - سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی به نقل از عوض حيدرپور عضو هيات اعزامی با بيان اين که اسيدپاش اصفهان يک نفر بوده است، اعلام کرد: عامل اين جنايت هنوز دستگير نشده است.

سيد حسين نقوی حسينی يکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ايرنا درباره جلسه امروز اين کميسيون اظهار داشت: در اين جلسه عوض حيدپور نماينده شهررضا و عضو هيات اعزامی کميسيون به اصفهان گزارشی درباره اسيدپاشی در اصفهان درکميسيون قرائت کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی افزود: بر اساس اين گزارش، مطابق تمامی برآوردها اسيدپاش يک نفر بوده و انگيزه وی شخصی است و به هيچ وجه سازمان يافته يا در ارتباط با بی حجاب و بدحجابی نبوده و هيچ ارتباطی با امر به معروف و نهی از منکر ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس اين گزارش، اين حادثه، يک حادثه جنايی است و يک جنايتکار دست به چنين اقدامی زده است ولی هنوز عامل جنايت دستگير نشده است.

نقوی حسينی گفت: حيدرپور بيان کرد که از چهار مورد اسيدپاشی، دو مورد سرپايی معالجه شده اند و در دو مورد آن ها سوختگی از شدت بيشتری برخوردار است.

وی افزود: حيدرپور همچنين گفت که بين هر چهار نفر وجوه مشترکی وجود دارد و هر چهار مورد در ماشين انجام شده و بررسی ها نشان می دهد که دامن زدن به موضوع کاملا سازمان يافته بوده و به ويژه رسانه های غربی و ضد نظام حادثه مذکور را بهانه قرار دادند تا تنش های اجتماعی را تشديد کنند.

سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس تصريح کرد:همچنين در پايان جلسه امروز بيانيه کميسيون در ارتباط با تحولات بحرين قرائت و تصويب شد.

نماينده مردم ورامين در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ابتدای جلسه امروز، علاءالدين بروجردی رئيس کميسيون گزارشی از سفر هيئت کميسيون به فرانسه ارائه کرد.

وی افزود: بروجردی اعلام کرد که سفر به فرانسه به دعوت همتای فرانسوی وی صورت گرفت و اين اقدام با استقبال بسيار خوبی از سوی رؤسای مجلس سنا و نمايندگان فرانسه روبرو شد.

اين نماينده مجلس ادامه داد: بروجردی بيان کرد که ملاقات با رئيس مجلس نمايندگان، رئيس مجلس سنا، رئيس و اعضای کميسيون سياست خارجی، رئيس و اعضای کميسيون دفاعی، حضور در جمع يکی از آکادمی های پاريس، حضور در جمع فعالين وسايل ارتباط جمعی از جمله برنامه های هیأت ايرانی در سفر به فرانسه بود.

وی افزود: بروجردی در ادامه گفت که نگرانی شديد از داعش از سوی فرانسوی ها، اظهار علاقه شديد مبنی بر همکاری با ايران، ضرورت توافق نهايی در پروژه هسته ای، اعلام آمادگی برای همکاری اقتصادی و صنعتی با ايران از جمله مباحث مهم مذاکرات بود.

نقوی حسينی افزود: در ادامه نشست امروز هادی شوشتری گزارشی از UPR حقوق بشر و شرکت هیأت جمهوری اسلامی ايران در نشست مذکور ارائه کرد. همچنين در اين جلسه جمهوری اسلامی گزارش جامعی از روند صعودی و پيشرفت حقوق بشر در کشورمان ارائه کرد که اين گزارش بدون مخالفت به تصويب رسيد.

وی افزود: شوشتری همچنين اعلام کرد که به رغم تبليغات وسيع غربی ها و معاندين جمهوری اسلامی عليه حقوق بشر در کشورمان، گزارش جمهوری اسلامی دارای منطق و استنادات قوی بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016