سه شنبه 27 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مطهری: جوک درست نکنيد بگويند وزير علوم بايد متولد بعد از سال ۸۸ باشد

علی مطهری در جلسه علنی امروز مجلس طی نطقی در حمايت از وزير پيشنهادی وزارت علوم با تاکيدبر اينکه مجلس بايد بنيان کار خود را از يک پايه محکم يعنی تقوای الهی بنا کند،گفت: مجلس تا زمانی که حجت بر او تمام نشده رای مثبت را منفی ندهد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، اين نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دوران نمايندگی خود خاطر نشان کرد: من در سه وقت قاطعانه وارد شدم و جزو طراحان سوال بودم. در مورد وزير کشور اسبق، استيضاح وزير کار سابق و همچنين سوال از رئيس جمهور سابق. در مورد مسئله اول دروغ و در دو مورد ديگر قانون گريزی و يا قانون ستيزی مطرح بود.

اين عضو کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: رئيس جمهور وقت به صراحت اعلام می کرد به قانونی عمل می‌کند که به تشخيص او درست باشد و در همين شرايط مجلس نبايد فرصت باقی ماندن حتی يک ساعت را به رئيس جمهور می داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مطهری خطاب به نمايندگان مجلس اعلام کرد: در جلسه رای اعتماد امروز نيز بايد حجت داشته باشيد من روش برخی از مخالفان وزير پيشنهادی را نمی‌پسندم. عملکرد وزارت علوم در مجموع خوب است به غير از برخی نگرانی‌های فرهنگی که معمولا مربوط به اصلاح طلبان شده و در نگاه آنها به چشم تسامح ديده می شود.

اين عضو کميسيون فرهنگی با اشاره به تاکيد برخی نمايندگان بر حوادث سال ۸۸ اظهار کرد: درجريان استيضاح و رای اعتمادها توجه خاصی نسبت به فتنه شد که حتی برخی دلسوزان و خدمتگزاران نظام را از عوامل فتنه دانستند در حالی که چنين کاری باعث می شود تا مردم بپرسند و يا احتمال دهندکه حضور دلسوزان و نخبگان درجريان فتنه شايد به معنای حق بودن آن باشد.

مطهری ادامه داد: وقتی فرجی دانا که از فرماندهان جنگ بوده را حامی فتنه می‌ناميم و همينطور نيلی و اکنون دانش آشتيانی را از عوامل اين جريان می خوانيم در واقع انقلابيون را به دو بخش تقسيم می کنيم نمايندگان بايد متوجه باشند که بسياری از اين حرفها زده شده درباره فتنه به نفع آقايان موسوی و کروبی است.

وی تصريح کرد: ما بايد سعی کنيم تا اصلاح طلبان و اصولگرايان معتدل را در کنار هم قرار بدهيم.

اين عضو کميسيون فرهنگی با تاکيد بر اينکه خود انتقادی يک امر پسنديده است و مجلس نيز بايد متوجه آن باشد افزود: اکنون در جلسه معرفی وزير علوم ما مسئله فتنه را مطرح می کنيم بدون آنکه به شرايط وقت توجه داشته باشيم. فتنه به معنای واقعی خط قرمز ما است چه آنان که زمينه را فراهم کرده اند و چه آنان که اين جريان را شعله ور ساختند بايد مورد بررسی و پيگيری قرار بگيرند.

اين عضو کميسيون فرهنگی مجلس در ادامه به بيان خاطره ای از ايام حوادث سال ۸۸پرداخت وگفت: سه روز بعد از انتخابات برای حضور در برنامه تلويزيونی از من دعوت شد. من در آن برنامه به صراحت اعلام کردم تقلب از لحاظ شمارش آرا صورت نگرفته ولی بخشی از آرای آقای احمدی نژاد دچار خلل بوده و بايد بررسی شود در آن زمان مسئولان تلوزيونی به من گفتند که چه اصولگرايان و اصلاح طلبان عليرغم دعوت های صورت گرفته در برنامه حاضر نمی شوند چون هنوز شک و ترديد دارند.

وی همچنين به حاشيه جلسات رای اعتماد وزرای پيشنهادی وزارت علوم اشاره کرده و اظهار داشت: جلسه آقای توفيقی در دانشگاهها درست بعد از ماجرای کوی دانشگاه بود که با حضور نماينده ولی فقيه و رئيس دانشگاه به منظور مهار دانشجويان و التهاب دانشگاهها صورت گرفت ممکن است در اين جلسه هم به اشتباه حرفی زده شده باشد با اين وجود چنين جلسه ای به معنای فتنه است؟

مطهری درادامه اظهار کرد: مسئله نگرانی دانشگاهها چندان جدی نيست بنده چند نوبت د ر دانشگاهها سخنرانی داشتم که طی آن شاهد نشاط علمی وسياسی ايجاد شده در فضای آرام دانشگاهها بودم اين که شعار ی در دانشگاه نيز سر داده می شود حقيقت دوران جوانی است و جای نگرانی ندارد.

وی درادامه خطاب به نمايندگان مجلس تاکيد کرد: کاری نکنيد خاطره بدی از مجلس بماند و اين مجلس چون مجلس ششم شود با اين تفاوت که اين مجلس از نوع اصولگرا ست مشورت برای انتخاب وزير خوب است ولی اگر صورت نگرفت نبايد موجب موضع گيری مجلس شود.

وی همچنين در پاسخ به مخالفان وزير پيشنهادی اعلام کرد: در زمان تحصن مجلس ششم آقای آشتيانی معاونت وزارت خانه را بر عهده نداشت که نامه ای را امضا کند نگاه آقای آشتيانی به ۸۸، نگاهی معتدلانه است. ايشان همه عوامل فتنه را محکوم می کنند. نمايندگان کاری نکنند که فردا جک درست کنند و بگويند وزير علوم بايد متولد بعد از سال ۸۸ باشد.

مطهری در ادامه به سوابق وزير پيشنهادی علوم اشاره کرد و افزود: ايشان در مدرسه علوی تحصيل کرده که يک مکتب است و بزرگان آن و خدمتگزارن زيادی در آن رشد کرده اند. بنده نيز در آنجا تحصيل کردم و آقای آشتيانی را از آن دوره می شناسم. آقای آشتيانی انقلابی بودن را در عمل نشان داده است برگزاری دوره های دانشگاهی در جبهه و رتبه های بالای علمی نمونه ای از کارنامه علمی و عملی ايشان است. ايشان همچنين از اعضای شورای اسلامی دانشگاهها است و نگرانی فرهنگی درباره ايشان وجود ندارد با کارهايی مانند اردوگاه های مختلط دانشجويی مخالف هستند.

مطهری همچنين به بخشی از صحبتهای ناطقان وزير پيشنهادی مبنی بر عضويب وزير پيشنهادی در حزب مشارکت اشاره کرد و افزود: ايشان در زمانی عضو اين حزب بودند که فعاليت آن قانونی بود و بعد تر از اين ماجرا حزب مشارکت منحل اعلام شد لذا عضويت در اين حزب به معنای فتنه گری نيست مانند اين است که تمام افراد عضو حزب جمهوری اسلامی را که بعد تر از حضرت امام آن را منحل شده خواندند فتنه گر بناميم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016