پنجشنبه 29 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روحانی: گاه اگر سکوت کنيم، از انحراف در نجات کشور جلوگیری می‌شود

رييس‌جمهور با بيان اينکه دولت برای پيشبرد امور کشور تمام تلاش خود را به کار گرفته و خواهد گرفت، گفت: "نمی‌گويم ساکت باشيم و واقعيت‌ها را به مردم نگوييم ولی گاهی مواقع اگر مهر سکوت بر لب بزنيم، موجب جلوگيری از انحراف در مسير و نيز نجات کشور می‌شود."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)،حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحانی شامگاه چهارشنبه و در همايش هم‌انديشی مديران ارشد دولت تدبير و اميد در سالن اجلاس سران اظهار داشت: برای دستيابی به توافق جامع هسته ای ممکن است طرف مقابل ما برخلاف ادعاهايش در مقام عمل اراده و تصميم جدی نداشته باشد، اما بايد زياده‌خواهی را کنار بگذارد و بداند که تعامل و رسيدن به نقطه توافق به نفع مردم، منطقه و جهان است.

رييس جمهوری گفت: سربازان خط مقدم مذاکرات، همه آموزش‌های لازم را ديده‌اند و دارای لياقت و شهامت لازم هستند. رهبر معظم انقلاب، همواره از آنها پشتيبانی کرده و ملت ما نيز همواره پشتيبان آنها بوده اند.

رييس شورای عالی امنيت ملی با تشريح روند مذاکرات گفت: هدف دولت رسيدن به توافقی است که حقوق و منافع ملت و همچنين استقلال و عزت کشور را تضمين کند و در نهايت همه در پيشگاه خداوند ، تاريخ و مردم سربلند باشيم.

روحانی در بخش ديگری از سخنانش با بيان اينکه بايد در چارچوب قانون اساسی و مردم‌سالاری حرکت کنيم، گفت: وقتی می‌گوييم که به قانون اساسی پايبند هستيم، ما نمی‌توانيم کاری به مجلس و قوه قضائيه نداشته باشيم يا خدای ناکرده آنها بگويند که با دولت کاری ندارند.

رييس‌جمهور با بيان اينکه دولت در يکسال و چند ماه گذشته تلاش کرده که با قوای ديگر تعامل سازنده داشته باشد، گفت: هدف مهم ما، اداره کشور، نگهداری از نظام و انقلاب و خدمت به مردم است.

روحانی در عين حال افزود: نمی‌گويم ساکت باشيم و واقعيت‌ها را به مردم نگوييم ولی گاهی مواقع اگر مهر سکوت بر لب بزنيم، موجب جلوگيری از انحراف در مسير و نيز نجات کشور می‌شود.

رييس جمهوری تصريح کرد: بايد با هم کار کرده و در کنار يکديگر تلاش کنيم تا قدرت‌هايمان هم‌افزا شود. نبايد از اينکه رييس‌ جمهوری گزينه‌ای را برای وزارت به مجلس معرفی کرده و مجلس به او رأی نداده ناراحت و عصبانی شويم.

روحانی گفت: اين نکته را بدانيم ما در چارچوب قانون اساسی حرکت می‌کنيم رييس‌ جمهور وظيفه دارد وزير را معرفی کند و در عين حال از مجلس برای او درخواست رأی اعتمادکند، به هر حال اصل تعامل بر قواست اگر اشکالی ما داريم يا آنها دارند بايد مشکلات را حل کنيم و در کنار هم باشيم، زيرا اگر اختلاف پيدا کنيم اين اختلاف ما را از پای در می‌آورد.

رييس شورای عالی امنيت ملی با اشاره به تأکيد رهبر معظم انقلاب و سخن امام خمينی(ره) مبنی بر ضرورت حفظ وحدت کلمه تأکيد کرد: هيچ عاملی مهم‌تر از وحدت، برادری، صميميت، هم‌نوايی و هم‌سخنی نيست. خطری که ما را از پا در می‌آورد اختلاف است، وجود جناح‌ها، افراد، احزاب و رقابت‌ها، اشکالی ندارد، اما همه بايد رقابت‌ سالم را بپذيريم و در چارچوب قانون اساسی حرکت کنيم تا موفق و پيروز شويم.

روحانی گفت: دولت موفقيت‌های بسياری داشته است اما نبايد دچار غرور و عجب و ريا شويم. در بخش اقتصادی قدم‌های بلندی برداشته‌ايم و اين اتفاق جز با کمک کارمندان و مديران ارشد دستگاه‌های اجرايی ميسر نشده است.

رييس‌جمهور با بيان اينکه در حوزه اقتصاد حرکت ما توأم با آرامش و اطمينان بوده است، گفت: شرايط منطقه‌ای، فضای دانشگاهی و مراکز تحقيقاتی، علمی و فرهنگی ما با يکسال گذشته متفاوت است، حتی کسانی که در همه چيز ترديد می‌کنند در پيشرفت‌های کشور در حوزه سلامت دچار ترديد نيستند يا در سياست خارجی کسی نمی‌تواند در گام‌های بلند برداشته شده، ترديد کند، حتی بدترين دشمنان ما امروز با نگاه احترام‌آميز به نظام، مسئولين و مردم ايران نگاه می‌کنند.

روحانی امنيت، آرامش و اميد در بخش‌های مختلف کشور را يادآور شد و گفت: کشور در مسير خوبی قرار گرفته است و حرکت خوبی انجام شده که اميدواريم منجر به حل مشکلات اساسی نظير معضل بزرگ بيکاری شود.

رييس‌جمهور تأکيد کرد: همه بايد با قدرت، اميد و اطمينان تلاش کنيم و از توان يکديگر بهره بگيريم در اين صورت شک و ترديدی نيست که نصرت خداوند و توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) در کنار ما خواهد بود و ما را به نقطه پيروزی خواهد رساند.

روحانی ادامه داد: نبايد به موفقيت‌های به دست آمده در يکسال و نيم گذشته راضی باشيم، بايد سال دوم خدمت ما بهتر از سال اول و سال سوم دولت بهتر از دو سال پيش باشد، زيرا مردم اين بار مسئوليت را بر دوش ما گذاشته‌اند.

رييس‌جمهور اظهار اميدواری کرد چنين نشست‌هايی باعث يافتن راهکارها برای حل مشکلات شود که اجر بسيار بالايی نزد پروردگار دارد.

روحانی در بخش ديگری از سخنانش با بيان اينکه هر چقدر همفکری و هماهنگی، قرابت فکری و نظری ميان مديران ارشد، بيشتر باشد، ما راحت‌تر و سريع‌تر به اهدافمان دست می‌يابيم، گفت: قضاوت‌کننده اصلی نسبت به اينکه دولت چه مقدار در برنامه‌هايش موفق بوده، افکار عمومی است و اگر افکار عمومی به عنوان معيار اصلی مطرح است، لازم است که فعاليت‌های دولت برای مردم به خوبی منعکس شود.

روحانی ادامه داد: امام خمينی(ره) همواره بر مسأله تبليغات و بيان خدمات تأکيد می‌کردند. البته نواقص و اشکالات وجود دارد، اما اگر بنا باشد، نواقص و اشکالات بيش از حد واقعی برجسته شود و تلاش‌ها و خدمات منعکس نشود، آنگاه قضاوت مردم از دولت نمی‌تواند بر پايه اطلاعات دقيق باشد.

رييس جمهوری تأکيد کرد: اداره کشور بدون توجه به افکار عمومی ممکن نيست و مشکلات اقتصادی بدون حمايت، حضور و کمک مردم حل و فصل نخواهد شد.

روحانی ادامه داد: بايد جوانان و فرزندان ما اميدوار باشند تا مشتاقانه درس بخوانند و فعاليت کنند، اگر به جامعه مرتب تزريق کنيم که شغلی در کار نيست و وضع کشور بدتر خواهد شد، جوانان کشور از ادامه کار و فعاليت نااميد خواهند شد.

رييس جمهوری خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرايی و دولت بايد از همه ظرفيت‌ش در بيان خدمات استفاده کنند روابط عمومی‌ها در فضای رسانه که فضای سرعت و ثانيه است، بايد به دقت همه امور را رصد کنند، حضور داشته باشند، حرف بزنند و تبليغ بکنند، تا تلاش‌های دولت به اندازه‌ای که انجام می‌گيرد در جامعه منعکس شود.

روحانی ادامه داد: افکار عمومی هم در دنيا و هم در داخل بسيار مهم‌اند و وظيفه همه ما اين است که اقدامات و خدماتی که انجام می‌دهيم بيان کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016