پنجشنبه 29 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"دولت هر روز ۱۵۰۰ ميليارد ريال يارانه نقدی می دهد"

ساری - ايرنا - معاون وزير اقتصاد و مديرعامل شرکت سرمايه گذاری های خارجی ايران گفت: دولت هم اکنون به طور ميانگين روزانه ۱۵۰۰ ميليارد ريال يارانه نقدی در بخش های مختلف پرداخت می کند.

به گزارش خبرنگار ايرنا در آمل، ميرسعيد نيکزاد لاريجانی در نشست چشم انداز آينده اقتصاد ايران در سياست های دولت تدبير و اميد که چهارشنبه شب به همت شورای هماهنگی اصلاح طلبان آمل برگزار شد، افزود: اين در حالی است که سهم راه از بخش بودجه کشور روزانه ۱۶۰ ميليارد ريال و آب ۱۱۵ ميليارد ريال است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: انتظار بود که مردم در برابر خواهش های دولت از افرادی که توان مالی بهتری دارند از دريافت يارانه نقدی انصراف دهند تا پرداخت يارانه در مسير درست آن هزينه شود، متاسفانه به اين درخواست پاسخ منفی داده شد.

معاون وزير اقتصاد ودارايی ، با بيان اينکه دولت برای افزايش سهم بری بيشتر مردم از بودجه های عمومی کشور به دنبال راهکارهايی برای جايگزين کردن اتکا به بودجه های نفتی است، تصريح کرد: حمايت های دولتی بايد مشروط، مقيد، محدود و نزولی باشد و چون اين فضا را در صنعت کشور ايجاد نکرديم همچنان در اين بخش با مشکلات جدی مواجه هستيم.

نيکزاد لاريجانی اضافه کرد: متاسفانه اکنون بخش زيادی از پتانسيل و انرژی جامعه رها شده است که بايد از آن به شکل اصولی استفاده شود.

وی با بيان اينکه متاسفانه کشور ما به اندازه کافی سياست زده بوده و سياست ورزی از در و ديوار شهرها می بارد، گفت: در شرايطی که رشد اقتصادی پايين و تورم بالا است به مصلحت ملی بوده که به افزايش ظرفيت های توليدی کشور توجه و حمايت جدی شود.

معاون وزير اقتصاد و مديرعامل شرکت سرمايه گذاری های خارجی ايران، طولانی شدن روند توسعه در کشور را يکی از نگرانی های برخی دلسوزان نظام ومردم دانست و با تاکيد براينکه بايد با کمک همه ملت اين مشکلات برطرف شود، افزود: برای رسيدن به توسعه پايدار بايد برنامه ريزی درستی کرد و از روند مشارکت جويانه استفاده کرد.

نيکزاد لاريجانی ادامه داد: اداره و هماهنگی بايد در درون کشور حاصل شود تا به توسعه برسم، و زمانی که توسعه ايجاد شد، تعادل و توازن همراه آن خواهد بود.

وی اضافه کرد: رشد اقتصادی مهم ترين اصل در توسعه بوده که در عرصه فعاليت های اقتصادی نقش ثروت در جامعه ما کمرنگ شده است و در جامعه ای که لقب سرمايه داری تهمت تلقی شود نمی توانيم به جايی برسيم که بايد بدانيم اگر می خواهيم در خاورميانه حرفی برای گفتن داشته باشيم به ثروت نياز داريم.

نيکزاد لاريجانی يادآورشد: در منطقه ای قرار داريم که همسايگان ما در حل مسائل کشور اخلال ايجاد می کنند، و به خاطر اين مشکلات خودمان بايد به فکر خود بوده و با استفاده از ظرفيت های موجود اختلاف سليقه ها را کنار بگذاريم.

معاون وزير اقتصاد با تاکيد بر اين که در داخل کشور بايد احساس امنيت برای سرمايه گذاری وجود داشته باشد، افزود: اعتماد يکی از مهم ترين اموری است که می تواند در حل مسائل موثر باشد و يکی از وظايف دولت ايجاد اعتماد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016