سه شنبه 4 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: لبه تيز حمله دشمن در جنگ نرم متوجه زنان است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور گفت: دشمن در جنگ نرم خود لبه تيز حمله را روی جامعه زنان گذاشته و ابزارها و رسانه‌های خود را برای زدن اين مؤلفه قدرت قرار داده است.

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، همايش سبک زندگی اسلامی از نگاه بسيج با حضور بيش از ۳۰۰ بانوی بسيجی و با حضور سردار محمدرضا نقدی رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور و مينو اصلانی رئيس بسيج جامعه زنان در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان در حال برگزاری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سردار محمدرضانقدی در اين همايش با سلام به زينب کبری(س) و زنان شهيد گفت:‌زنان شهيدی که به بيان ولی امرمان نقش سرنوشت‌سازی در تغيير مسير تاريخ داشتند و ای‌کاش در اين جلسه ما به جای سخنرانی و بياناتی از اين حقير پيام والا و ارزشمند امام بزرگوارمان که خطاب به کنگره زنان شهيد بود را مرور می‌کرديم.

وی ادامه داد:‌جا دارد که همه ما خصوصا بانوان گرامی بسيج اين پيام را حفظ باشند چرا که يک منشور تاريخی و عزتمندانه برای همه ملت ما بخصوص زنان بزرگوار است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور افزود: مقام معظم رهبری در اين پيام می‌فرمايند: «زن در تعريف غالبا شرقی عنصری در حاشيه و بدون تأثير در تاريخ‌سازی است و در تعريف غربی به مثابه موجودی است که جنسيت او بر انسانيتش می‌چربد و به عنوان يک ابزار جنسی برای مردان و در خدمت سرمايه‌داری جديد است، اما شيرزنان انقلاب نشان دادند که الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی است و تاريخ نشان داد که می‌توان زن بود، عفيف بود اما در فعاليت‌های اجتماعی نيز حضور داشت و می‌توان در کنار اين فعاليت‌ها خانواده را پاک و عفيف نگه داشت، زنانی که با اوج احساس خود مردانه ترين ميدان‌ها را فتح کردند».

سردار نقدی تصريح کرد: کلمه به کلمه اين کتاب را می‌توان کتاب و مصداق‌های عينی مشخصی را بيان کرد و جا دارد در مورد اين سند تاريخی کتاب‌ها نوشته و واژه‌های آن تدوين شود.

وی اظهار داشت: نقش زنان در پيروزی انقلاب و دفاع مقدس و امروز در استمرار راه يک حقيقت انکار ناپذير است و همين موضوع است که حرص و حسادت دشمن را برانگيخته است.

رئيس بسيج مستضعفين کشور ادامه داد:‌الگوهای شرقی و غربی مدعی‌های پرسروصدايی هستند که درونشان خالی است، آنها برای اثبات ادعای خود ار ارج‌ نهادن به زن رفع تمايز زن و مرد در مورد حقوق، روابط و مسائل فردی و اجتماعی را ملاک قرار داده‌اند و اين مسئله که در اسلام بين زن و مرد تمايز قرار داده شده و اين‌ها از هم متفاوت ديده شده‌اند را به رخ می‌کشد.

سردار نقدی افزود: آنها اين تمايز و تفاوت را به تبعيض تعبير می‌کنند در حالی که موضوع اصلی ورودی‌ها نيستند و بايد مقايسه شود بين زن نه شرقی و نه غربی و الگوهای آنها و بايد خروجی و محصول کار را مقايسه کرد.

وی ادامه داد: در دو جا می‌توان خروجی و محصول پياده شده الگوی غربی را بيابيم و با آنچه در الگوی اسلامی قرار داده شده، مقايسه کنيم. يکی وضعيت پياده شده تفکر غربی در اداره جامعه زنان قبل از پيروزی انقلاب و بعد از آن است. در تمام مؤلفه‌های اجتماعی در حضور سياسی در صحنه علم اثرگذاری فرهنگی، اجتماعی، مسائل اقتصادی و در بعد تربيتی و فنآوری و در همه ابعاد بدون استثنا وقتی مقايسه صورت می‌گيرد، جهش‌های چشمگير زنان ما بعد از پيروزی انقلاب اسلامی به ما اجازه نمی‌‌دهد که نمودار مقايسه‌ای را ترسيم کنيم چرا که بايد واحد مقايسه را متفاوت بگيريم و آن را بر اساس هزار و يک دهم بسنجيم و در حقيقت اين دو اصلا قابل قياس نيستند.

سردار نقدی ادامه داد: در يک جای ديگر نيز می‌توان اين مقايسه را صورت داد و آن الگوی پياده شده زن غربی با الگوی پياده شده اسلامی است آنچه در جوامع غربی می‌گذرد و وضعيتی که زنان آنجا دارند و سطح تأثيرشان در سياست، تربيت و علم با وضعيت جمهوری اسلامی ايران وضع کانون خانواده، منزلت و کرامت زن در غرب و در ايران هر دوی اين مقايسه‌ها نشان‌دهنده اختلاف فاحش و بسيار افتخارآفرين الگوی زن اسلامی با مدعيان غربی است که دم از ارزش‌گذاشتن برای زن می‌زنند و ما را بخاطر تبعيض بين زن و مرد محکوم ‌می‌کنند.

رئيس بسيج مستضعفين کشور افزود: اگر بر اساس حکمت الهی و مميزه‌هايی که در خلقت اين دو جنسيت قرار داده شده، تفاوت‌هايی در حقوق آنها وجود دارد نمی‌تواند مايه فخر باشد و بايد خروجی را نگاه کرد.

سردار نقدی افزود: در آبياری باغ پسته دو بار در سال به آن آب می‌دهيم، چون ذات آن اينگونه است و در باغ پرتقال بايد بيشتر آب داد چون ذات آن اين طور است و اين تبعيض نيست بلکه عين عقلانيت است.

وی اظهار داشت:‌خداوند زنان و مردان را اينگونه خلق کرده است و اين عين عقلانيت است که بر اساس تفاوت‌های جنسيتی هر کسی کار خود را انجام می‌دهد.

رئيس بسيج مستضعفين کشور گفت: وقتی بر اساس خروجی‌های دو تفکر مقايسه را انجام دهيم، زنان مسلمان کارنامه خود را با افتخار بالا می‌گيرند و با افتخار فخر می‌فروشند، بخاطر الگويی که برگزيدند و حقارت و ناتوانی الگوی غربی را به وضوح به همه دنيا نشان می‌دهند.

سردار نقدی افزود: اين راهی که ما تا امروز پيموديم نشان می‌دهد در تمام زمينه‌ها زنان پيشرفت خيره‌کننده‌ای داشتند و هر روز به جايگاه‌های بالاتری دست يافتند و علت اصلی اينکه دشمن در جنگ نرم خود لبه تيز حمله را روی جامعه زنان گذاشته و ابزارهای رسانه‌ای خود را برای زدن اين مؤلفه قدرت قرار داده است، نيز همين است.

وی اظهار داشت: آنها وقتی به نقش زن در جامعه ما و آرامش و امنيت اخلاقی که به برکت اسلامی در جامعه ما رواج دارد، و به پيشرفت‌های علمی و حضور در عرصه اجتماعی و نقش‌آفرينی‌های مؤثر اقتصادی زنان نگاه می‌کنند، چشمشان از حدقه در می‌آيد و حسادت آنها را به دشمنی می‌کشاند تا هر کاری می‌توانند بکنند تا اين الگو به جهان معرفی نشود چون اين الگو آنها را رسوا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: جای تعجب نيست که دشمن خط مقدم جنگ نرم را روی جامعه زنان گذاشته و نمی‌خواهد اين الگو استمرار پيدا کند و برکات آن روشن شود. ما نيز بايد هوشمندانه برخورد کنيم و بايد جامعه مبتذل غرب را به خاطر منزلت به خاک کشيده شده زنان به چالش بکشيم و آنها را موآخذه کنيم.

وی افزود: اينکه غرب در حقوق زن و مرد را مساوی فرض کرد و معتقد است در همه ورزش‌ها همه بايد وارد شوند،‌اين کمال بی‌خردی است چرا که اين دو جنسيت متفاوت خلق شده‌اند و اين ناديده گرفتن واقعيت است و بايد با صدای رسا حقانيت الگوی اسلامی را فرياد زد و حافظ خصوصيات آن بود.

سردار نقدی ادامه داد: ولی قرآن می‌فرمايد، حق کرامت زن بالاترين حقوق زن است و نقش زن به عنوان مربی جامعه غيرقابل جايگزينی است و حضور او در عرصه اجتماعی، سياسی و علمی نبايد به نقش مربيگری او لطمه وارد کند.

رئيس بسيج مستضعفين کشور گفت: الگوسازی‌ها بايد به گونه‌ای باشد که زن به عنوان تربيت‌کننده نسل‌ها بتواند در ضمن ايفای مربيگری در عرصه سياسی و اجتماعی جايگاه خود را داشته باشد و بايد اين مقتصات فکر اسلامی در مورد زن را ترسيم و آن را پياده کنيم که خوشبختانه هم‌اکنون بخش زيادی از آن محقق شده است.

سردار نقدی به مجمع بسيج جامعه زنان اشاره کرد و گفت: اين مجمع اميدهای زيادی را به خود بسته است، برجستگان جامعه بسيج زنان انتظارات زيادی را برای ما ايجاد می‌کند در اينکه اين جمع بتواند هرچه بيشتر الگوی زن اسلامی و زن نه شرقی و نه غربی را به طور دقيق ترسيم کند و الگوی اسلامی ايرانی جامعه زنان را برای پيشرفت ترسيم کند و همچنين راهکارهای عملياتی برای پياده‌سازی آن الگو را پياده کند.

وی ادامه داد: اين مجمع بايد بتواند پاسخگوی شبهات فراوانی باشد که برای تضعيف اين الگو بر سر ملت ما می‌بارند، امروز آنچه که از پيشرفت و توسعه علمی اخلاقی و اثرگذاری سياسی در جامعه ما هست، مديون پياده‌سازی انديشه اسلامی است و مشکلات ما مانند بی‌بندوباری‌ها و ناهنجاری‌ها، بداخلاقی‌ها و طلاق، محصول القای فکر غربی است.

وی افزود: دردهايی که در حوزه زنان در کشور ما وجود دارد، محصول فکر شرقی در کشورماست که در مناطقی اجحاف و زورگويی صورت می‌گيرد و اما بيشتر دردها مربوط به حوزه پياده‌سازی الگوی غربی است و تأثيرگرفتن از القائات و رسانه‌های فاسد غربی است.

وی افزود: امروز از جامعه زنان بسيجی ما انتظار می‌رود سد محکمی در مقابل اين دو جريان باطل و انديشيده غلط در زمينه زنان ايجاد کنند و با قوت اين مسيرهای باطل را از پيش‌روی جامعه ما بردارند و اين شدنی است.

سردار نقدی افزود: زنان در انقلاب و دفاع مقدس تأثيرگذاری نقش خود را ثابت کردند و امروز در جنگ نرم توانمندی و قابليت خود را می‌توانند ثابت کنند و انتظار ما اين است که در جمع‌بندی‌های اين مجمع از مسائل تئوری و نظری بيرون بياييد و اقدامات عملی را مشخص کنيد و آن را در برنامه‌های سال قرار دهيد تا بتوانيد هرچه سريعتر موانعی که در مسير زن ايرانی وجود دارد را از ميان برداريد.

رئيس بسيج مستضعفين کشور افزود: از خدا می‌خواهيم مسير تعالی را هرچه بيشتر در مقابل جامعه زنان ما قرار دهد و افتخارآفرينی زنان ايرانی در مقابله با جنگ نرم نيز تکرار شود به گونه‌ای که وقتی در آينده می‌ايستيم بتوانيم به نقش‌آفرينی‌های زن مسلمان در مقابله با جنگ نرم افتخار کنيم.

در ادامه اين همايش از همسران شهدای مدافع حرم با حضور سردار نقدی تقدير شد و سردار نقدی به پسران شهيد رضا کارگر برزی چفيه خود را اهدا کرد، همچنين در اين مراسم از مادر شهيد محمد بابايی نيز تقدير شد.

در ادامه از کتاب‌های تأليف سازمان بسيج جامعه زنان از جمله کتابی که مجموعه نظرات مقام معظم رهبری در حوزه زنان و خانواده از سال ۶۸ تا ۹۲ بود، رونمايی شد و کتاب هنجارسازی حجاب برتر از ديدگاه مقام معظم رهبری نيز در اين همايش رونمايی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016