چهارشنبه 5 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مجلس به محمد فرهادی، وزیر پیشنهادی علوم رأی اعتماد داد

نمايندگان مجلس در جلسه علنی صبح روز چهارشنبه بررسی برنامه‌ها و صلاحيت محمد فرهادی را برای تصدی وزارت علوم در دستور کار قرار داده و به او رای اعتماد دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحانی رئيس‌جمهور به منظور دفاع از محمد فرهادی، وزير پيشنهادی علوم در دقايق اوليه آغازصحن علنی با استقبال محمدرضا باهنر و جمعی از نمايندگان وارد مجلس شد و سپس به سخنرانی پرداخت.

رئيس جمهور در صحن علنی مجلس از وزرای سابق پيشنهادی وزارتخانه علوم و تحقيقات و فناوری تشکر و ابراز اميدواری کرد که آنها در مناصب و مسئوليت‌های ديگر برای مردم عزيز کشورمان ادای وظيفه کنند.

رئيس جمهور را جهانگيری، معاون اول، نهاونديان رئيس دفتر وی، فرهادی وزير پيشنهادی، مجيد انصاری، معاون اول پارلمانی رييس جمهور، حسين فريدون، دستيار ارشد رييس جمهور، دهقان، وزير دفاع، علوی، وزير اطلاعات، ستاری، معاون علمی و فناوری رييس جمهور، نجفی، سرپرست وزارت علوم و صادق، مشاور رسانه‌ای رييس جمهور همراهی کردند.

پس از سخنان رييس‌جمهور مخالفالفان موافقان محمد فرهادی، وزير پيشنهادی علوم اظهار نظرهای خود را آغاز کردند.

روحانی نيز پس از سخنان خود و در حالی که علی مطهری به عنوان مخالف وزير پيشنهادی در حال صحبت بود جلسه را ترک کرد.

رای اعتماد به فرهادی، مجلس را متهم به منطق دوگانه می‌کند

به گزارش ايسنا علی مطهری نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزير پيشنهادی علوم با اشاره به رای عدم اعتماد مجلس به دو گزينه پيشين دولت برای وزارت علوم، گفت که رای اعتماد مجلس به فرهادی مجلس را متهم به منطق دوگانه و يک بام و دو هوا می‌کند و اين شائبه پيش می‌آيد که خدای نکرده معامله‌ای در کار است.

اتهام به مجلس کار مردانه‌ای نيست

علی لاريجانی هم که رياست جلسه علنی را بر عهده داشت پس از سخنان مطهری در مخالفت با وزير پيشنهادی علوم نکاتی را متذکر شد و گفت: اين‌که می‌گوييد اگر مجلس به فرهادی رأی دهد يک معامله‌ای صورت گرفته اين حرف حتماً نادرست است.

درد وزير علوم بايد پارک‌های علم و فناوری باشد نه اتاق عمل

علی محمد احمدی عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس در مخالفت با محمد فرهادی، وزير پيشنهادی علوم، تحقيقات و فناوری گفت: رای اعتماد به وزارت مهم، پايه‌ای و اساسی وزارت علوم بسيار حياتی است. بر خلاف نظر برخی که قدرت نظامی را بازدارنده می‌دانند قدرت علم، فناوری و دانش بازدارندگی‌ اساسی‌تری دارد.

فرهادی مصداق بارز اعتدال است

محمد مهدی رهبری املشی در سخنان خود در دفاع از وزير پيشنهادی علوم گفت: موافقت من با دکتر فرهادی به دليل آشنايی و معرفت سی ساله‌ای است که با ايشان دارم.

فرهادی منتسب به هيچ جريان سياسی نيست

حسين قربانی نماينده مردم آستانه‌ی اشرفيه در مجلس شورای اسلامی در سخنان خود در موافقت با وزير پيشنهادی علوم، تحقيقات و فناوری گفت: امروز تمايل همکاران ما برای دفاع از وزارت دکتر فرهادی نشانه توانمندی ايشان است و بسياری از نمايندگان می‌خواستند که به دفاع از برنامه‌های دکتر فرهادی بپردازند.

حتما با متخلفان بورسيه‌ها برخورد کنيد

به گزارش ايسنا هم‌چنين حميدرضا مشهدی عباسی نماينده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزير پيشنهادی علوم، تحقيقات و فناوری، گفت: به دليل وارد شدن برخی دوستان به موضوع فتنه در جلسه امروز لازم است چند مطلب را يادآور شوم. ملت بداند که در زمان انتخاب اوباما سازمان سيا تحليلی را به وی تحويل می‌دهد در رابطه با مسائل مختلف جهان از جمله ايران.

با کسانی که به ناروا از بورسيه بهره‌مند شدند برخورد شود

سيد مهدی هاشمی نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در موافقت با وزير پيشنهادی علوم، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس سخن می‌گفت، اظهار کرد: دوستان نکات مثبتی در دفاع از توانمندی آقای فرهادی گفتند، و با توجه به شناخت ايشان از گذشته و جلساتی که برگزار شد و نکاتی که مطرح شد و اين که ايشان تمام شبهات و مطالبی را که مطرح شد روشن کردند ما انتظار داريم مجلس با رای خوبی ايشان را به وزارت علوم راهی کند.

رای اعتماد به وزرا، رای موافق مشروط است

هم‌چنين الياس نادران نماينده مردم تهران در مجلس به عنوان موافق وزير پيشنهادی علوم گفت: ما از باب گفتمان اعتدال می‌گوييم که حلقه‌های انحرافی و تندروی اصلاح‌طلبان شرايطی فراهم نکنند که جريان دولت از اعتدال خارج شود لذا به دولت کمک می‌کنيم و قصد ديگری نداريم.

امروز مسأله محوری ما پيشرفت علمی کشور است

محمد فرهادی وزير پيشنهادی علوم طی سخنانی در جلسه رأی اعتماد نمايندگان به وزير پيشنهادی علوم اظهار کرد: به اعتبار تجربه و دانش خود به صراحت می‌گويم مسأله محوری امروز و آينده کشور مسأله پيشرفت علمی است و تأکيدات رهبری بر اين موضوع نيز مويد همين امر است.

پس از اظهارات وزير پيشنهادی علوم، نمايندگان نسبت به صلاحيت فرهادی رای خود را اعلام کردند.

محمد فرهادی از مجموع ۲۳۵ نماينده حاضر،‌ با ۱۹۷رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع توانست اعتماد نمايندگان مجلس را برای تصدی وزارت علوم کسب کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016