شنبه 8 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جلسه غيرعلنی مجلس با حضور وزير امور خارجه

تهران - ايرنا - محمد جواد ظريف وزير امور خارجه با حضور در جلسه غيرعلنی امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی گزارشی از مذاکرات وين ۸ به نمايندگان ارايه کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ايرنا، الله وردی دهقانی نماينده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی درباره اين جلسه غيرعلنی که پيش از برگزاری جلسه علنی امروز برگزار شد، افزود: رييس دستگاه ديپلماسی در اين جلسه غيرعلنی گزارشی از محتوا، کيفيت و شکل مذاکرات هسته ای ايران با گروه ۱+۵ تشريح کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



رياست جلسه غيرعلنی مجلس را علی لاريجانی برعهده داشت.

مذاکرات وين ٨ از سه شنبه ۲۷ آبان ماه /١٨ نوامبر/ با حضور وزيران خارجه ايران و گروه ١+٥ برگزار شد و تا روز دوشنبه سوم آذرماه /٢٤ نوامبر/ ادامه يافت.

طرفين در اين دور از مذاکرات برای دستيابی به توافق جامع تلاش کردند و به گفته همه طرف ها پيشرفت عالی و خوبی هم داشتند اما به دليل محدوديت زمانی در اين دور از مذاکرات نتوانستند به توافق نهايی دست يابند که مذاکرات را برای ٧ ماه ديگر يعنی تا ۱۰تيرماه ۹۴ (اول جولای ٢٠١٥) تمديد کردند.

بر اين اساس، مقرر شد که طرفين در ٤ ماه اول برای رسيدن به توافق سياسی يا همان توافق کلی تلاش کنند که به گفته ظريف در صورت اراده طرف مقابل اين زمان می تواند حتی چند روز باشد و جزييات توافق که فنی و حقوقی است در سه ماه بعدی نگارش شود.

همچنين طرفين توافق ژنو را برای ٧ ماه ديگر تمديد کردند که مقرر شد هر ماه ٧٠٠ ميليون دلار از دارايی های ايران آزاد شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016