دوشنبه 10 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

افزايش سهميه خانواده شهدا و جانبازان برای ورود به دانشگاه ها

• سهميه ورود به دانشگاه ها برای همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان، پيش از اين ۲۰ درصد بود که به ۲۵ درصد افزايش يافت، يعنی با افزايش ۵ درصدی مواجه شد.

ایرنا ـ نمايندگان مجلس شورای اسلامی، سهميه ورود همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان به دانشگاه ها و استفاده از بورس های تحصيلی داخل و خارج از کشور را از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد افزايش دادند.

به گزارش ايرنا، نمايندگان در ادامه جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس مواد الحاقی ۴ و ۵ طرح الحاق موادی به قانون تنظيم بخشی از مقررات مالی دولت را تصويب کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس ماده الحاقی ۴ اين طرح که به تصويب مجلس رسيد: ماده(۷۰) قانون جامع خدمات رسانی به ايثارگران و تبصره آن به شرح زير اصلاح می شود:

وزارتخانه های علوم، تحقيقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همه دانشگاه های دولتی و غيردولتی و دستگاه های اجرايی مشمول ماده ۲ اين قانون موظف شدند ۲۵ درصد سهميه های ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، بورس های تحصيلی داخل و خارج از کشور، فرصت های مطالعاتی و دوره های دکترای تخصصی را به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد اختصاص دهند.

سهميه ورود به دانشگاه ها برای همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان، پيش از اين ۲۰ درصد بود که به ۲۵ درصد افزايش يافت، يعنی با افزايش ۵ درصدی مواجه شد.

با تصويب نمايندگان مجلس، حد نصاب آخرين فرد پذيرفته شده برای وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم ، تحقيقات و فناوری، ۷۰ درصد تعيين می شود.

همچنين نمايندگان مجلس، ماده الحاقی ۵ اين طرح را تصويب کردند که بر اساس آن هرگونه توليد و واردات و عرضه کالاها و خدمات آسيب رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوءمصرف، مشمول عوارض خاص تحت عنوان عوارض سلامت است.

طبق اين مصوبه، فهرست خدمات، اقدامات و کالاهای آسيب رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوء مصرف توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درصد عوارض (حداکثر ۱۰ درصد ارزش کالا) برای اين کالاها در ابتدای هر سال توسط کارگروهی با مسووليت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با عضويت وزارتخانه های امور اقتصادی و دارايی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت و معاونت برنامه ريزی و نظارت راهبردی رييس جمهوری تعيين و ابلاغ می شود.

براين اساس ۱۰۰ درصد مبالغ وصولی پس از واريز به خزانه و مبادله موافقتنامه به صورت درآمد - هزينه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016