سه شنبه 11 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ظريف: کسی زيادی خوشحال نشود و ننويسد "هيچ"

تهران - ايرنا - «محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه با تاکيد بر اينکه به چارچوب توافق نهايی بسيار نزديک شده ايم، اظهار داشت مذاکرات فراز و نشيب دارد و کسی نبايد زيادی خوشحال شود و ننويسد «هيچ».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگاران سياسی ايرنا، ظريف صبح امروز (سه شنبه) در نخستين سخنرانی در جمع دانشجويان پس از مذاکرات وين ۸ در هشتمين همايش سالانه انجمن علوم سياسی ايران با موضوع «ديپلماسی هسته ای» در دانشگاه علامه طباطبايی با بيان اينکه مذاکرات هسته ای ايران و ۱+۵ يکی از مهمترين مسايل روابط بين الملل پس از جنگ سرد است، افزود: برای نوشتن جزييات توافق نياز به تمديد داشتيم و فرصت هفت ماه تمديد برای فراهم کردن زمان است و اکثر مذاکره کنندگان معتقدند که زمان لازم برای رسيدن به توافق بسيار کمتر از اين زمان است.

وزير امور خارجه همچنين گفت: کسی نبايد نگران شود که مذاکرات ما فراز و نشيب داشته باشد و کسی هم نبايد زيادی خوشحال شود و ننويسد «هيچ»، اين ها در مذاکرات طبيعی است، کسی که اين چيزها را می گويد مذاکره را متوجه نيست؛ بله اگر قرار باشد يا برويد بيانيه بخوانيد يا بيانيه طرف مقابل را قبول کنيد، مذاکره يک روزه يا به نتيجه می رسد يا نمی رسد.

رييس هيات مذاکره کننده هسته ای ايران همچنين تصريح کرد: از شرايطی که هيچ کس گمان نمی کرد راه حلی برای موضوع هسته ای ايران وجود داشته عبور کرده و به مرحله ای رسيديم که همه اذعان دارند تنها راه حل موجود و ممکن، مذاکره است.

ظريف تاکيد کرد: ما تصورهای طرف مقابل مذاکره را از الگوهای رفتاری ايران تغيير داديم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016