سه شنبه 11 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روحانی: پای وعده‌های خود ايستاده‌ام، اگر لازم بود ۵۰ وزير به مجلس معرفی می‌کردم

فرارو- رييس جمهوری با بيان اين که اگر لازم بود ۵۰ وزير به مجلس معرفی می کردم اما از راه خود و وعده ای که به جوانان داده بودم بازنخواهم ايستاد، گفت: دوران افراط و تفريط به سر آمده است.

حجت الاسلام و المسلمين حسن روحانی امروز(سه شنبه) در دهمين سفر داخلی خود که به استان گلستان رفته است در جمع مردم اين استان، افزود: وعده ای که ما در سال گذشته در ۲۴ خرداد پای صندوق آرا به يکديگر داديم، به وعده خود وفادار هستيم و وفادار خواهيم ماند.

گزيده اظهارات روحانی در جمع مردم گلستان را در ادامه می‌خوانيم:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنچه من به شما وعده دادم، نجات اقتصاد کشور، احيای اخلاق در جامعه و تعامل سازنده با جهان بود، من پای وعده خود تا لحظه آخر و با همه توانم ايستاده ام.

من به نسل جوان عزيز کشورم ومخصوصا به جوانان دانشجوی عزيز وعده می دهم پای قول های خودم خواهم ايستاد.

اين که پنج وزير را به مجلس معرفی کردم، اگر لازم بود ۵۰ وزير را به مجلس معرفی می کردم اما از وعده ای که به شما دادم و از راه خودم باز نخواهم ايستاد، دوران افراط و فضای امنيتی به سر آمده است.

در دوران وحدت، اتحاد، اعتدال و فضای باز برای کمک به يکديگر راه خود را ادامه می دهيم، فرهنگ اعتدال، فرهنگ توسعه، فرهنگ دوستی وبرادری و اتحاد در داخل و فرهنگ تعامل با جهان به عنوان مسيری است که اسلام برای ما تعيين کرده است.

ملت در برابر قانون گريزی فساد ايستادگی خواهد کرد

اين روزها روزهای قانون است، روزهای مدرس است، روزهای مجلس شورای اسلامی، روزهای قانون اساسی است، دهم آذر، روز قانون، روز مدرس و روز احترام به مجلس شورای اسلامی و دوازدهم آذر روز قانون اساسی است.

همه بايد پايبند به قانون باشيم، ريلی که برای ما مشخص شده است تا بر مبنای آن ريل قطار توسعه، پيشرفت و سرافرازی ايران را در ريل قرار دهيم، قانون است، قانون اساسی، قانون موضوعه کشور است، همه ما به قانون احترام خواهيم گذاشت.

هيچ کسی نبايد از قانون تخلف کند، همه آن هايی که خدای ناکرده ديروز يا امروز از مسير قانون تخطی کرده اند بايد بدانند که امروز ملت ما متحد و يکپارچه در برابر قانون گريزی، تخلف از قانون و فساد ايستادگی خواهند کرد و مسير و راه توسعه را ادامه خواهند داد.

ارايه بودجه در هفته آينده بدون کسری

عليرغم اين که دستهای توطئه گر در منطقه و جهان، قيمت نفت را کاهش داده اند و عليرغم اين که آن ها فکر می کنند برای ايران اسلامی، اقتصاد کشور و مسير توسعه مشکلی فراهم کرده اند ملت بزرگوار ما بداند ما در هفته آينده لايحه بودجه را بدون کسری بودجه تقديم مجلس شورای اسلامی خواهيم کرد.

عليرغم فشارها و مشکلاتی که بعضی ها فکر می کنند، ما در سال جاری تمام بودجه استانی سراسر کشور را به طور کامل پرداخت کرده ايم. هيچ سالی در سال های گذشته نبوده است که در آذرماه تمامی بودجه عمرانی استان را دولت پرداخت کرده باشد.

تا امروز بيش از ۲۰ هزار ميليارد تومان برای بودجه عمرانی پرداخت کرديم و انشاء الله تا پايان سال بودجه عمرانی را بيش از ۳۰ هزار ميليارد تومان پرداخت خواهيم کرد.

بودجه سال آينده ما دارای رشد خواهد بود به ويژه در بودجه عمرانی دارای رشد خواهيم بود، بودجه ما بر حسب منابع و مصارف ۲۱۹ هزار ميليارد تومان خواهد بود، البته اين رقمی که من الان اعلام می کنم ممکن است تا پايان هفته که لايحه بودجه را تقديم مجلس می کنيم مختصری تغيير داشته باشد اما آن چه که تا پايان جلسه شب گذشته دولت به آن رسيديم ۲۱۹.۶ هزار ميليارد تومان بودجه سال آينده کشور ما خواهد بود.

برای سال آينده بودجه عمرانی ما انشاء الله ۴۶.۱ هزار ميليارد تومان خواهد بود، انشاء الله هم برای ازدواج و هم برای اشتغالشان تسهيلات لازم هم در سال جاری پيش بينی کرده ايم و هم بيشتر برای سال آينده.

در مسيری که امروز قرار داريم بايد در اين کشور توسعه را به وجود آوريم، از رکود بايد عبور کنيم که اولين قدم ها را عبور کرده ايم، بايد رونق اقتصادی به وجود آوريم، در رونق اقتصادی همه مردم، بخش خصوصی، بخش عمومی غير دولتی و بخش دولتی بايد دست به دست هم دهند تا بتوانيم کشور را در مسير توسعه و رونق قرار دهيم.

فردا دو رييس جمهوری از ترکمنستان و قزاقستان به استان شما در مرز بين ما و آسيای مرکزی قدم خواهند گذاشت، برای افتتاح راه آهنی که گرگان را ترکمنستان، قزاقستان و آسيای مرکزی متصل خواهد کرد، همه بايد بدانند استان گلستان دالان توسعه کشور خواهد بود.

ما در مسير تعامل سازنده با دنيا، مسئله هسته ای را به مقصد خواهيم رساند، شما ترديد نداشته باشيد که ۱+۵، دنيای غرب، دنيای شرق و منطقه همه نيازمند تا با ايران دارای تعامل سازنده باشند. ايران کشور با عظمتی که روز به روز بر عظمت اين ملت افزوده می شود.

امروز دنيا هم در امنيت منطقه و جهان به ايران نيازمند است و هم برای تحرک اقتصادی منطقه به جهان نيازمند به ايران زمين است، ايران سرزمين حرکت و توسعه برای منطقه و جهان بوده و خواهد بود.

غنی سازی در خاک ايران خواهد بود

شما می بينيد در طول ۱۵ ماه گذشته، حداقل ۱۵ قدم بسيار مهم برای توافق در مسئله هسته ای با طرف مقابل، دو طرف برداشته ايم. امروز در نقطه ای هستيم که دنيا مسايل اساسی ما را در هسته ای پذيرفته و قبول کرده است.

دنيا امروز قبول دارد که در خاک ايران، غنی سازی انجام خواهد شد، دنيا امروز قبول دارد که در اراک راکتور آب سنگين خواهيم داشت، دنيا امروز قبول دارد که تحقيق و توسعه را ادامه خواهيم داد، دنيا امروز قبول دارد که فعاليتمان را در فردو ادامه خواهيم داد.

دنيا قبول دارد که ايام پايان تحريم ظالمانه عليه ملت ايران است، ما برداشتن تحريم، پاره کردن زنجيرهای ظالمانه تحريم را حق مسلم ملت ايران می دانيم، همانطور که ادامه فناوری های پيشرفته و از جمله هسته ای را حق مسلم ملت ايران می دانيم.

ما اين دو مسير را با هم ادامه خواهيم داد، ترديدی نداشته باشيد که ملت ايران پيروز صحنه خواهد بود، ترديدی نداشته باشيد که سال آينده وضع ما از امسال بهتر خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016