سه شنبه 11 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اظهارات سعيد جليلی درباره حصر و اورانيوم های گم شده در آمريکا

• فتنه يعنی ايجاد ترديد، يعنی ايجاد ترديد برای عموم مردم، و دشمن در آن مقطع به دنبال اين بود که راه پشتوانه مردی از انقلاب را سد کند، نبايد اجازه داد کسانی چنين ترديدهايی را ايجاد کنند، تدبير رهبری بود که اجازه دادند واقعيات برای مردم مشخص شود.

نسيم - عضو شورای عالی امنيت ملی گفت: برخی براساس توهمات خود در سال ۸۸ موفقيت‌های بزرگ ملت را زير سوال بردند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سعيد جليلی بعد از ظهر امروز در انتهای سخنرانی خود در دانشگاه فردوسی مشهد در پاسخ به سوال تعدادی از دانشجويان عنوان کرد: بايد ديد فتنه در چه شرايطی در کشور شکل گرفت، اين اتفاقات در زمانی افتاد که جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف در حال کسب موفقيت‌های بزرگ در منطقه و جهان بود. در ۲۰ خرداد آن سال اوباما نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشت و در آن اذعان کرد که مشکلات منطقه بدون ايران حل نمی‌شود. اما برخی بر اساس توهمات خود چنين پيروزی بزرگی را زير سوال بردند.

فتنه يعنی ايجاد ترديد، يعنی ايجاد ترديد برای عموم مردم، و دشمن در آن مقطع به دنبال اين بود که راه پشتوانه مردی از انقلاب را سد کند، نبايد اجازه داد کسانی چنين ترديدهايی را ايجاد کنند، تدبير رهبری بود که اجازه دادند واقعيات برای مردم مشخص شود.

حصر ربطی به فتنه ندارد، فتنه در سال ۸۸ اتفاق افتاد اما حصر پس از آن بود، کسانی که از آن‌ها به عنوان سران فتنه ياد می‌شود افرادی هستند که يک سال بعد حصر شدند، چون ديديم که اين افراد در حال شکل‌دهی فتنه جديدی هستند.

اين فشاری که امروز دشمن به بهانه هسته‌ای به ايران وارد می‌کند بايد ديد علتش چيست، آنچه که نظام انجام می‌دهد دفاع از حق انجام کار علمی در دانشگاه‌هاست، دشمن نمی‌تواند مانع پيشرفت ما شود، يک تمدن جديد در حال شکل‌گيری و ارائه مدلی جديد به دنياست، رهبر معظم انقلاب دو اصل را برای اين تمدن جديد مد نظر دارند، اول دفاع از حقوق ملت و دوم ايستادگی در برابر زياده‌خواهی. دفاعی که امروز ما می‌کنيم دفاع از حقوقمان است و ملت چنان در اين دفاع جدی است که هيچ کسی نمی‌تواند خللی در آن ايجاد کند.

دشمن نمی‌فهمد انقلابی را که چنين موفقيت‌هايی را داشته نمی‌تواند از حقوق و قانونی و موفقيت‌های خود محروم کند. با وجود ادعای نگرانی که آمريکا نسبت به فعاليت سانتريفيوژها در ايران دارد ما در مذاکرات با آنها مطرح کرديم، چرا شما نگران جان شهروندان خود نيستيد، بر اساس گزارش رسمی نهادهای آمريکايی ۱۷۸ کيلوگرم اورانيوم غنی‌شده با غنای بالا سال‌ها قبل در اين کشور مفقود شده و هنوز پيدا نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016