سه شنبه 11 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
10 آذر» بلومبرگ: احتمال افت قيمت نفت تا ۴۰ دلار
9 آذر» آثار کاهش قيمت نفت بر يارانه‌ها
پرخواننده ترین ها

پيش‌بينی نفت ۷۰ دلاری در لايحه بودجه ۹۴

رييس کميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت که دولت در حال تنظيم لايحه بودجه سال ۹۴ با نرخ ۷۰ دلار برای هر بشکه نفت است که اگر بودجه ۹۴ با همين رقم بسته شود رقم معتدلی خواهد بود.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: کاهش قيمت نفت کاهش نسبتا قابل توجهی بوده اما بودجه سال جاری نياز به اصلاح ندارد و دولت می‌تواند با عدم تخصيص کسری احتمالی ايجاد شده را جبران کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در حال حاضر دولت در حال تنظيم بودجه ۹۴ با نرخ ۷۰ دلار برای هر بشکه نفت است و احتمالا بودجه سال آينده با همين رقم بسته می‌شود که رقم معتدلی است اما اگر دولت بخواهد بودجه سال آينده را در سقف بودجه سال جاری تنظيم کند بايد در مصارف جاری‌اش قدری محدوديت ايجاد کند.

رييس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برداشت من اين است که اگر دولت بخواهد سقف بودجه ۹۴ را حداقل در حد بودجه ۹۳ نگه دارد بايد سهم ۲۹ درصدی يا ۳۱ درصدی صندوق توسعه ملی به ۲۰ درصد برسد که بتوانند بودجه را تنظيم کنند بنابراين اگر دولت نخواهد بودجه عمرانی را کاهش قابل توجهی بدهد با اين مکانيزم می‌تواند بودجه را تنظيم و تقديم مجلس کند.

تاجگردون افزايش قيمت را نيز ناشی از اثرات روانی توصيف کرد و گفت: بازار نفت علامتی داده و دولت هم پيشاپيش اعلام کرده قيمت ارز مبادله‌ای را از ۲۶۵۰ به ۲۸۵۰ تومان افزايش می‌دهند اما هيچ اتفاقی نيفتاده که قيمت ارز بخواهد افزايش پيدا کند و به نظر من قيمت‌ها قابل برگشت است و اگر دولت تزريق ارز برای نيازهای اساسی را قدری مديريت کند می‌تواند شرايط را معتدل کند.

وی با بيان اينکه قيمت واقعی دلار ۲۶۵۰ تومان نيست، اظهار کرد: به هر حال شکافی بين تورم داخلی و تورم بين‌المللی ايجاد شده و دلار در عرصه بين‌الملل نيز پرقدرت شده است، البته اين موضوع ربطی به ايران ندارد و دلار نسبت به يورو تقويت شده است.

رييس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه دولت در لايحه بودجه ۹۴ قيمت ارز مبادله‌ای را ۲۸۵۰ تومان پيش‌بينی کرده، گفت که اثرات روانی موجب افزايش قيمت ارز شده است.

تاجگردون با رد احتمال بازگشت نوسانات ارزی سال ۹۰، گفت: در آن زمان دولت عمدا تزريق را به مدت چند هفته بست و قيمت‌ها افزايش يافت اما اين بار اين اتفاق نيفتاد و اميدواريم چنين اتفاقی رخ ندهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016