پنجشنبه 13 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بشار اسد: جنگ در سوریه طولانی و دشوار خواهد بود

رادیو فردا ـ بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه «پاری ماچ» چاپ فرانسه که روز پنجشنبه ۱۳ آذر منتشر شد، گفت که انتظار دارد درگیری‌های کشورش طولانی و دشوار باشد.

آقای اسد در عین حال خاطرنشان کرد که ارتش سوریه شورشیان را شکست خواهد داد و او از قدرت کناره گیری نمی‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکید کرد: «هیچ کسی نمی‌تواند پیش بینی کند که جنگ با شورشیان گروه حکومت اسلامی و سایر دشمنانش چه زمانی پایان خواهد یافت ولی آن‌ها از سلطه بر مردم این کشور ناکام خواهد ماند و از ارتش خواسته شده که پیشروی کند».

همزمان با انتشار مصاحبه بشار اسد، گروه ناظران حقوق بشر در سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد که در جریان حمله شورشیان حکومت اسلامی به پایگاه هوایی دیرالزور در شرق این کشور ۱۹ سرباز سوری کشته شدند.

رییس جمهوری سوریه درباره وضعیت ارتش این کشور گفته است: «ارتش نمی‌تواند همزمان در همه جا حضور داشته باشد. وقتی هم ارتش نباشد تروریست‌ها از فرصت استفاده کرده تا از مرز عبور کرده و در منطقه دیگری رخنه کنند».

وی افزود: «مسئله بر سر جنگ میان دو ارتش نیست... ما با گروه‌های تروریستی طرف هستیم که به یک شهر یا روستا نفوذ می‌کنند. لذا این جنگ، طولانی و دشوار خواهد بود».

متن مصاحبه بشار اسد از سوی خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، نیز منتشر شده است.

وی در اظهارات خود همچنین از حملات هوایی ارتش آمریکا به مواضع شورشیان داعش که از ماه سپتامبر در جریان است، به عنوان «دخالت غیرقانونی» یاد کرد که به گفته وی، تغییری در وضعیت جنگ علیه گروه حکومت اسلامی نداده است.

رییس جمهوری سوریه در پاسخ به این پرسش که آیا چشم اندازی برای کناره‌گیری از قدرت به عنوان راه حل بحران این کشور می‌بیند، گفت: «حکومت مانند یک کشتی است: ناخدا نمی‌تواند در وضعیت طوفانی کشتی را ترک کند. او عرشه را ترک نمی‌کند. اگر لازم باشد که مسافران کشتی را ترک کنند، او آخرین نفری خواهد بود که عرشه را ترک می‌کند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016