یکشنبه 16 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روحانی: تورم به زیر ۲۰ درصد خواهد رسید

ruhani992.jpgحسن روحانی، رییس جمهور ایران، هنگام ارائه لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ آن کشور به مجلس گفت پیش بینی می کند تورم تا پایان سال ۱۳۹۴ کمتر از ۲۰ درصد باشد.

به گزارش بی‌بی‌سی٬ او با اشاره غیر مستقیم به مشکلات ناشی از تحریم ایران توسط غرب و کاهش صادرات غیر نفتی گفت "سال گذشته هنگام تنظیم بودجه از آن جا که اکثر شاخص های اقتصادی در وضع نامطلوبی به سر می برد، با این مشکل مواجه بودیم که چگونه بتوانیم تحولات مثبت ممکن در عرصه اقتصاد را به یک باور عمومی تبدیل کنیم."

او گفت "رشد منفی اقتصادی درد پژمردگی را بر همه واحدهای تولیدی پراکنده بود و صحبت از رویکرد دولت برای خروج از رکود در سال ۹۳ به جای هدف آرزو می نمود."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسن روحانی با اشاره به این‌که بودجه سال ۱۳۹۴ با هدف کنترل تورم تدوین شده است، گفت که سرعت رشد پایه پولی کشور کاهش یافته و برای کاهش مستمر تورم لازم است رشد پایه پولی در سال‌های آینده نیز پایین‌تر آید.

او گفت در این زمینه تمهیداتی در مورد کنترل اضافه برداشت بانک‌ها، کنترل بدهی بانک مرکزی و همچنین فشار از طرف دولت به بانک‌ها و تسهیلات تکمیلی در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور ایران همچنین گفت برنامه او این است که با حفظ روند کاهش پولی و نقدینگی، تورم را کاهش دهد.

او گفت "اولویت خود در اقتصاد را با کاهش تورم اعلام کردیم. در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی سرمایه‌گذاری شکل نمی‌گیرد و فعالیت اقتصادی توسعه نمی‌یابد."
او همچنین با بیان این که آمارهای غیررسمی حکایت از تداوم رشد مثبت اقتصادی در فصل تابستان داشته اند، گفت "ما چاره‌ای جز تداوم رشد مثبت اقتصادی و دستیابی به نرخ‌های رشد بالاتر نداریم. هرچند شاخص‌های اقتصادی بهبود قابل توجهی دارند، اما حکایت از رضایت کامل ما ندارد."

حسن روحانی افزایش صادراتغیر نفتی را یکی از مهمترین برنامه های دولت خود دانست.

او گفت "صادرات غیرنفتی در پایان آبان به ۳۱ و نیم میلیارد رسیده است که از رشد ۱۹.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت می کند و امیدواریم با ادامه این روند تا پایان سال صادرات غیرنفتی از مرز ۵۰ میلیارد دلار بگذرد."
نمایندگان مجلس از زمان توزیع لایحه بودجه تا مدت ده روز می‌توانند پیشنهادهای خود در خصوص بودجه پسشنهادی را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارائه دهند و کمیسیون‌های تخصصی باید حد اکثر تا ۱۵ روز پس از توزیع لایحه بودجه گزارشهای خود خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند.

کمیسیون تلفیق نیز موظف است ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت دریافت گزارشهای تخصصی، گزارش نهایی بودجه را به نمایندگان ارائه کند.

بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۴ در صحن علنی مجلس با ارائه گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه آغاز خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016