دوشنبه 17 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: جلوگيری از شش هزار ميليارد فرار مالياتی توسط وزارت اطلاعات در يک سال گذشته

وزير اطلاعات با تاکيد بر اهميت خودداری از رسانه‌ای شدن موارد غيرضروری فساد اقتصادی، گفت که وزارتخانه متبوعش در يک سال گذشته از بيش از شش هزار ميليارد فرار مالياتی جلوگيری کرده است.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمحمود علوی در همايش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد، اظهار کرد: در فعاليت اقتصادی به دو امر ضروری يعنی سلامت و امنيت اقتصادی بايد توجه داشته باشيم که در اين راستا نه به بهانه سلامت بايد امنيت را ناديده بگيريم و نه بايد به گونه‌ای عمل شود که به بهانه امنيت، سرمايه‌گذار از سرمايه‌گذاری هراس داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وزير اطلاعات با بيان اين‌که فساد اقتصادی يعنی آسيب ديدن سلامت اداری، گفت: وقتی فعاليت‌های اقتصادی سردرگم شوند سرمايه‌گذاران دست از توليد بر می‌دارند و در نتيجه توليد، اقتدار دولت و امنيت اجتماعی کاهش می‌يابد. در چنين شرايطی فضا به سمت قاچاق کالا می‌رود و در اين صورت دولت ناچار به افزايش ماليات می‌شود و اين باعث بی‌انگيزگی سرمايه‌گذاران می‌شود.

وی تصريح کرد: سرمايه‌گذاران خارجی در کشوری سرمايه‌گذاری می‌کنند که از امنيت و سلامت اقتصادی برخوردار باشد.

وزير اطلاعات در ادامه اظهار کرد: رويکرد وزارت اطلاعات در جهت ايفای نقش خود در زمينه پيشگيری از فساد اين است که برنامه‌ها و سياست‌های خود را شفاف کند و در قالب يک برنامه مشخص حرکت کند.

علوی با بيان اين‌که وزارت اطلاعات اقدام به آسيب‌شناسی به منظور جلوگيری از فساد کرده است، افزود: وزارت اطلاعات همچنين اقدام به شناسايی قوانينی که برخی از آنها ممکن است منشاء ورود آسيب به سلامت اداری باشد، کرده‌ است. همچنين نسبت به شفاف‌سازی مقررات دولت در حوزه تحريم، واردات و صادرات کالا اقداماتی توسط وزارت اطلاعات انجام شده است که از جمله آنها اولويت‌بندی مقابله با فساد اعم از بانکی، گمرکی، فساد در زمينه صنعت، معدن و تجارت، کشف موارد فساد، تدبير در مورد آنها و در نهايت برخورد در صورت ضرورت بوده است.

وزير اطلاعات همچنين يادآور شد : وزارت اطلاعات نشست‌هايی برای تعيين شاخص‌های مبارزه با فساد اقتصادی برگزار و نتايج آن را ابلاغ کرده است.

وی افزود: در حوزه پيشگيری از فساد در يک سال گذشته تاکنون بيش از چهار هزار و ۵۰۰ گزارش به مبادی ذيربط ارسال شده و هشدارهای لازم داده شده است. در اين مدت از بيش از شش هزار ميليارد فرار مالياتی جلوگيری شده است. همچنين بيش از ۶۵۰ طيف پس از شناسايی مورد ضربه اطلاعاتی قرار گرفته و با آنها برخورد شده است.

وزير اطلاعات گفت: سياست وزارت اطلاعات اين است که مبارزه با فساد به صورت جدی دنبال شود ولی از رسانه‌ای کردن غيرضروری خودداری شود؛ چرا که در بسياری از موارد رسانه‌ای کردن موضوع امنيت اقتصادی را دچار اختلال می‌کند.

علوی با اشاره به مطرح شدن موضوع فساد ۱۲ هزار ميلياردی، گفت: اصلا چنين چيزی نبود بلکه اين رقم مبلغ گردش پول بود که عمده آن بازگردانده شده است و بقيه آن نيز در حال برگشت است وگرنه وزارت اطلاعات که از هشت ماه پيش اين موضوع را کشف کرد يک کلمه از آن صحبت نکرد تا سلامت و امنيت را پاس بداريم و در نتيجه آن شاهد شکوفايی کشور در عرصه اقتصاد باشيم.

وزير اطلاعات افزود: اميدواريم با عزم ملی و تلاش‌ همگانی شاهد توفيق در راستای پيشگيری از فساد و مبارزه با آن و در نتيجه اين امر افزايش سرمايه‌گذاری در جمهوری اسلامی باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016