سه شنبه 18 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رویترز: سازمان ملل حضور احتمالی سلیمانی در عراق را ناقض تحریم‌ها می‌بیند

خبرگزاری رويترز به نقل از گزارشی از سازمان ملل می‌گويد، ناظران آن سازمان «انتشار عکس‌های قاسم سليمانی در عراق»، را احتمالا شاهدی بر حضور فرمانده نيروی قدس در عراق می‌دانند که در اين صورت ناقض تحريم‌های بين‌المللی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قاسم سليمانی، فرمانده نيروهای قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسدران جمهوری اسلامی، از سال ۲۰۰۷ ميلادی در فهرست تحريم‌های شورای امنيت سازمان ملل متحد قرار گرفته است. آنچه علاوه بر انسداد دارايی، منع سفر بين‌المللی را نيز برای او همراه می‌آورد.

به جز شورای امنيت سازمان ملل، وزارت خزانه‌داری ايالات متحده نيز آقای سليمانی را به اتهام دست داشتن نيروهای قدس در خشونت‌های سوريه، تحريم کرده است.

علاوه بر تصاويری که اخيرا منتشر شده و گفته می‌شود قاسم سليمانی را در ميان نيروهای عراقی در آن کشور نشان می‌دهد، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ايران نيز در يک گفت‌وگوی ويژه تلويزيونی از اين موضوع سخن گفته است.

اميرعلی حاجی‌زاده، اين مقام ارشد سپاه ايران، در مهر ماه گفته بود که در جريان نبرد عليه نيروهای گروه «حکومت اسلامی» در عراق، قاسم سليمانی نيز حضور داشته است.

رويترز می‌گويد گزارش «هيئت کارشناسان ملل متحد در امور ايران» در هفت صفحه منتشر شده و آن خبرگزاری نسخه‌ای از آن را ۱۷ آذر ماه ديده است.

اين هيئت، ناظر بر اجرای تحريم‌های بين‌الللی در رابطه با ايران است.

در اين گزارش آمده «از سليمانی در برخی موقعيت‌ها که ادعا می‌شود در خاک عراق است تصوير و فيلم گرفته شده است».

بنا بر اين گزارش، يکی از تصاوير احتمالا او را در «شهر آمرلی» در شمال عراق و پس از بازپس‌گيری آن از نيروهای «حکومت اسلامی» نشان می‌دهد.

به گفته اين خبرگزاری، ديپلمات‌ها در ماموريت ملل متحد در عراق، هنوز واکنشی به اين موضوع نشان نداده‌اند.

تصوير فرمانده نيروهای قدس سپاه پاسداران اين روزها بر جلد مجله نيوزويک قرار گرفته است.

اين نشريه در گزارشی گفته است «…تهران قاسم سليمانی، مغز متفکر نظامی خود را راهی عراق کرد. سليمانی فرمانده نيروی قدس سپاه پاسداران است که - به تأييد بسياری از نظاميان - فرماندهی عالی و دارای توان مديريت راهبردی بالا است. اين فرمانده ايرانی که اغلب در ماموريت‌های مخفيانه شرکت می‌کند در ماموريت جديد خود در برابر دوربين‌ها ظاهر شد و ماه سپتامبر گذشته در منطقه عملياتی آمرلی در کنار عراقی‌ها عکس گرفت. عکسی که حامل پيامی آشکار برای غرب بود که تهران تمام و کمال در صحنه حضور دارد.»

تهران از نبردهای نيروهای عراقی عليه «حکومت اسلامی» حمايت کرده و به طور رسمی ادوات و مشاوره نظامی در اختيار پيش‌مرگه‌های کرد عراق و ارتش آن کشور قرار داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016