سه شنبه 18 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عراقچی: ۵+۱ در مطالبات و خطوط قرمز خود تغييراتی داده است

در جلسه امروز کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با حضور عراقچی معاون وزير امور خارجه آخرين وضعيت مذاکرات هسته ای و توافقات با گروه ۱+۵ مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سخنگوی کميسيون امنيت در اين باره اظهار داشت: در ابتدای اين جلسه عراقچی ضمن تاکيد بر زمينه سازی برای ادامه مذاکرات در توافق ژنو مطرح کرد که فاصله بين دوطرف بسيار زياد بوده و بعد از مذاکرات و توافق ژنو نقاط مشترک زيادی به دست آمد اما هنوز اين فاصله زياد است و خطوط قرمز طرفين همچنان حفظ شده اگرچه طرف مقابل تغييراتی در مطالبات و خطوط قرمز خود داده و برای نزديک شدن فاصله‌ها مذاکرات ۷ ماه ديگر تمديد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: معاون وزير خارجه در جلسه امروز با اشاره به وجود برخی اختلافات برای رسيدن به توافق جامع اظهار کرد که طی ۴ ماه آينده توافق شده است که در جلسات به توافق کلی دست پيدا کنيم و در ۳ ماه بعد روی جزييات بحث و تبادل نظر کنيم و در اين مسير در مذاکرات گذشته نشست‌های لازم ، دوجانبه و چندجانبه برگزار شده است اما بايد توجه داشت که هرچه زمان مذاکرات طولانی تر شود شرايط سخت‌تر خواهد شد و فشار بر روی طرف‌های غربی نيز اضافه خواهد شد اما هيچ کدام از اين مسائل باعث عبور تيم مذاکره کننده ما از خط قرمزها نخواهد شد.

نقوی حسينی با اشاره به صحبت‌های معاون وزيرخارجه در مورد مذاکرات مسقط گفت: طبق اظهارات عراقچی مذاکرات مسقط بد پيشرفته بود و در چنين شرايطی تيم مذاکره کننده هسته‌ای به خاتمه مذاکرات فکر می کرد اما تمديد مذاکرات هم براساس يک تصميم معقول گرفته شد اما در عين حال عضو تيم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در جلسه امروز کميسيون تاکيد داشت که طرف ايرانی معتقد بود در زمان کمتری از ۷ ماه می‌توان به توافق رسيد و جمهوری اسلامی ايران در مسير مذاکرات هسته‌ای در شرايط برتری قرار دارد و امروز صاحب يک قدرت در سطح منطقه است و همين برتری و قدرت پشتوانه مذاکرات با ۱+۵ است.

نماينده مردم ورامين در پايان تصريح کرد: در جلسه امروز کميسيون امنيت ملی، معاون حقوقی و بين الملل وزير امور خارجه به سوالات نمايندگان پاسخ داد و در پاسخ به نگرانی‌های اعضای کميسيون تاکيد داشت در مذاکرات خط قرمزهای کشور حفظ می‌شود و پروتکل الحاقی نيز منوط به پذيرش و تصويب مجلس است اما صهيونيست‌ها و برخی کشورهای منطقه با کليت هر نوع توافق مخالفند و حتی تلاش می‌کنند غرب را عليه ايران حتی در سطح نظامی تحريک کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016