چهارشنبه 26 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سخنگوی دولت: قرارگاه خاتم الانبيا با نجابت دولت را ياری می کند

تهران - ايرنا - معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رييس جمهور گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبيا(ص) بدون داشتن رويکرد اقتصادی به طرح ها، با نجابت بدنبال ياری رساندن به دولت است.

به گزارش ايرنا از سپاه نيوز، دکتر «محمدباقر نوبخت» در يازدهمين همايش سراسری فرماندهان و مديران قرارگاه سازندگی خاتم الانبيا(ص) با اشاره به ارائه لايحه بودجه سال ۱۳۹۴ به مجلس شورای اسلامی افزود: در اين لايحه بودجه عمرانی دولت بالغ بر ۴۷۷۰۰ ميليارد تومان برآورد شده که نسبت به سال ۱۳۹۳، ۱۶ درصد رشد دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی ادامه داد: دولت مصمم است در هر شرايطی حتی افت شديد قيمت نفت برای عمران و سازندگی کشور هزينه کند.

نوبخت با اشاره به ايفای نقش قرارگاه خاتم الانبيا(ص) در عرصه سازندگی کشور گفت: کسانی که ندانند و يا مغرض باشند و تصور کنند پتانسيل بزرگ قرارگاه که بعد از دوران دفاع مقدس در خدمت توسعه کشور قرار گرفت رقيب بخش خصوصی است، يا ناآگاهند يا مغرض و می خواهند تحريک کنند.

قرارگاه خاتم الانبيا(ص) رقيب بخش خصوصی نيست

وی افزود: بنده به عنوان مسوول برنامه ريزی کشور با آگاهی عرض می کنم به هيچ وجه قرارگاه رقيب بخش خصوصی نيست.

معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رييس جمهور خاطرنشان کرد: معتقد نيستيم که قرارگاه با پيشينه، ريشه و ظرفيت فوق العاده ای که دارد در تقابل با بخش خصوصی به عرصه بيايد؛ کدام بخش خصوصی است که بيش از دو ميليارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پای کار بايستد؛ اين مساله چيزی جز روحيه و عرق رزمندگی و دلاوری نيست.

وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبيا(ص) رويکرد اقتصادی و انتفاعی به طرح ها نداشته و با نجابت درصدد ياری رساندن به دولت است.

نوبخت با بيان اينکه دولت و قرارگاه در عرصه سازندگی کشور در کنار يکديگر قرار گرفته اند، گفت: ما همه فرزندان اين ملتيم و اگر دشمن تصور کند با تحريم های ظالمانه می تواند ما را از پيگيری مطالبات ملت مأيوس کند در اشتباه است.

برنامه های ما وابسته به نتيجه مذاکرات نيست

وی افزود: هر چند با لغو تحريم های ظالمانه بخش اعظمی از منابع ملت ايران آزاد شده و در خدمت توسعه کشور قرار می گيرد، اما برنامه های ما وابسته به نتيجه مذاکرات نيست و سناريوهای متنوعی را برای شرايط مختلف پيش بينی کرده ايم.

معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رييس جمهور با بيان اينکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبيا(ص) از نظر دولت يک پيمانکار نيست، گفت: قرارگاه ظرفيت بزرگ فنی و مهندسی کشور است که به کمک دولت می آيد.

وی تصريح کرد: در شرايطی که دشمنان دست در دست يکديگر داده اند تا مقاومت ما را بشکنند، ايستادگی کرده و از پا در نمی آييم.

نوبخت با تاکيد بر اينکه توانايی های امروز نيروهای مسلح قابل قياس با دوران دفاع مقدس نيست، اظهار داشت: در زمان جنگ از کمترين امکانات نظامی برخوردار بوديم، اما امروز پهپادهای ما در آسمان به پرواز در می آيند؛ اکنون قادريم اوربيتال ها را شکافته و در فضای بی نهايت کوچک و فضای بيکران حضور يابيم.

معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رييس جمهور در پايان با اشاره به توانمندی قرارگاه در راه سازی، توسعه زيربناها و تاسيسات نفت و گاز گفت: امروز دولت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبيا(ص) پيمان مجددی با يکديگر خواهند داشت، کار بزرگی پيش رو داريم بدليل آنکه قرار نيست در برابر دشمن کوتاه بيايم و می خواهيم پيشرفت کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016