شنبه 29 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

امام جمعه اصفهان: حکم سران فتنه اعدام است، اعلام پشيمانی هم کنند پذيرفتنی نيست


محمدتقی رهبر

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر با تاکيد بر اينکه اگر دادگاه صالحه تشکيل شود حکم سران فتنه را "باغی" اعلام می‌کند گفت: حتی اگر امروز سران فتنه اعلام پشيمانی و ندامت کنند در پيشگاه ملت پذيرفتنی نيست.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر با برشمردن جرم سران فتنه و با بيان اينکه اقدامات اين افراد در ۳۵ سال عمر نظام بی سابقه بوده است اظهار داشت: موسوی و کروبی و همراهان آنها هنجارشکنی بزرگی را در سال ۸۸ ايجاد کردند و دشمن را به سرنگونی نظام اسلامی اميدوار ساختند.

وی افزود: از جمله جرم اين افراد اين بود که به پيشنهاد رهبری مبنی بر بازشماری آرا تن ندادند و يک بدعت حرامی را در نظام ايجاد کردند که متعاقب آن افراد بيگناه بسياری کشته شدند و همچنين ارزش های نظام و جامعه اسلامی مورد هتک قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبر با بيان اينکه سران فتنه حاضر نشدند از ولی امر مسلمين و مردم عذرخواهی کنند گفت: به همين دليل است که برخی از فقها و علما معتقدند حرکت هنجارشکنانه و مفسدانه اين افراد حکم بغی بر نظام اسلامی را دارد چرا که زيرسوال بردن نظام و اميدواری سران صهيونيست و کاخ سفيد به نابودی جمهوری اسلامی، از جمله افساد فی الارض اين افراد است.

امام جمعه موقت اصفهان تنها مرجع رسيدگی به جرم سران فتنه را دادگاه صالحه نظام اسلامی دانست و تاکيد کرد: نظام اسلامی در سال ۸۸ نسبت به سران فتنه ارفاق و بزرگی کرد با اينکه آنها از اشتباهات خود توبه نکردند و به همين دليل است که علما بر اساس صورت اقدامات آنان حکم آنها را "باغی" تلقی می‌کنند.

رهبر با اشاره به تحليل حکم "بغی بر نظام اسلامی" برای سران فتنه اظهار داشت: بغی به معنای سرکشی عليه نظام اسلامی است و اين واژه در قرآن کريم هم آمده است. اگر به تاريخ صدر اسلام و زمان خلافت اميرالمومنين(ع) هم نگاهی بياندازيم خواهيم ديد که معاويه با اعلام خروج بر نظام اسلامی و حضرت علی(ع) از سوی ولی مسلمين باغی شناخته شد.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکيد بر اينکه اگر دادگاه صالحه تشکيل شود حکم سران فتنه را باغی اعلام می‌کند گفت: به تشخيص بنده تعبير علما در اين خصوص که می‌گويند حکم سران فتنه اعدام است امر صحيحی است چراکه اين حکم برگرفته از مبانی اسلامی و شرعی است.

وی همچنين مصداق اقدامات سران فتنه در سال ۸۸ را افساد فی الارض دانست و خاطر نشان کرد: حتی اگر امروز سران فتنه اعلام پشيمانی و ندامت کنند در پيشگاه ملت پذيرفتنی نيست چرا که آنها اختلافات بسياری را در جامعه ايجاد کردند و باعث ريخته شدن خون بسياری از مردم شدند و اگر امروز بگويند اقداماتشان از روی جهل و ناآگاهی بوده پذيرفتنی نيست زيرا آنها افرادی سابقه‌دار در امور سياسی و مملکتی بودند و اعلام ناآگاهی برای توجيه کارهايشان منطقی و قابل قبول نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016