یکشنبه 30 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

زاکانی: در سال ۸۸ عده‌ای می خواستند ۷۰۰ نفر را دستگير کنند رهبری نگذاشت

زاکانی گفت: در سال ۸۸ عده‌ای طرح آوردند که حدود ۷۰۰ نفر از فتنه گران را دستگير کنند؛ اما مقام معظم رهبری مخالفت کردند و در جلسه خصوصی آخوندی که آن زمان نماينده موسوی بود با مقام معظم رهبری داشتند خود آخوندی به رهبری گفت که آقا هيچ تقلبی نشده است، اين افراد خودشان هم قبول دارند که تقلب نشده اما حاضر نيستند به مردم اعلام کنند و چون خواست آن‌ها عملی نشده بود کوتاه نمی‌آيند.

خبرگزاری دانشجو نوشت: عليرضا زاکانی، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شب گذشته در کنگره شهدای دانشجوی خراسان جنوبی که در سالن اجلاس دانشگاه پيام نور بيرجند برگزار شد، با بيان اينکه ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: روز حوزه و دانشگاه در پيش است و اميد است بتوانيم دانشگاهی پويا و حوزه‌ای توانمند و با عظمت را در کنار هم ببينيم و آرمان‌های انقلاب را يکی پس از ديگری به عينيت برسانيم.

وی افزود: وقتی پيرامون شهيد و شهادت صحبت می‌کنيم در واقع يک انجام وظيفه می‌کنيم و ياد و نام شهدا را زنده نگه می‌داريم.

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينکه زنده نگه داشتن ياد و نام شهدا کمتر از شهادت نيست، گفت: ما اين زنده نگه داشتن را وظيفه خود می‌دانيم و بايد در اين مسير حرکت کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زاکانی با اشاره به اينکه در جنگ است که مرد از نامرد تميز داده می‌شود، بيان داشت: در آينه تاريخ و با مراجعه به شهدا و مسير طی شده توسط آنان می‌توانيم خود و ديگران را محک بزنيم که چه ميزان ولايت مدار هستيم.

وی با اشاره به اينکه ما در چهره شهدا نماد‌ها و بنيان‌های استواری را می‌بينيم که ماحصل آن از اين شهدا مردان بزرگی را خلق کرده که در سنين جوانی راه صد ساله را يک شبه طی کردند.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينکه نسل جوان امروز و فردا با مراجعه به شهدا می‌توانند الگوهای بر‌تر خود را انتخاب کنند، گفت: شهدا زنده هستند و اين محدوديتهای زندگی عادی ما برای آن‌ها حصاری نيست، لذا از يک افق بالا می‌توانند از ما دستگيری کنند.

زاکانی با بيان اينکه امروز شهدا مظهر اقتدار ايران اسلامی هستند، افزود: وقتی به شهدا مراجعه می‌کنيم و از آن‌ها سخن می‌گوييم از فرهنگ و تمدن بسيجی و عاشورايی سخن می‌گوييم.

وی افزود: ما نبايد متوقف شويم و بايد وظيفه خود را بشناسيم و در مسير شهدا حرکت کنيم.

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينکه شهدا مسير خود را آگاهانه رفتند و ما نيز بايد امروز بدانيم که وظيفه ما چه هست و آن را به نحو مطلوب انجام دهيم، گفت: شهدا خود باور کرده بودند و آگاهانه اين مسير را انتخاب کردند؛ خدا بين و خود باور بودند و خودشان را مبتنی بر ايمان عميق و صادقانه باور کرده بودند.

شهيد يک عنصر با عظمتی است که تا ابد می‌درخشد

زاکانی با اشاره به اينکه شهدا خودشان را برای ولی می‌خواستند نه اينکه ولی را برای خود؛ و خودشان را فدای مردم می‌کردند، افزود: شهدا اهل صداقت، اخلاص، صفا، صميميت، استقامت و پايداری بودند، لذا وقتی صحبت از شهيد می‌کنيم صحبت از يک عنصر با عظمتی می‌کنيم که تا ابد می‌درخشد و ثابت کرده که مطيع و ولايت مدار است.

وی با بيان اينکه ما بايد مانند شهدا پای ولايت و انقلاب بمانيم و با تمام توان از اين نظام و ولايت دفاع کنيم، افزود: شهدا خود را سر پل پيروزی ديگران می‌کردند نه ديگران را سر پل پيروزی خود، اما متاسفانه برخی از افراد دقت نمی‌کنند که چه ميراث بزرگی را شهدا برای ما باقی گذاشتند.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در ادامه با اشاره به اينکه ما با آمريکا تاکنون در پنج نبرد شرکت داشتيم و داريم، گفت: در حال حاضر پنجمين حوزه تقابلی با آمريکا را تحمل می‌کنيم.

زاکانی افزود: دهه اول انقلاب جنگ سخت با آمريکا بود که موفق نشدند و سال ۶۷ مقاله چاپ کردند و اذعان داشتند که در جنگ سخت نمی‌توانيم ايران را شکست دهيم، بايد از طريق جنگ نرم وارد شويم و به تخريب باورهای ايرانيان بپردازيم لذا‌‌ همان زمان مقام معظم رهبری فرياد زدند که دارد تهاجم فرهنگی صورت می‌گيرد ولی بی‌توجهی شد.

وی ادامه داد: در اواخر دهه ۷۰ نيز دشمن بدنبال ايجاد دعوا بين مسئولان کشور رفت که در اين زمينه هم ناکام ماند.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس به چهارمين تقابل آمريکا با ايران در سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: در سال ۸۸ توجه کردند که الگويی را که در ساير کشور‌ها تجربه کرده بودند و به نتيجه رسيده بود را در ايران پياده کنند و ده سال نيز روی آن کار کرده بودند، اما نتوانستند موفق شوند.

برخی‌ها در سال ۸۸ انقلاب را تا لبه پرتگاه بردند

زاکانی با بيان اينکه دشمن در سال ۸۸ برای براندازی نظام برنامه ريزی چندين ساله و زيادی کرده بود، بيان داشت:‌‌ همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند برخی‌ها در سال ۸۸ انقلاب را تا لبه پرتگاه بردند.

وی افزود: بعد از فتنه مرحله پنجم تقابل دشمن با ايران اسلامی يعنی تحريم همه جانبه اقتصادی آغاز شد تا مردم از آرمان‌های خود رويگردان شوند و پيشرفت کشور کند شود و ايران اسلامی در اين هماورد هم به فضل الهی پيروز بوده است.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اينکه ايران اسلامی هميشه پيروز بوده و خواهد بود و اين ما هستيم که امتحان پس می‌دهيم، گفت: شهدا به ما نشان دادند که در کربلا چه اتفاقی افتاد و درس ولايت مداری را به صورت عملی به ما ياد دادند.

زاکانی در بخش بعدی سخنان خود به سخنرانی علی مطهری در دانشگاه صنعتی بيرجند اشاره کرد و گفت: چندی قبل يکی از همکاران ما در دانشگاه صنعتی بيرجند صحبت‌هايی داشت که نشان می‌دهد نگاه وی نسبت به مسائل سال ۸۸ سطحی است.

وی با اشاره به اينکه برخی افراد فکر می‌کنند که فتنه يک دعوای شخصی بوده است، گفت: برخی فکر می‌کنند که در فتنه۸۸ دعوا برای بدست آوردن ميز و صندلی بود، اما واقعيت اين است که قضايای سال ۸۸ خيلی عميق‌تر از اين مسائل بود.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينکه نظام سلطه در فتنه ۸۸ تصميم به ريشه کنی انقلاب اسلامی گرفته بود، گفت: دشمن برای تحقق اين موضوع با بشاشيت تمام به سراغ يک عده‌ای رفت و اصرار کرد که اين افراد در مسير باطل خود بمانند.

زاکانی با اشاره به اينکه در سال ۸۸ بنده به همراه پنج نفر ديگر از طرف مجلس ماموريت داشتيم که برای رسيدگی به اعتراض کانديدای معترض انتخابات رياست جمهوری با موسوی و کروبی در مورد حوادث آن زمان صحبت کنيم، افزود: بنده با آقايان موسوی و کروبی در آن زمان صحبت کردم، موسوی هيچ حرفی برای گفتن نداشت و تنها دليلش اين بود که اگر من اعتراض نکنم اين ۱۳ ميليون رای از من عبور می‌کند.

وی بيان داشت: کروبی نيز اصرار می‌کرد که جمهوريت و اسلاميت نظام به خطر افتاده، دليل آن را از او پرسيديم که گفت من سال ۸۴ حدود چهار پنج ميليون رای داشتم و الان ۳۵۰ هزار رای آوردم پس به طور يقين تقلب شده و جمهوريت نظام به خطر افتاده است.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينکه آن زمان دو مرتبه پيش هاشمی رفسنجانی رفتيم، افزود: دفعه اول ۲۷ خرداد ۸۸ بود و به هاشمی گفتيم که موسوی حرفی نزدند و ما احساس می‌کنيم که اگر برای بار دوم برويم و با او صحبت کنيم می‌توانيم ارتباط برقرار کنيم؛ هاشمی گفت که موسوی حرف‌های خود را به شما نگفته است او خواهان ابطال انتخابات است و راه‌های قانونی را هم قبول ندارد.

زاکانی گفت: صبح روز شنبه ۲۳ خرداد آقای خاتمی با من تماس گرفته و اعلام کرد که ما می‌خواهيم با سيدحسن خمينی و موسوی به دفتر شما بياييم و وقتی که آمدند گفتند که تقلب شده و بايد انتخابات باطل شود و راه‌های قانونی را هم قبول نداريم.

وی افزود: از هاشمی سوال کرديم که چطور تقلب شده گفت که آقای ری شهری آمده پيش من و گفت که روز ۱۵ خرداد يعنی يک هفته قبل از انتخابات يک نفر از افراد مرتبط با آستان حضرت عبدالعظم رفته پدرش را در کهک قم ببيند و وقتی رفت، ديد پدرش نيست، منتظر ماند. وقتی که پدرش آمد ديد انگشتان پدر جوهری است گفت کجا بوديد؟ پدرش گفت که من رفته بودم ۵۰هزار تومان گرفتم و به احمدی‌نژاد رای دادم، گفتيم آقای هاشمی مگر ممکن است؟ گفت بله. آقای ری شهری گفته و ما اين را پيگيری کرديم و ديديم درست نبود و بعد به آقای ری شهری گفتيم و او هم گفت که نه، من چنين حرفی به هاشمی نگفتم و اين واقعيت ندارد.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينکه کسانی که سابقه‌ای در انقلاب داشتند در سال ۸۸ يک حرف‌هايی می‌زدند که غير قابل باور برای انقلاب بود و عده‌ای هم باور کردند، گفت: با تمام افرادی که در فتنه ۸۸ دخيل بودند صحبت کرديم، هيچ کدام حرفی برای گفتن نداشتند.

زاکانی با بيان اينکه سران فتنه لغزيدند و به سمت دشمن رفتند، گفت: نظام تا کنون نسبت به اين افراد بسيار محبت کرده است.

وی افزود: در سال ۸۸ عده‌ای طرح آوردند که حدود ۷۰۰ نفر از فتنه گران را دستگير کنند؛ اما مقام معظم رهبری مخالفت کردند و در جلسه خصوصی آخوندی که آن زمان نماينده موسوی بود با مقام معظم رهبری داشتند خود آخوندی به رهبری گفت که آقا هيچ تقلبی نشده است، اين افراد خودشان هم قبول دارند که تقلب نشده اما حاضر نيستند به مردم اعلام کنند و چون خواست آن‌ها عملی نشده بود کوتاه نمی‌آيند.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تاکيد کرد: نظام اين افراد را در سال ۸۸ تحمل کرد تا مردم خودشان حقبقت را دريابند و‌‌ همان طور که مشاهده شد بخش زيادی از افرادی که در خرداد می‌گفتند رای ما کو و اعتراض کردند در روز ۹ دی به کلاهی که برخی از افراد سر آن‌ها گذاشته بودند مطلع شدند و راه خود را از آن‌ها جدا کردند.

زاکانی با اشاره به اينکه سيد حسن خمينی چندی قبل گفته که نبايد با آبروی افراد بازی کنيم، گفت: آبروی افراد قابل قياس با آبروی نظام اسلامی نيست فتنه گران نظام را متهم به تقلب به تجاوز کردند.

وی افزود: ما سوژه‌هايی را که مهدی کروبی با آن متهم به تجاوز کرده بود را بررسی کرديم و همه آن‌ها دروغ محض بود، او نظام را متهم به تجاوز کردو حاضر نشد که به مردم بگويد دروغ گفته است.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينکه برخی افراد می‌گويند اين‌ها را محاکمه کنيد، گفت: اگر سران فتنه محاکمه شوند يک عده‌ای از اين‌ها به طور قطع و يقين محارب هستند آنهايی که بيانيه دارند و مردم را به خيابان‌ها کشيدند اين‌ها هم محارب‌اند؛ بنابراين همان اغماضی که امام علی (ع) در جنگ جمل نسبت به خوارج کردند و فرمودند انهايی که فرار کردند دنبال ان‌ها نرويد نسبت به سران فتنه هم شده است چراکه امام و رهبری راه حضرت علی (ره) را می‌روند.

زاکانی افزود: همين افرادی که می‌گويند اين‌ها را محاکمه کنيد اگر سران فتنه را اعدام کنند، همين افراد اين موضوع را پيراهن عثمان می‌کنند و دوباره آشوب بر پا می‌کنند.

وی با اشاره به اينکه امروز در کشور دو منظق وجود دارد، گفت: منطق اول انهايی که امام را باوردارند و مقام معظم رهبری را به عنوان خلف صالح امام (ره) قبول دارند و بدنبال ايجاد تمدن اسلامی هستند و دسته ديگر هم کسانی هستند که می‌گويد همين قدر که حق حيات داشته باشيم کافی است و با انديشه آرمانی امام نمی‌شود کشور را اداره کرد و تورم موقعی حل می‌شود که با امريکا ارتباط داشته باشيم که اين نگاه اشتباه است.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينکه يک عده چشم خود را بر قوت‌ها و قدرت‌های کشور می‌بندند، گفت: دولت و مجلس موظفند مشکلات مردم را حل کنند چراکه ان‌ها بايد نوکر مردم باشند.

زاکانی با اشاره به اينکه سال ۵۳ تا ۵۵ خود آمريکايی‌ها در ايران تحقيق کردند که ايران نياز به ۲۰ هزار مگابايت برق از حوزه هسته‌ای دارد، گفت: سوخت فسيلی ايران اسلامی ۲۰ سال ديگر تمام می‌شود، چرا عده‌ای غير کار‌شناسی حرف می‌زنند؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016