دوشنبه 1 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احمد شيرزاد: اشکالی ندارد در داخل ايران صنعت هسته‌ای مخالفانی داشته باشد


احمد شیرزاد

تهران - ايرنا - احمد شيرزاد گفت: به مذاکرات هسته ای ايران و کشورهای ۱+۵ خوش بين هستم ، دست تيم مذاکره کننده هسته ای را هم می بوسم و در آن ' ان قلت ' وارد نکرده ام.

اين استاد دانشگاه که سخنانش در نشست روز چهارشنبه دانشکده ادبيات دانشگاه تهران با انتقادهايی روبرو شد، روز دوشنبه در تماس تلفنی خبرنگار ايرنا گفت: ترديدی نيست که ما همه جا از روند مذاکرات دفاع کرده ايم. خوشحاليم يک تنش سياسی چند ساله انشاءالله به روزهای اخر خود نزديک می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکيد کرد: مذاکرات کمک می کند که فضای صنعت هسته ای ايران از زير فشار شديد سياسی خارج شود و آن وقت ، پس از رفع تحريم ها و خروج از فشار شديد اقتصادی و سياسی می توانيم از زاويه منافع ملی به آن نگاه کنيم.

شيرزاد با اشاره به کندی پيشرفت مذاکرات ايران و کشورهای ۱+۵ در مورد تعداد سانتريفيوژها گفت: چقدر اين تعداد سانتريفيوژ می تواند برای ما مساله اساسی باشد؟ ما توانسته ايم به دانش هسته ای احاطه پيدا کنيم. البته در ابعاد و اهميت آن می توان ريزبينی کرد اما دانش هسته ای به عنوان دانش نرم افزاری در ايران بومی شده است وبه لحاظ سخت افزاری نمی شود چيزی را عوض کرد.

وی اظهار داشت: در بحث سخت افزاری مذاکره کنندگان بايد برای توليد درابعاد کلان صنعتی مذاکره کنند.

اين استاد دانشگاه گفت: وقتی که ما به لحاظ نرم افزاری بر دانش هسته ای احاطه پيدا کرده ايم با هزار نوع مذاکره نمی شود آن را از بين برد؛ پس نبايد حساسيت ويژه داشته باشيم.

نماينده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: برخی رسانه های اصولگرا در روزهای گذشته بر سر حرف های من جنجال آفرينی کرده اند و بی جهت، دولت را مخاطب سخنان من قرار داده اند حال آن که حرف های من هيچ ارتباطی به مواضع و اقدامات دولت ندارد.

وی اظهارداشت: بحث دستاورد های صنعت هسته ای به لحاظ داخلی ربطی به مذاکرات ما در خارج ندارد. از زاويه منافع ملی کشورمان می توانيم نقد داشته باشيم همان طور که خيلی ها صنعت خودرو را نقد می کنند.

نماينده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: اين يک بحث کارشناسی است که ربطی به تنش با خارجی ها ندارد. بحث آنها بر سر اين است که نگران فعاليت ايران در زمينه تسليحات هسته ای هستند که ايران هم هميشه آن را تکذيب کرده است.

شيرزاد گفت : در داخل کشور به عنوان شهروند می توانيم نسبت به هر صنعتی نگاه نقادانه داشته باشيم ضمن آن که صنعت هسته ای در همه جای دنيا مخالفان خود را دارد و اشکالی ندارد در داخل ايران هم مخالفانی داشته باشد.

اين استاد دانشگاه اضافه کرد: آنچه که مذاکرات را به مخاطره می اندازد همين جنجال افرينی ها است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016