یکشنبه 14 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

افزايش صادرات برق برای جبران سقوط نفت

وزير نيرو در مورد علت رشد منفی صادرات گفت: افزايش مصرف برق در تابستان با توجه به اين که ظرفيت توليد خيلی رشد نکرد دليل رشد منفی صادرات است و به‌خاطر بالا رفتن مصرف برق، صادرات رشد منفی پيدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حميد چيت‌چيان در حاشيه اولين کنفرانس ملی اقتصاد در مورد افزايش قيمت آب و برق نيز تاکيد کرد: هنوز تصميمی در اين زمينه اتخاذ نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی در پاسخ به ايسنا مبنی بر اين که وزارت نيرو برای مبارزه با فساد که مورد تاکيد رييس جمهور است چه اقدامی انجام می‌دهد؟ گفت: معتقديم که شفافيت مقررات بهترين راه جلوگيری از بروز فساد است. در ابتدای شروع فعاليت دولت جديد مقررات انشعابات برق و آب را اصلاح کرديم. در مقررات قبلی متقاضی انشعاب بايد به اداره برق و پيمانکار پول می پرداخت و کار برق رسانی را انجام می داد اما تمام اين ها را يکپارچه کرديم.

وزير نيرو گفت: مبهم بودن مقررات به بروز فساد کمک می‌کند.

چيت‌چيان در پاسخ به ديگر سوال ايسنا مبنی بر اين که وزارت نيرو برای جبران کاهش درآمدهای نفتی چه اقدامی می تواند انجام دهد؟ نيز گفت: منتظر تصميمات مجلس هستيم. درزمينه برق امکان افزايش صادرات برق را داريم. صنعت برق اکنون از بازار بسيار خوبی برخوردار است و از لحاظ صدور خدمات فنی و مهندسی شرايط خيلی خوبی داريم.

وی در جمع خبرنگاران در مورد ذخاير سوختی نيروگاه‌ها نيز گفت: وزارت نفت تلاش می کند به تعهدات خود عمل کند اما مانند فصل گرما امکان ذخيره سازی سوخت را نداريم.

وزير نيرو در مورد بدهی‌های صنعت آب وبرق نيز گفت:‌ بدهی وزارت نيرو در اين دو حوزه قريب به ۳۰ هزار ميليارد تومان است که بخشی از طريق تهاتر طلب دولت از شرکت‌ها با بدهی دولت به اين شرکت‌ها تسويه می شود. بخشی از طريق صکوک اجاره و اسناد خزانه اسلامی جبران می شود و موارد مالی ديگری نيز برای پرداخت بدهی‌ها وجود دارد.

چيت‌چيان افزود: مجموعا کشور و دولت توانمندی‌هايی دارد که اگر هوشمندانه از آن استفاده می کند می توانيم به اين شرايط مالی کنونی غلبه کنيم.

وی با اشاره به اين‌که منتظر تصويب قانون بودجه ۹۴ و قانون خروج از رکود و رشد توليد هستيم گفت: پس از تصويب اين قوانين می توانيم جدول پرداخت بدهی‌ها را تنظيم کنيم.

وزير نيرو در مورد استفاده از گاز فلر نيز برای نيروگاه‌های توليد پراکنده گفت: بخش خصوصی بايد دراين زمينه سرمايه‌گذاری کند. به نظرم نرخ سوخت نيز عادلانه است.

چيت‌چيان در پايان خاطرنشان کرد: افزايش صادرات برق به عنوان صادرات غير نفتی در اولويت برنامه‌های وزارت نيرو است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016