یکشنبه 14 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تعطيلی دفاتر ۱۷ شبکه ماهواره‌ای در کشور

معاون اطلاعات داخلی وزير اطلاعات گفت: دشمنان به اسم شيعه ۱۷ شبکه ماهواره‌ای ايجاد کردند که دفاتر آن‌ها در داخل کشور توسط نظام جمهوری اسلامی تعطيل شد.

به گزارش فارس، پورفلاح صبح امروز در چهارمين همايش آيين برادری در شهرستان بم گفت: اصولا انسان‌ها عبادت‌گرا هستند و پيامبر اکرم (ص) نيز آمدند که مسير عبادت و پرستش را به راه راست هدايت کنند و طی تاريخ اسلام دشمنان تلاش‌های زيادی کردند تا بندگان را از اين مسير گمراه کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: پيامبر اسلام (ص) در تبيين رسالت و گسترش دين خود همواره ايجاد وحدت کردند و آنچه موجب شد تا دشمنان بتوانند با اسلام مقابله کند، ايجاد تفرقه است که با تاسف روز به روز گسترش می‌يابد.

معاون اطلاعات داخلی وزير اطلاعات عنوان کرد: دشمن از رويکرد سخت‌افزارانه در دنيای کنونی به جايی نرسيد که نمونه آن جنگ تحميلی است.

وی افزود: آن‌ها ديدند نمی‌توانند از اين طريق به اهداف‌شان برسند و جامعه اسلامی در برابرشان ايستادگی دارد، رويکرد نرم‌افزارانه را در دستور کار قرار دادند تا با تفکر و مکتب امام خمينی (ره) که در جهان در حال رشد است، مقابله کنند و به نوعی تفکر ديگر را گسترش دهند.

پورفلاح خاطرنشان کرد: ايجاد گروه‌هايی مانند داعش و به اسم حکومت‌های اسلامی در برخی از کشورها که به خود مسلمانان ضربه می‌زند يکی ديگر از اقدامات دشمنان است.

وی ادامه داد: آنچه در دنيا بر ضداسلام می‌بينيم و صرفا توسط صهيونيست و يهودی‌ها برنامه‌ريزی می‌شود، می‌خواهند کاربرد ارزش‌های اسلامی را از بين ببرند.

پورفلاح عنوان کرد: اما با اقداماتی که توسط جمهوری اسلامی انجام شده تاکنون به اهداف خود نرسيده‌اند.

معاون اطلاعات داخلی وزير اطلاعات گفت: با اقداماتی که دشمنان عليه اسلام داشتند، صهيونيست را به حاشيه بردند که اين برای ما خطر محسوب می‌شود.

وی تصريح کرد: پيامبر (ص) در سرزمينی که مردم آن مشرک بودند با يک رويکرد خوب وارد صحنه شدند و مردم را به دين اسلام فراخواندند و ما نيز بايد توجه داشته باشيم که دايره اسلام روز به روز وسيع‌تر و داير کفر محدود شود.

پورفلاح اظهار کرد: مسلمانان به جای اينکه اصول و ارزش‌های مشترک را ارج نهند در زير سئوال بردن مقدسات يکديگر اقدام می‌کنند که اين از حربه‌های دشمنان است.

وی افزود: به اسم شيعه دشمنان ۱۷ شبکه ماهواره‌ای ايجاد کردند که دفاتر آن‌ها در داخل کشور توسط نظام جمهوری اسلامی تعطيل شد.

پورفلاح تصريح کرد: ممکن است در قم و به اسم مرجعيت فتواهايی صادر شود اما آنچه برای ما ملاک است، بيانات رهبری است که اختلاف بين شيعه و سنی را حرام اعلام کردند.

معاون اطلاعات داخلی وزير اطلاعات با اشاره به مناسک حج گفت: تمام شعائر مراسم حج حول محور ولايت است که برخی مسلمانان به آن توجه نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با دشمن می‌توانيم از طريق مقابله گفتمانی شامل نقد معرفتی، نقد روش‌شناختی و نقد کارکردی اقدام کنيم و در اين مقابله نبايد مسلمانان را در برابر يکديگر قرار دهيم بلکه مسلمانان بايد متحد شده و در برابر دشمن قرار گيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016