یکشنبه 14 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

۸ مدير متخلف بانکی اخراج شدند


حميد تهرانفر

تهران - ايرنا - معاون نظارتی بانک مرکزی از اخراج هشت مدير متخلف بانکی و ارجاع دو پرونده به هيات انتظامی خبر داد.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا، حميد تهرانفر در حاشيه اولين کنفرانس اقتصاد ايران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ايرنا درباره برخورد بانک مرکزی با موسسات اعتباری و بانک های مختلف در امور بانکی به ويژه نرخ سود بانکی، افزود: بانک مرکزی با مديران متخلف موسسات مجاز که با ما فعاليت می کنند ولی پای بند به مقررات نيستند برخورد کرده و در همين ارتباط تعدادی را سلب صلاحيت کرده است.

وی در پاسخ به تاکيد خبرنگار ايرنا مبنی بر اينکه آيا افراد برکنار شده مديران عامل اين بانک ها و موسسات اعتباری مجاز بوده اند، گفت: مديرعامل و اعضای هيات مديره اين نهادهای پولی به دليل انجام تخلفات و تخطی از وظايف برکنار شده اند. اين مديران برای هميشه از صحنه بانکی خارج شده اند و ديگر نمی توانند به بانک ها برگردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تهرانفر گفت: برای نرخ سود ديگر مديران بانک ها قرار نيست برکنار شوند چرا که هم اکنون مديران با هم هماهنگ شده اند که حتی مواردی که موجب می شود سر خودشان يا سر بانک مرکزی را کلاه بگذارند در نرخ سود کنار بگذارند.

معاون نظارتی بانک مرکزی همچنين در پاسخ به اين پرسش مبنی بر اينکه سرانجام پرونده بانک يا همان موسسه ای که قرار بود منحل شود به کجا رسيد؟ اظهار داشت: اصلا اشتباه اعلام شده بود بانک بلکه مورد مطرح شده موسسه اعتباری بوده است اما اگر اجازه دهيد در زمان مقرر درباره وضعيت پرونده اين موسسه صحبت خواهم کرد.

اين مقام مسوول در بانک مرکزی با اشاره به اينکه برخورد کلی با موسسات اعتباری به دو صورت ارائه مجوز يا انحلال ختم می شود، گفت: پرونده يک موسسه برای انحلال نهايی شده ولی مابقی در حال انجام اقدامات برای اخذ مجوز هستند.

تهرانفر اظهار داشت: نرخ سود بانک ها از ابتدای دی ماه بايد همان باشد که بانک مرکزی اعلام کرده است، هم اکنون پرونده دو بانک در دستور کار هيات انتظامی بانک ها است.

معاون نظارتی بانک مرکزی درباره وضعيت پرونده ۱۴ موسسه اعتباری غيرمجاز نيز گفت: پرونده اين ۱۴ موسسه قرار شده در جريان ساماندهی به مرحله مجوز برسد که از اين تعداد موسسات عسکريه و کوثر مجوز را اخذ کرده اند و مابقی نيز در حال انجام مراحل اداری هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016