یکشنبه 14 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دهمین روز اعتصاب کارگران "واگن پارس"، جلوگيری از ورود ۵ کارگر، تجمع در خيابان مجاور کارخانه

ایلنا ـ صبح امروز (يکشنبه ۱۴ دی) در دهمين روز متوالی از اعتراض صنفی کارگران واگن پارس اراک، ماموران حراست از ورود ۵ نفر از کارگران به کارخانه جلوگيری کردند.

کارگران به ايلنا گزارش داده‌اند امروز قصد داشتند برای نشان دادن حسن نيت خود و دعوت کارفرما به اجرای مصوبه شورای تامين شهرستان اراک مبنی بر بازگشت به کار رئيس نهاد کارگری واگن پارس، توليد را از سر بگيرند اما ممانعت حراست از ورود همکاران‌شان به کارخانه، آنها را از تصميم‌شان منصرف کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس گزارش کارگران، کارفرما اين ۵ کارگر را به آزمايشگاهی در شهر اراک منتقل کرده است تا از آن‌ها، آزمايش اعتياد بگيرد.

در همين رابطه، يکی از کارگران به ايلنا گفت: در حالی که هر ۹۰۰ کارگر اعتصابی در برابر زياده خواهی کارفرما تصميم به توقف توليد گرفته‌اند، ماموران حراست با اين استدلال که اين ۵ کارگر اعتراضات را هدايت می‌کنند از ورودشان به کارخانه ممانعت کرده‌اند.

گفتنی است کارگران واگن پارس از روز ۳ دی در اعتراض به اخراج رئيس نهاد کارگری اين واحد توليدی دست از کار کشيده و توليد را متوقف کرده‌اند.

کارگران معترض می‌گويند آقای درخشنده‌بخت، نماينده اخراجی‌شان، تا پايان ارديبهشت ماه سال آينده در شورای اسلامی کار واگن پارس عضويت دارد و از مصونيت نمايندگی برخوردار است بنابراين کارفرما حق اخراج او را ندارد.

***

کارگران واگن پارس در خيابان مجاور کارخانه تجمع کردند

منابع کارگری گزارش داده‌اند نزديک به ۱۵۰ کارگر واگن پارس اراک صبح امروز (يکشنبه ۱۴ دی) در خيابان مجاور کارخانه، منتهی به بلوار آيت‌الله اراکی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، کارگران واگن پارس به خودداری کارفرما از اجرای مصوبه شورای تامين مبنی بر بازگشت به کار آقای درخشنده ‌بخت، رئيس اخراجی نهاد کارگری اين واحد توليدی معترض‌اند.

منابع ايلنا ساعاتی پيش گزارش داده‌ بودند ماموران حراست امروز از ورود ۵ نفر از کارگران به کارخانه جلوگيری کرده‌اند.

اين دومين تجمع اعتراضی کارگران واگن پارس در خيابان مجاور کارخانه است. کارگران پيش‌تر در سومين روز اعتراض صنفی در اين خيابان تجمع کرده بودند.

گفتنی است کارگران واگن پارس از روز ۳ دی در اعتراض به اخراج رئيس نهاد کارگری اين واحد توليدی دست از کار کشيده و توليد را متوقف کرده‌اند.

کارگران معترض می‌گويند نماينده اخراجی‌شان تا پايان ارديبهشت ماه سال آينده در شورای اسلامی کار واگن پارس عضويت دارد و از مصونيت نمايندگی برخوردار است بنابراين کارفرما حق اخراج او را ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016