دوشنبه 15 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اعتصاب ۹۰۰ کارگر "واگن پارس" پس از ۱۰ روز پايان يافت

ايلنا ـ کارگران واگن پارس اراک صبح امروز (دوشنبه ۱۵ دی) بعد از ده روز متوالی اعتراض صنفی، با وساطت اعضای نهاد کارگری اين کارخانه توليد را از سر گرفتند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، اعضای شورای اسلامی کار واگن پارس امروز از ۹۰۰ کارگر اعتصابی اين کارخانه درخواست کردند برای نشان دادن حسن نيت خود به مقام‌های محلی توليد را از سر بگيرند و به کارفرما و قرارگاه خاتم الاوصياء جهت اجرای مصوبه شورای تامين شهرستان اراک مبنی بر بازگشت به کار آقای درخشنده‌بخت، رئيس اخراجی شورای اسلامی کار، زمان بدهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اعضای شورای اسلامی کار همچنين به کارگران قول داده‌اند با پايان اعتراض صنفی، از نظر حقوقی يا شغلی در معرض تهديد قرار نگيرند.

بر اساس گزارش کارگران، هيچ از مديران کارخانه هنگام از سر گيری توليد در کارگاه حاضر نبوده‌اند.

گفتنی است کارگران واگن پارس از روز ۳ دی در اعتراض به اخراج رئيس نهاد کارگری اين واحد توليدی دست از کار کشيده و توليد را متوقف کرده بودند.

کارگران معترض می‌گويند نماينده اخراجی‌شان تا پايان ارديبهشت ماه سال آينده در شورای اسلامی کار واگن پارس عضويت دارد و از مصونيت نمايندگی برخوردار است بنابراين کارفرما حق اخراج او را ندارد.

ايلنا در روزهای گذشته به نقل از کارگران گزارش داده بود که نماينده قرارگاه خاتم الاوصياء، سهامدار اصلی کارخانه، به کارگران معترض واگن پارس گفته است اخراج رئيس شورای اسلامی کار با نظر سهامدار اصلی صورت گرفته است.

گفتنی است معاون سياسی و امنيتی استاندار مرکزی پيش‌تر گفته بود فرماندار، کارفرما، نمايندگان کارگران و شماری ديگر از مقام‌های مسئول در تاريخ ۷ دی با حضور در محل فرمانداری اراک تشکيل جلسه دادند و مصوب کردند که کارفرما با رئيس اخراجی شورای اسلامی کار واگن پارس قرارداد کار منعقد کند و او را به کار خود بازگرداند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016