سه شنبه 16 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رويترز: سقوط بهای نفت سال ۲۰۱۵ ادامه خواهد داشت

تهران - ايرنا - خبرگزاری رويترز اعلام کرد، تشديد نگرانی ها از افت بهای نفت، موجب تداوم سقوط قيمت در سال ميلادی جديد خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ايرنا از رويترز، عرضه بيش از حد نفت در بازارهای جهانی و افت ۶ درصدی نفت در روز گذشته (دوشنبه) که موجب کاهش قيمت به کمترين سطح آن از بهار سال ۲۰۰۹ شد، نشان می دهد، خبری از کاهش عرضه نفت در سال ميلادی جديد نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



بنا به اعلام رويترز، نگرانی از افت قيمت که در ۶ ماه گذشته بر اشباع بازارهای نفت افزوده، امسال نيز ادامه خواهد داشت.

ديروز، بعد از آنکه اطلاعات و آمارها نشان داد توليد نفت روسيه به بالاترين ميزان خود از زمان فروپاشی اتحاد جماهير شوروی رسيده و صادرات نفت عراق نزديک بالاترين مقدار آن در ۳۵ سال گذشته است، قيمت نفت پايه آمريکا به کمتر از ۵۰ و قيمت نفت برنت دريای شمال به کمتر از ۵۳ دلار در هر بشکه رسيد.

شرکت کانوکو فيليپس آمريکا با اعلام اين مطلب که اين شرکت در يکی از پروژه های نفت دريای شمال واقع در نروژ به نفت رسيده، احتمال کاهش قيمت نفت را قوی تر کرد.

عربستان سعودی، بزرگ ترين صادرکننده نفت در جهان، آشکار کرد، قيمت ماهانه نفت خود را برای خريداران اروپايی بشدت کاهش داده است. اين ششمين بار از ماه ژوئن ۲۰۱۴ (خرداد گذشته) است که عربستان سعودی قيمت نفت خود را کاهش می دهد.

تحليلگران معتقدند، اين کاهش قيمت نشان دهنده دفاع سهمگين عربستان سعودی از سهم بازار خود است.

کشورهای ديگر عضو اوپک نيز در حالی که قيمت نفت خود برای خريداران آسيايی را گرانتر کردند، در ماه دسامبر برای ششمين ماه متوالی، قيمت نفت اين کشور برای پالايشگاه های نفت آمريکا را کاهش دادند.

نرخ برابری يورو در برابر دلار ديروز به کمترين مقدار خود در ۹ سال گذشت رسيد و رشد کمتر از انتظار توليدات کارخانه ای در آمريکا، شرايط طوفانی بازارهای نفت را کامل کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016