سه شنبه 16 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علم الهدی: در سال ۷۶، حدود ۶۳ درصد مردم به خاطر "سيد بودن" به محمد خاتمی رای دادند

حجت الاسلام والمسلمين علم الهدی گفت: در سال ۷۶، حدود ۶۳درصد مردم به خاطر "سيد بودن" به محمد خاتمی رای دادند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، وی افزود: برخی فکر می‌کردند اين پياده نظام لائيکی که در عرصه های سياسی راه انداختند باعث شدند مردم به آقای خاتمی رای دهند

مهمترين بخش های گفتگوی مهر با علم الهدی در زير می آيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در زمان بوجود آمدن دولت اصلاحات در سال ۷۶ که رقابت بين آقای خاتمی و ناطق بود، من در دانشگاه امام صادق(ع) مسئوليتی داشتم و بعد از پايان انتخابات ما يک گروه تحقيقی را در دانشگاه امام صادق(ع) راه اندازی کرديم که عمدتا از دانشجويان فوق ليسانس رشته علوم سياسی بودند.

اين گروه شروع به فعاليت کرد و يک برنامه نظرخواهی را بر اساس جامعه آماری فراهم آورد و علت رای دادن اکثريت مردم به آقای خاتمی را مورد بررسی قرار داد و بعد از آن هم يک گروه ۱۵ نفره از کارشناسان آمار و جامعه شناسی نشستند و اين آمار ار تحليل کردند. شايد کل زمان اين تحقيقات بيش از يک هفته طول نکشيد.

در آن تحقيقات آمده است که بالاترين آماری که در اين نظرسنجی برای آقای خاتمی ثبت شده ۶۳ درصد بوده و علت آن «سيادت» وی ذکر شده است و پايين ترين درصد برای آقای خاتمی ۳ درصد بوده است که گفته بودند ما به دليل اينکه آقای خاتمی فکر تازه دارد به وی رای داده ايم. اما برخی فکر می‌کردند اين پياده نظام لائيکی که در عرصه های سياسی راه انداختند باعث شدند مردم به آقای خاتمی رای دهند درحالی که اينگونه نبود.

امروز مستندات اين تحقيق وجود دارد و موارد تحليل آماری و استدلالی آن در دانشگاه امام صادق(ع) موجود است. اين تحقيق را بنياد پژوهش های مجلس از ما گرفت و در آن زمان مورد توجه همه دستگاهها قرار گرفت و تشکيلات رياست جمهوری هم از اين تحقيق در آن زمان استفاده کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016