سه شنبه 16 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

۱۴ زندانی سياسی بند ۳۵۰ اوين ممنوع‌الملاقات شدند

کلمه ـ چهارده زندانی سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين با دستور معاون دادستان تهران ممنوع الملاقات شده اند.

به گزارش خبرنگار کلمه، خانواده تعدادی از زندانيان سياسی بند ۳۵۰ صبح روز دوشنبه در پی مراجعه به زندان اوين برای انجام ملاقات هفتگی متوجه شدند که اين زندانيان به دستور مهدی خدابخش معاون دادستان تهران و داديار ناظر بر امور زندان سياسی ممنوع الملاقات شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



بر اساس اين گزارش، با پی گيری بيشتر و اعتراض خانواده زندانيان سياسی مسئولان زندان اوين اعلام کردند که طبق دستور معاون دادستان سيزده تن از زندانيان برای دو نوبت (دستکم بيش از دو ماه) از ملاقات حضوری محروم خواهند بود اما امکان ملاقات کابينی خواهند داشت. با اين حال از هرگونه ملاقات مسعود صادقی، زندانی سياسی سبز، ممانعت به عمل آمده است.

خانواده زندانيان سياسی به کلمه گفته اند که اين زندانيان پس از اطلاع از اين موضوع در ملاقات کابينی تاکيد کرده اند که هيچ حکم انضباطی به آنها ابلاغ نشده و در آيين نامه های زندان پديده ای به عنوان مجازات انضباطی مخفيانه و گروهی وجود ندارد که معاون دادستان بتواند بر اساس آن بدون ابلاغ حکم شورای انضباطی چنين دستور غيرقانونی و خودسرانه ای صادر کند.

اين گزارش می افزايد، مهدی خدابخش معاون دادستان تهران و داديار ناظر بر زندانيان سياسی که از حدود سال ۹۰ در اين سمت قرار گرفته، به ويژه طی يک سال گذشته در مانع تراشی برای ملاقات زندانيان سياسی با خانواده هايشان و همچنين اخلال در انجام امور درمانی زندانيان و تبعيد آنها به زندان هايی با شرايط دشوارتر، نقش اساسی داشته است.

به گفته خانواده زندانيان سياسی اين معاون دادستان تهران، کارمندان دفتر خود را مسئول مطالعه سايت های خبری و سياسی کرده که هر نوع خبر يا يادداشت منتشره در مورد زندانيان را چاپ و در “پرونده سايتی” هر زندانی قرار دهند.

اين مقام قضايی هر نوع تصميم گيری در خصوص بهره مندی زندانيان سياسی از حقوق اوليه شان را نه با استناد به قانون بلکه با توجه به اين پرونده و رويه خودسرانه، اتخاذ می کند. وی همچنين مکررا اعضای خانواده زندانيان سياسی را به دليل مطالب منتشر شده در رسانه ها تهديد و ارعاب کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016