چهارشنبه 17 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اطلاعات تازه از اعدام صابر مخلد ماوانه و دو زندانی دیگر در اروميه

خبرگزاری هرانا – صبح روز سه‌شنبه سه زندانی متهم به قتل در محوطه زندان مرکزی اروميه از طريق چوبه دار اعدام شدند. يکی از اين زندانيان به دلايل سياسی به ۵ سال زندان نيز محکوم شده بود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، ساعت ۶ صبح روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه سه زندانی با اتهام قتل عمد در زندان مرکزی اروميه از طريق چوبه دار اعدام شدند.

اين سه زندانی ستار علی‌پور، علی اقبالجو و صابر مخلد ماوانه نام داشتند. ‌ستار علی‌پور اهل شهر می‌اندوآب بود و به اتهام قتل عمد از سال ۱۳۸۸ بازداشت و سپس به اعدام محکوم شده بود. علی اقبالجو نيز در سال ۱۳۹۰ به اتهام قتل عمد بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صابر مخلد ماوانه بر سال ۱۳۸۸ بر سر اختلافات مذهبی با چندنفر درگير بحث و درگيری می‌شود و يک تن در اين درگيری با ضربه چاقويی که منتسب به او ميشود به قتل می‌رسد. وی سپس از ايران خارج شده و تجربه عضويت در دو حزب از احزاب اپوزسيون کردستان را کسب نمود.

بهار سال ۹۲ صابر مخلد ماوانه وارد ايران می‌شود و پس از چند روز بازداشت می‌شود. وی در شعبه ۱ دادگاه انقلاب مهاباد به‌دليل همکاری با دو حزب از احزاب اپوريسيون کرد به ۵ سال زندان و به اتهام قتل در دادگاه عمومی به اعدام محکوم می‌شود.

يک منبع مطلع در خصوص پرونده صابر مخلد ماوانه به گزارشگر هرانا گفت: «شکات پرونده وی حاضر به رضايت شده بودند ولی وزارت اطلاعات شکات را تهديد کرده بود که به هيچ وجه رضايت ندهند.»

اين منبع همچنين گفت: «صابر مخلد ماوانه به دليل مشکلات مالی وکيل انتخابی نداشته است.»

اين زندانی سياسی از جمله زندانيانی بود که در دو ماه گذشته به همراه ۲۷ زندانی سياسی کرد در بند ۱۲ زندان مرکزی اروميه (دريا)، در اعتراض به عدم اجرای اصل تفکيک جرايم و در راستای بند مستقل سياسی و بازگرداندن زندانيان سياسی پراکنده در ساير بند‌ها و همچنين خروج زندانيان با جرايم خطرناک و جرايم مربوط به مواد مخدر از بند زندانيان سياسی، توقف رفتارهای غير انسانی و تحقيرآميز در قبال زندانيان و اعضای خانواده آن‌ها، به مدت ۳۳ روز دست به اعتصاب غذا زده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016