چهارشنبه 17 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نفت ايران کمتر از ۵۰ دلار شد

در ادامه روند سقوط بهای نفت، با سقوط ۶ دلاری قيمت جهانی نفت از ابتدای معاملات هفته قيمت نفت ايران به کمتر از ۵۰ دلار در هر بشکه رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اقتصاد آنلاين ـ قيمت جهانی نفت در معاملات بازار جهانی به روند نزولی خود ادامه داد و نفت سبک آمريکا وارد کانال ۴۰ دلاری شد.

موج جديد سقوط قيمت نفت از ابتدای هفته جاری آغاز شده و قيمت نفت در اين مدت بيش از ۶ دلار کاهش يافته است.

در معاملات روز چهارشنبه هر بشکه نفت سبک آمريکا در برابر ۴۷.۸۸ دلار معامله شد و قيمت نفت برنت دريای شمال نيز به ۵۰.۸۷ دلار در هر بشکه رسيد. در شرايط معمول قيمت نفت سنگين ايران بيش از ۲ دلار از قيمت نفت برنت کمتر است که بر اين اساس قيمت نفت سنگين ايران نيز وارد کانال ۴۰ دلاری شده است.

عربستان عامل اصلی سقوط قيمت نفت طی ماه های اخير بوده است و با همدستی برخی کشورهای عربی حاشيه جنوب خليج فارس مانع اقدام اوپک برای دفاع از قيمت نفت شده است.

قيمت نفت از زمان نشست اخير اوپک و طی کمتر از دو ماه ۳۵ دلار کاهش يافته است که به عقيده کارشناسان اين کاهش بيش از آن که واقعی باشد ناشی از دستکاری در بازار و جو روانی حاکم بر بازار است.

به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از تسنيم، انتظار فعالان بازار از افزايش ذخاير استراتژيک آمريکا عامل افت ۶ دلاری قيمت نفت در معاملات سه روز گذشته بوده است. اداره اطلاعات انرژی آمريکا آمار رسمی در مورد ذخاير استراتژيک اين کشور را همين هفته منتشر می کند. پيش بينی می شود ذخاير استراتژيک آمريکا ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزايش داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016