چهارشنبه 17 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هزينه زندگی ۳.۶ ميليون تومان شد

مهر ـ نتايج بررسی های جديد از وضعيت معيشت کارگران نشان می دهد هزينه ماهيانه هر خانوار ۴ نفره حداقل به ۳.۱ و حداکثر به ۳.۶ ميليون تومان افزايش يافته و خوراک و مسکن نيز دارای بالاترين سهم در سبد هزينه ها است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نتايج جديدترين بررسی های ميدانی و مطالعات کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران نشان می دهد هزينه ماهيانه يک خانوار ۴ نفره کارگری در کشور به ۳ ميليون و ۶۰۹ هزار و ۱۹۴ تومان افزايش يافته است.

همچنين در صورتی که بخواهيم هزينه ها را به صورت قيمت های دولتی کالاها و اجناس حساب کنيم، هزينه ها از ۳ ميليون و ۱۸۳ هزار و ۴۰۸ تومان در ماه کمتر نخواهد شد. در جدول ارائه شده از سوی نمايندگان کارگران، هزينه مربوط به خوراکی ها و مسکن بالاترين ميزان است.

طبق محاسبات انجام شده هزينه خوراکی يک خانوار ۴ نفره در آذرماه امسال به نرخ های آزاد يک ميليون و ۲۳ هزار و ۵۹۷ تومان و هزينه مربوط به مسکن نيز يک ميليون و ۲۰۱ هزار و ۵۱۳ تومان اعلام شده است.

سهم اقلام گوناگون از هزينه ماهيانه کارگران

به صورت کلی محاسبات صورت گرفته در ۱۲ بخش از خوراکی ها، دخانيات، مسکن، کفش و پوشاک، اثاثيه، بهداشت و درمان، حمل و نقل، ارتباطات، امور فرهنگی و تفريحی، تحصيل، رستوران و هتل و کالاها و خدمات متفرقه صورت گرفت.

سهم خوراکی ها در سبد هزينه های خانوار کارگری کشور دارای ۲۷.۳۸ درصد، سهم مسکن ۳۲.۸۲ درصد، سهم بهداشت و درمان ۶.۹۸ درصد، حمل و نقل ۹.۸۷ درصد، خريد اثاثيه منزل ۵.۱۳ درصد و کفش و پوشاک نيز ۴.۹۴ درصد است. سهم مابقی اقلام به مراتب کمتر از ارقام ذکر شده است.

بر پايه اين گزارش، آخرين محاسبات صورت گرفته از سوی کارگران مربوط به وضعيت هزينه های زندگی کارگران در آبان ماه امسال بوده که به نرخ دولتی ۲ ميليون و ۸۶۸ هزار و ۴۲۴ تومان و به نرخ آزاد نيز ۳ ميليون و ۲۹۸ هزار و ۶۸۸ تومان اعلام شده بود.

هزينه مربوط به خوراک يک خانوار ۴ نفره از ۹۰۳ هزارتومان در ماه يک ميليون و ۲۳ هزارتومان و هزينه مسکن نيز از يک ميليون و ۴۴ هزارتومان به يک ميليون و ۲۰۱ هزارتومان افزايش يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016