سه شنبه 23 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تقاضای زيباکلام برای اهدای نوبل صلح به مطهری

فرارو - در پی حواشی ايجاد شده درباره نطق ديروز علی مطهری دکتر صادق زيباکلام در نامه ای به سفير سوئد از وی خواست علی مطهری را به عنوان يکی از مدافعان حقوق بشر در فهرست جايزه صلح نوبل قرار دهد.

متن نامه استاد سياسی دانشگاه تهران که در اختيار فرارو قرار داده شده است به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جناب آقای پيتر تجلر
سفير معزز کشور پادشاهی سوئد
با سلام و ابراز دوستی برای مردم سوئد و آرزوی موفقيت برای پادشاه جم جاه مملکت سوئد می خواستم تقاضا نمايم تا جناب آقای دکتر علی مطهری نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ايران در فهرست نامزدهای دريافت جايزه صلح نوبل در سال جاری قرار گيرند.

مشاراليه ظرف پنج سال گذشته همواره در جهت دفاع از حقوق مدنی آقايان ميرحسين موسوی، حجت‌الاسلام مهدی کروبی و سرکار بانو زهرا رهنورد در تلاش بوده‌اند. اين افراد قريب به پنج سال است که بدون محاکمه در حصر بسر می‌برند و آقای مطهری در تلاش بوده‌اند که دست کم وضعيت آنان از نظر قانونی روشن شود. تلاش مستمر در جهت دفاع از حقوق مدنی محصورين به گمان حقير، آقای علی مطهری را واجد نامزدی دريافت جايزه صلح نوبل می نمايد.

ايام بکام باد
صادق زيباکلام
استاد علوم سياسی دانشگاه تهران
دوازدهم ژانويه دوهزار و پانزده ميلادی
مطابق با بيست و دوم ديماه يکهزار و سيصد و نود و سه


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016