پنجشنبه 25 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احتمال اخراج گسترده کارگران واگن پارس

«احتمال اخراج گسترده کارگران واگن پارس در پايان دی ماه در پی جديد‌ترين تصميم کارفرما مبنی بر منفک کردن چهار کارگر رسمی اين کارخانه تقويت شده است.»

ایلنا ـ منابع کارگری از احتمال اخراج گسترده کارگران واگن پارس اراک در پايان ماه خبر می‌دهند.

بر اساس گزارش‌هايی که به ايلنا رسيده است احتمال اخراج گسترده کارگران واگن پارس در پايان دی ماه در پی جديد‌ترين تصميم کارفرما مبنی بر منفک کردن چهار کارگر رسمی اين کارخانه تقويت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



کارگران می‌گويند اين ۴ کارگر رسمی پس از خاتمه آخرين دور از اعتراضات صنفی کارگران واگن پارس از کار منفک شدند و با شرط پرداخت حقوق به خانه فرستاده شده‌اند.

بر اساس گزارش کارگران، کارفرما به اين چهار کارگر گفته است حقوق‌شان را پرداخت می‌کند اما ديگر به کارخانه نيايند.

کارگران واگن پارس روز دوشنبه هفته پيش (۱۵ دی) به اعتراض صنفی ده روزه خود خاتمه دادند. کارگران در اين ده روز در اعتراض به اخراج آقای درخشنده‌بخت، رئيس اخراجی شورای اسلامی کار، دست از کار کشيده بودند.

اعتراض صنفی کارگران زمانی پايان يافت که اعضای شورای اسلامی کار از صد‌ها کارگر اعتصابی اين کارخانه درخواست کردند برای نشان دادن حسن نيت خود به مقام‌های محلی توليد را از سر بگيرند و به کارفرما و قرارگاه خاتم الاوصياء جهت اجرای مصوبه شورای تامين زمان بدهند.

گفتنی است شورای تامين شهرستان اراک روز ۷ دی ماه امسال در جلسه‌ای با حضور نمايندگان کارگران و کارفرما تصويب کرده بود کارفرما با رئيس اخراجی شورای اسلامی کار واگن پارس قرارداد کار منعقد کند و او را به کار خود بازگرداند.

منابع کارگری در عين حال می‌گويند مدير داخلی واگن پارس به دليل عملکرد نامناسب مديرعامل اين واحد توليدی استعفاء داده‌ است.

کارگران حاکم شدن فضای امنيتی بر کارخانه و اجازه کارفرما به طلبکاران برای خروج مواد خام از کارخانه در روزهای گذشته را از دلايل استعفای او اعلام کرده‌اند.

يکی از کارگران در اين باره به ايلنا گفت: اوايل اين هفته طلبکاران به کارخانه آمده بودند و بيش از ۱۲ تريلی از مواد خام را با حکم قضايی بردند.

او افزود: شيوه مديرتی که کارفرما در پيش گرفته است آينده خوبی را برای کارخانه رقم نمی‌زند و ما را به نا‌کجا آباد می‌برد.

او با اشاره به مراجعه اعضای شورای اسلامی کار به استانداری مرکزی در اوايل اين هفته، گفت: مسئولان استانداری به اعضای شورای اسلامی کار گفتند که به قرارگاه خاتم الاوصياء، سهامدار عمده کارخانه، نامه ارسال کردند و از اين قرارگاه خواستند وضعيت آقای درخشنده‌بخت را مشخص کند و نتيجه را به استانداری گزارش دهد.

گفتنی است تلاش خبرنگار ايلنا برای تماس با مديران کارخانه واگن پارس تا لحظه تنظيم اين خبر بی‌نتيجه مانده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016