پنجشنبه 25 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: هدف از توهين به پيامبر زنده نگهداشتن جريان‌های تروريستی است

قم - رئيس مجلس شورای اسلامی گفت: مجله فرانسوی که توهين به پيامبر اسلام را شروع کردند يا نفهم هستند يا دلشان می‌خواهد تروريسم تقويت شود؛کاری که در اين مجله کردند بزرگترين کمک به جريان های تروريستی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاريجانی صبح پنجشنبه در اجلاسيه سراسری جامعه مدرسين و علمای بلاد که در موسسه امام کاظم(ع) در حال برگزاری است، با بيان اينکه نظام اسلامی می‌خواهد به پيکره استکبار جهانی لطمه بزند، بنابراين طبيعی است که استکبار جهانی عليه جمهوری اسلامی ايران کار کند، اظهار کرد: گردنه ديگر پس از وقوع انقلاب بود که مشکلات امنيتی و سياسی مختلف در کشور ايجاد کردند و شخصيت‌های نظام را ترور می‌کردند. اينهايی که امروز نگران ترور هستند بايد بدانند قربانی اصلی ترور ايران بوده است ولی آنها پشت صحنه کمک می‌کردند اما حالا جيغ آنها درآمده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس مجلس شورای اسلامی تاکيد کرد: چيزی که ما را از اين گردنه‌ها عبور داد هدايت‌های امام راحل و حضور علما در صحنه و همت و اراده مردم برای پاسداری از انقلاب بود.

لاريجانی اضافه کرد: ملت ايران در آن دوران يک شخصيت مزاحم به نام بنی صدر را از جلوی خود برداشت و جريان‌های برانداز را از بين بردند. آمادگی و همدلی در داخل نظام باعث شده جريان‌های ضد امنيتی نابود شود.

وی جنگ را گردنه ديگری دانست که مقابل نظام بود و گفت: کشورهای مختلف انواع حمايت‌ها را از صدام کردند و آمريکايی‌های نقش موثر و مستمری در حمايت از صدام و جنگ با ايران داشتند.

وی به سفر اخير خود به کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: يکی از رهبران يک کشور جزئياتی از جريان وسيع منطقه‌ای برای پشتيانی از صدام را برای من تشريح کرد که اجرا نشد. چيزی که باعث شده ملت ايران از اين گردنه عبور کند هدايت‌های امام راحل و نقش روحانيت و همبستگی نخبگان سياسی بوده است.

وی تاکيد کرد: بعد از جنگ، ايران سير تکاملی برای تقويت بنيه دفاعی و آبادانی کشور طی کرد و ايران رشد قابل توجهی در زمينه‌های مختلف داشته است.

تهديد نظامی عليه ايران فقط ژست است

لاريجانی ادامه داد: امروز ايران تهديد نظامی بالفعلی ندارد و اگر سروصدايی هم می‌شود ژستی بيشتر نيست، چون اينها از دست ايران ناراحت هستند که مانع اجرای طرح‌های آنها می‌شود. حتی در پس مشاجراتی مثل انرژی هسته‌ای هم همين نکته نهفته است.

رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه امروز با چند مسئله مهم مواجه هستيم، يکی از اين مسائل را مناقشات هسته‌ای دانست و گفت: گرچه در اين مناقشه دوره‌هايی را سپری کرديم ولی امروز در دالان مذاکرات قرار داريم که دوره بسيار حساس و سرنوشت ساز است.

وی گفت: آنها ابتدا دنبال اين بودند که ما به دانش هسته‌ای دست پيدا نکنيم و در اين راستا مشکلاتی را برای ما به وجود آوردند و مزاحمت‌هايی ايجاد کردند.

لاريجانی، مذاکرات هسته‌ای را مهم دانست و گفت: هم بايد برخی مشکلاتی که در گذشته بود را با دقت نظر و هوشياری حذف کرد و هم بايد از اين دستاورد و ثمره حفاظت کرد.

به اعتقاد رئيس مجلس شورای اسلامی در طول تاريخ پس از انقلاب، جنس مذاکرات مهمتر از اين نداشتيم، بنابراين همراهی و همدلی جريان‌های مختلف در کشور مهم است.

شيطنت‌های آمريکايی‌ها در مذاکرات هسته‌ای

وی اضافه کرد: گاهی مطالبی را در مورد مذاکرات هسته‌ای مطرح می‌کنند که درست نيست، گاهی حدسيات و سوء ظن است که نگرانی‌های بلاوجه در کشور ايجاد می کند. هر چه همبستگی ما قوی تر باشد در چارچوب سياست‌های رهبری می‌توان قدم برداشت.

وی با اشاره به اينکه در آمريکا هم شيطنت‌هايی در مورد اين پرونده می‌شود اظهار کرد: گاهی افرادی برای گران فروشی و رقابت‌های انتخاباتی در آمريکا می‌خواهند جريان مذاکره را بهم بزنند. طرف آمريکايی در اين مذاکره نشان داد که قابل اعتماد نيست و موضع‌گيری آنها در ايران رصد می‌شود.

لاريجانی تاکيد کرد: آمريکايی‌ها تصور نکنند با چانه زنی و روحيه تاجرمابانه می‌توانند کلاهبرداری سياسی کنند. در مذاکره سياسی همان طوری که رهبری معظم فرمودند انعطاف‌های به موقع وجود دارد اما نه به اين مورد که ايران دچار نسيان می‌شود.

وی گفت: اگر در داخل کشور دو علامت مهم در حوزه سياسی و اقتصادی داشته باشيم آنها متوجه می‌شوند ايران آمادگی کافی برای ادامه راه دارد.

بيماری‌های مزمن در اقتصاد

وی مسائل اقتصادی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: بيماری‌های مزمنی در اقتصاد ما وجود دارد که مقداری ريشه تاريخی دارد و شايد اين مشکل چند دهه وجود داشته است. ريشه مهم آن به ورود نفت به زندگی ما بر می‌گردد که تبديل به سرمايه توليدی نشده بلکه جايگزين بودجه جاری کشور شده و به همين دليل بخش جاری کشور ما فربه شد و به جای اينکه چرخ توليد کشور راه بيفتند تکنولوژی‌هايی وارد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر اين برخی سوء تدبيرها در کشور شرايط اقتصادی را با وضعيت غيرعادی مواجه کرد.

رئيس مجلس شورای اسلامی نوسانات نرخ ارز و افزايش تورم را از مصاديق سوء مديريت‌ها ذکر کرد و گفت: همه اين مسائل مربوط به تحريم ها نيست بلکه به سوء مديريت اجرايی بر می‌گردد. وقتی رشد نقدينگی در کشور ما هشت برابر شود چنين مشکلاتی وجود خواهد داشت.

وی تاکيد کرد: امروز ۶۸۰ ميليارد تومان نقدينگی در کشور داريم و اين باعث مشکلاتی شده که ربطی به تحريم‌ها ندارد. سال ۹۳ اگر با همين آهنگ تمام شود کل بودجه جاری و عمرانی ۱۸۰ هزار ميليارد تومان است که ۱۵۰ هزار ميليارد تومان صرف امور جاری می‌شود و فقط ۳۰ هزار ميليارد برای امور عمرانی اختصاص می‌يابد.

وی اظهار کرد: آنقدر استخدام‌ها و بودجه های جاری را افزايش دادند که جايی برای بودجه‌های عمرانی نيست.

لاريجانی گفت: چند سال پيش رهبر معظم انقلاب سياست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند ولی درست اجرا نشد. به جای اينکه کارخانه‌ها به مردم واگذار شود يک صورت ظاهری درست کردند و امکانات يک وزارتخانه تخصصی را به يک وزارتخانه غيرتخصصی دادند که اين نوعی فريب دادن مردم است. اين مشکلات باعث شده اگر تکانی در قيمت نفت به وجود بيايد مشکلات اقتصادی افزايش می‌يابد.

وی ادامه داد: تنها راهی که کشور ما برای عبور از اين گردنه دارد اين است که سياست‌های اقتصاد مقاومتی را جدی بگيرند و کشور ما توليد محور شود و فرهنگ ما به رونق توليد کمک کند. صادرات ما مويد توليد باشد و حرکت عمومی در اين زمينه به وجود آيد.

وی با بيان اينکه استخدام جديد معقول نيست اظهار کرد: اقتصاد ما بايد توليد محور باشد و رسانه‌ها و علمای اسلام مردم را بسيج کنند که کارآفرين شوند.

لاريجانی تاکيد کرد: اخيرا رهبر معظم انقلاب دستور دادند که در بررسی بودجه به مسئله سياست‌های اقتصاد مقاومتی توجه شود که ما در بررسی بودجه به اين نکته اهتمام داريم.

وی با اشاره به کلنک زنی پروژه‌های مختلف با پيش بينی اعتبار صدها ميليارد تومان اظهار کرد: ۲۰ سال طول می کشد پروژه‌هايی که کلنک زنی شده به اتمام برسد.

توهين به پيامبر برای زنده نگه داشتن جريان‌های تروريستی است

وی با تحليلی از مسائل منطقه‌ای اظهار کرد: ايران نقش دقيقی در منطقه اجرا کرد ولی در گذشته می‌خواستند اين ويژگی را با غبارآلودگی سياسی نشان ندهند.

لاريجانی تاکيد کرد: ايران در مقابله با جريان‌های تروريستی نقش مهمی دارد ولی عامل اصلی ايجاد جريان‌های تروريستی که در منطقه آبروی اسلام را می‌برند سرويس‌های برخی کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه است.

وی معتقد است که هر جايی سرويس‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه ورود کردند جريان‌های تروريستی به وجود آمدند.

وی دسيسه سرويس‌های اطلاعاتی برای ايجاد اين جريان‌ها و تهديد به کشورهای منطقه را مورد اشاره قرار داد و يادآور شد: وقتی اينها به کشوری لشکرکشی کردند در واقع جوانان آن کشور را تحقير کردند.

لاريجانی افزود: مجله کذايی فرانسوی که دوباره توهين به پيامبر اسلام را شروع کردند يا نفهم هستند يا دلشان می‌خواهد مسائل تروريستی دوباره تقويت شود. يکی از عوامل اين کارهای تروريستی تحقير مسلمانان است.

رئيس مجلس شورای اسلامی تاکيد کرد: در افغانستان وقتی يک عروسی را بمباران می‌کنند توقع نداشته باشند برای آنها دسته گل ببرند. کاری که در اين مجله کردند بزرگترين کمک برای جريان های تروريستی است که زنده بماند.

فضاحت ۴۰ کشور در مبارزه با تروريست‌ها

لاريجانی تلاش ائتلاف بين‌المللی متشکل از ۴۰ کشور جهان برای از بين بردن تروريست‌ها را نوعی فضاحت دانست و گفت: ۴۰ کشور دور هم جمع شدند ولی هيچ کار مهمی نکردند. تنها ايران بود که در مقابله با جريان‌های تروريستی به کمک دولت و مردم عراق رفت.

وی تلاش غربی‌ها در منطقه را مرموز دانست و گفت: آنها از يک طرف می خواهند کشورهای منطقه را به جان همديگر بيندازند و از طرفی ديگر ژست مبارزه با اين جريان‌ها را می‌گيرند.

رئيس مجلس شورای اسلامی وحدت را امری ضروری در کشور دانست و افزود: هر گونه حاشيه سازی در کشور همبستگی ملی را لطمه می‌زند و ما امروز برای انجام کارها نيازمند همبستگی ملی هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016