پنجشنبه 25 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علی لاریجانی: طرح نمايندگان مجلس برای افزايش ميزان غنی‌سازی

علی لاریجانی، رئيس مجلس گفت: اخيراً برخی نمايندگان مجلس طرحی را دنبال می‌کنند که اگر غربی‌ها در زمينه تحريم‌ها گام جديدی بردارند، ايران فناوری هسته‌ای را در هر درجه‌ای از غنی‌سازی ادامه خواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری فارس - علی لاريجانی پيش از ظهر امروز در نهمين اجلاسيه جامعه مدرسين و علمای بلاد که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد با بيان اينکه دشمنان می‌گويند ايران با طرح‌های ما در منطقه مبارزه می‌کند و آنها را از بين می‌برد گفت: در مذاکرات هسته‌ای نيز از زبان خودشان می‌شنويم که همين مسائل و نگرانی‌ها را دارند.

وی افزود: در يکی از مذاکراتی که من در آن حاضر بودم به طرف مقابل گفتم مشکل اصلی خود را بگوييد و او هم گفت می‌دانيم سلاح هسته‌ای نداريد و به دنبال آن نيستيد اما مسئله اصلی ما اين است که شما توازن منطقه‌ای را بر هم زده‌ايد.

لاريجانی با بيان اينکه درد دشمنان اين است که وزن ايران بالا رفته است گفت: بيداری اسلامی طرح‌های دشمنان را بر هم زده و آنها نگران اين مسائل هستند.

رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه امروز در دالان مذاکرات هسته‌ای هستيم خاطرنشان کرد: دوره حساس و سرنوشت‌سازی را می‌گذرانيم؛ دشمنان ابتدا به دنبال اين بودند که ما دانش هسته‌ای را به دست نياوريم و در اين راستا گاهی تهديد نظامی هم می‌کردند ولی مقاومت ملی، دستاوردی بزرگ برای جمهوری اسلامی داشت.

وی با تاکيد بر اينکه بايد با آرامش و عقلانيت در مذاکرات، برخی اشکالات گذشته را برطرف کرد گفت: البته بايد دستاوردها را هم حفظ کرد و مشکلات به وجود آمده برای کشور را برچيد؛ در طول تاريخ پس از انقلاب مذاکراتی مشکل‌تر از اين نداشته‌ايم.

لاريجانی با بيان اينکه توجه به حفظ ميراث ارزشمند هسته‌ای بسيار مهم است تصريح کرد: در اين ميان نبايد اطلاعات غلط را هم پمپاژ کرد؛ برخی مسائل اشتباه و غلط در جامعه منتشر می‌شد که صحيح نيست، گاهی سوء ظن‌ها و حدسيات نگرانی‌هايی را در داخل کشور به وجود می‌آورد؛ بدانيم که اگر همبستگی بيشتر در داخل داشته باشيم طرف مقابل هم در می‌يابد ما پای دستاوردها و چارچوب‌هايی که رهبری تعيين می‌کنند همدلانه ايستاده‌ايم.

رئيس مجلس با اشاره به شيطنت‌هايی که در داخل آمريکا هم صورت می‌گيرد عنوان کرد: آنها بر اثر رقابت‌های سياسی و با انگيزه‌های گوناگون و گاهی برای گران‌فروشی، سخنانی عليه مذاکرات گفته می‌شود ولی ما بايد مسيری روشن را دنبال کنيم؛ رفتاری که آمريکايی‌ها و غربی‌ها در مذاکرات اخير داشتند بسيار تاسف‌بار بود و نشان دادند قابليت کافی برای حل موضوع را ندارند ولی در ايران اين موضوعات با هوشياری رصد می‌شود.

وی تصريح کرد: اخيراً برخی نمايندگان مجلس طرحی را دنبال می‌کنند که اگر غربی‌ها در زمينه تحريم‌ها گام جديدی برندارد ايران فناوری هسته‌ای را در هر درجه‌ای از غنی‌سازی ادامه خواهد داد.

لاريجانی گفت: بايد از فرصت به درستی استفاده کرد و دشمنان تصور نکنند با روحيه تاجرمآبانه می‌توانند کلاهبرداری سياسی کنند زيرا در ايران مسائل برای تصميم‌گيران روشن است.

رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه انعطاف‌های به موقع از سوی ايران وجود دارد خاطرنشان کرد: البته دشمنان نبايد تصور کنند ايران در مسئله هسته‌ای دچار نسيان می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016