شنبه 27 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازداشت متهمان فساد در يک شرکت نفتی

منابع آگاه در شرکت تاسيسات دريايی از بازداشت تعدادی از متهمان فساد در شرکت نفتی تاسيسات دريايی خبر می‌دهند و می‌گويند روند بازداشت متهمان در اين شرکت ادامه خواهد يافت.

به گزارش خبرگزاری فارس، منابع آگاه در شرکت تاسيسات دريايی از بازداشت تعدادی از متهمان فساد در شرکت نفتی تاسيسات دريای خبر می‌دهند. اين منابع می‌گويند روند بازداشت متهمان در اين شرکت ادامه خواهد يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش، علاوه بر يک قاضی از سازمان بازرسی کل کشور که به اين پرونده رسيدگی می‌کند، يکی از قضات با سابقه مجتمع ويژه مبارزه با مفاسد اقتصادی نيز به صورت ويژه رسيدگی به اين پرونده را بر عهده دارد که پيش از اين پرونده‌های مهمی را در زمينه مفاسد اقتصادی مورد رسيدگی قرار داده است.

اين گزارش حاکی است برای دو نفر از مديران عامل سابق شرکت تاسيسات دريايی پرونده‌های سنگينی تشکيل شده است و يکی از آنها چند بار برای بازپرسی به دادگاه احضار شده است.

به نظر می‌رسد شبکه گسترده‌ای از فساد در طول سال‌های طولانی در دوره‌های مختلف مديريتی در اين شرکت فعال بوده‌اند.

مواردی از جمله دکل گمشده مشهور به دکل ۸۷ ميليون دلاری، عملکرد شرکت‌هايی که با پول اين شرکت و به نام بخش خصوصی تشکيل شده‌ و از اين شرکت پروژه دريافت کرده‌اند، دکل ديگری که سال‌ها پيش خريداری شده، اما به دليل مشکلات متعدد سال‌هاست در بندر شارجه مانده و اساسا در کشور مورد استفاده قرار نگرفته است و موارد مربوط به خريد اقلام و تجهيزات مربوط به کار در پارس جنوبی از جمله مواردی است که در اين پرونده‌ها مورد رسيدگی قرار می‌گيرد.

نمايندگان مجلس نيز به تازگی طرح تحقيق و تفحص از شرکت تاسيسات دريايی از ابتدای تشکيل تا کنون را کليد زده‌اند.

شرکت مهندسی و ساخت تاسيسات دريايی ايران از سال ۱۳۷۲ با مديريت مهدی هاشمی رفسنجانی تشکيل شده و در حال حاضر نزديک به ۷۰ درصد از ساخت و نصب بخش دريايی پروژه‌های در دست اجرای پارس جنوبی را بر عهده دارد.

بر اساس اين گزارش ارزش پروژه‌هايی که تاسيسات دريايی اجرای آنها را بر عهده دارد بالغ بر ۱۱ ميليارد دلار ارزيابی می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016