شنبه 27 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

معاون اول رئيس‌جمهور: احتمال ورود افراد جديد به پرونده بابک زنجانی، حاميان پشت پرده بايد مشخص شوند

معاون اول رئيس‌جمهور درباره پرونده بابک زنجانی گفت: موضوع اين است که اين فرد چگونه وارد سيستم شده و اگر مشخص نشود، ممکن است افراد ديگری وارد شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگيری ظهر امروز در چهل و سومين جلسه هیأت نمايندگان اتاق بازرگانی ايران به موضوع ورود برخی افراد و وضع سياست‌های نادرست که منجر به اتفاقات بدی شد، اشاره کرد و گفت: در سال ۹۰ گفته شد که بخش خصوصی در فروش نفت ورود پيدا کند، ولی بايد پرسيد، چرا به اتاق بازرگانی نفت ندادند که بفروشد و يک مرتبه يک جوان را از کجا وارد سيستم فروش نفت کردند که تا به امروز ما نمی‌دانيم ۲ ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار اين مملکت چگونه در اختيار بابک زنجانی قرار گرفته است.

وی گفت: اگر اين پول به کشور بازنگردد، برای کشور تبديل به روسياهی خواهد شد و با آنکه از روزهای اول دولت يازدهم وارد اين ماجرا شديم و اين فرد دستگير شد، تا الان چيزی عايدمان نشده است و فقط گفته شده وکالت داده تا اموال اندکی که در کشور دارد در اختيار وزارت نفت قرار گيرد.

معاون اول رئيس‌جمهور تصريح کرد: موضوع اين است که اين فرد چگونه وارد سيستم شده و اگر مشخص نشود، ممکن است افراد ديگری وارد شوند.

جهانگيری افزود: بايد پرسيد بخش خصوصی کی می‌تواند با رئيس بانک مرکزی ساعت‌ها مذاکره کند يا در هر ساعتی که بخواهد به هر وزارتخانه‌ای وارد شده و وزيرش را از جلسه بيرون بکشد. بايد مشخص شود چه کسی در پشت پرده از اين طرح حمايت کرده است.

وی گفت: تيم اين دولت ديگر هوا و هوس‌ پست‌ ندارد و با تمام توان و آبرويمان آمده‌ايم تا مشکل حل شود و قرار هم نيست ملاحظه کسی را بکنيم.

جهانگيری ادامه داد: يک زمانی گفتند پول ايران را ببريم در صرافی‌های دوبی بفروشيم و ظرف ۱۸ ماه ۲۲ ميليارد دلار پول اين مملکت به خارج رفت، ولی الان پتروشيمی‌ها برای عرضه ۵ ميليون دلار در بازار بايد هماهنگ کنند، مواظب باشيم دوستان ديگر به اسم فساد آدرس اشتباه به ما ندهند، ما خودمان می‌دانيم فساد کجا اتفاق افتاده است.

جهانگيری تصريح کرد: سياست دولت، عمل به قانون و شفاف است و دولت در تمام اين زمينه‌ها عملکرد پشت درهای بسته را نه مطلوب و نه به نفع می‌داند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016