یکشنبه 28 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
27 دی» بازداشت متهمان فساد در يک شرکت نفتی
14 دی» ۸ مدير متخلف بانکی اخراج شدند
پرخواننده ترین ها

جزئيات دستگيری و بازداشت سه مسئول متخلف ورزش اعلام شد

مشاور وزير و مديرکل دفتر مرکزی حراست وزارت ورزش و جوانان جزئيات دستگيری و بازداشت سه مسئول متخلف ورزش را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا حسنی خو مشاور وزير و مديرکل دفتر مرکزی حراست وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با پايگاه خبری وزارت ورزش به تشريح ابعاد دستگيری و بازداشت تعدادی از متخلفان مرتبط با ورزش پرداخت



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* اخيراً چند متخلف در حوزه وزارت ورزش بازداشت شده اند
حسب دستور وزير محترم، جناب آقای دکتر گودرزی، موضوع سالم‌سازی و مقابله با ناهنجاری‌ها در وزارت ورزش و جوانان به صورت جدّی در دستورکار مجموعه حراست و ساير دستگاه‌های نظارتی قرار گرفت. در همين رابطه تحقيقات جامعی در بخش‌های مختلف صورت پذيرفت که هفته گذشته يکی از موارد، به نتيجه رسيد؛ و در نهايت با همکاری نهادهای نظارتی و همراهی بسيار خوب مقام محترم قضايی، سه نفر از متخلفان که يک نفر انها در وزارت ورزش و جوانان دارای مسئوليت ستادی و دو نفر ديگر خارج از مجموعه مديريتی ورزش ولی مرتبط با ان هستند بازداشت شدند.

با عنايت به اين‌که پرونده در مرحله تحقيقات است، فلذا ارايه اطلاعات بيشتر در حوزه اختيارات دستگاه قضايی می‌باشد. همان طور که گفته شد اين امر در راستای سياست‌های وزير ورزش و جوانان انجام و پيگيری شد و دستگاه‌های نظارتی و مديران وزارتخانه حسب وظيفه قانونی و شرعی خود و در جهت تحقق منويات مقام عظمای ولايت و تاکيدات رياست محترم جمهوری با هرگونه تخلف بدون کمترين ملاحظه‌ای به صورت جدّی برخورد خواهند کرد.

در ضمن لازم به يادآوری است که در حال حاضر صرفاً برخی اتهامات نسبت به اين افراد مطرح است؛ از اين روی رعايت حرمت و آبروی افراد امری ضروری و واجب است؛ چه بسا در خصوص برخی و يا تمامی اتهامات قرار منع تعقيب صادر شود. بنابر اين از همه عزيزان انتظار داريم تا صدور رأی قطعی از هرگونه گمانه‌زنی و پيش‌داوری پرهيز کنند.

* با توجه به تاکيدات مسئولان نظام و قوانين موجود، شما به عنوان يکی از بخش‌های مهم در امر مبارزه با فساد در حوزه ورزش، دلايل بروز فساد را چه می‌دانيد؟
همان‌گونه که اطلاع داريد عرصه ورزش کشور به دلايل متعدد، مورد توجه جريانات مختلف سياسی و اقتصادی بوده است. در گذشته شخصيت‌های مختلف با توجيه تلاش برای جلب و جذب حمايت‌های مادی و معنوی وارد بدنه مديريتی و تصميم‌گيری ورزش شده‌اند؛ و از آن‌ جا که اين عرصه همواره قرين شهرت، محبوبيت و ... بوده و می‌باشد، جذابيت لازم و کافی را برای گروه‌ها و فعالين اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سياسی داشته و دارد. فارغ از مطالعات گسترده و بررسی‌های کارشناسی که در مورد دلايل، عوامل و بسترهای بروز انواع فساد و ناهنجاری در جوامع مختلف و از جمله ايران انجام شده است؛ به طور کلی اهم دلايل بروز ناهنجاری‌ها و فساد در ورزش کشور را در موارد زير می‌توان جست‌وجو کرد:

فقدان شفافيت لازم در سيستم‌های مالی و درآمدی فدراسيون‌های ورزشی
انتصاب افراد غيرمتخصص در حوزه ورزش
عدم رعايت شرايط احراز مسئوليت، صلاحيت‌های اخلاقی و فنی کارگزاران حوزه ورزش
حاشيه‌های امن ناشی از وابستگی فردی و اجتماعی
طولانی شدن روند رسيدگی به تخلفات در مراجع مختلف

* با توجه به اين توضيحات چه اقداماتی برای مقابله با فساد در ورزش کشور انجام شده است؟
به دنبال بخشنامه معاون اوّل محترم رياست جمهوری در دی ماه ۱۳۹۲ مبنی بر شناسايی و پيگيری اشخاصی که با تبانی و کسب امتيازات خاص، زمينه سوءاستفاده و درآمدهای غيرقانونی و غيرموجه داشته‌اند و با تاکيدات و حمايت‌های جناب آقای دکتر گودرزی، مقام محترم وزارت ورزش و جوانان و اهتمام جدّی ايشان برای سالم‌سازی عرصه ورزش و مقابله با هرگونه ناهنجاری، ويژه‌خواری و فساد در ورزش کشور، اقدامات و برنامه‌های ذيل توسط بخش‌های نظارتی و مديريتی وزارت ورزش و جوانان اجرا شده است.

۱. تشکيل ستاد مبارزه با فساد در وزارت ورزش و جوانان
۲. پيگيری «شعبه تخصصی ورزش» برای رسيدگی به جرايم و تخلفات عرصه ورزش
۳. تدوين نظام‌نامه‌ها و آيين‌نامه‌های لازم برای جلوگيری از حاکميت و رفتارهای فردی و سليقه‌ای
۴. شفاف‌سازی و نظام‌مند کردن نحوه ورود حاميان مالی در عرصه ورزش؛ به عنوان مثال می‌توان به برگزاری مزايده واگذاری تبليغات محيطی ليگ‌های فوتبال اشاره کرد.
۵. تلاش برای نظارت هدف‌مند در مزايده‌ها و مناقصات حوزه وزارت ورزش و جوانان؛ در اين زمينه با تلاش و دقت کارشناسان و مديران حوزه ورزش، موفق شديم از طريق مزايده و ايجاد رقابت سالم، فعاليت‌های مختلف را با قيمتی بسيار بالاتر از قبل به بخش خصوصی واگذار کنيم.
۶. پيگيری تخلفات و تلاش برای احقاق حقوق عمومی و رسيدگی به شکايات از طريق تشکيل پرونده‌های قضايی و ارسال به محاکم ذی‌صلاح و اصلاح رويه‌ها و فرآيندها
۷. اجرای طرح فروش آنلاين بليط مسابقات فوتبال به عنوان اقدامی سيستمی در راستای شفاف‌سازی درآمدها
۸. اجرای جدّی دولت الکترونيک با هدف کاهش دخالت‌های فردی و مشکلات ناشی از آن

در پايان ذکر اين نکته را ضروری می‌دانم که در عرصه ورزش کشور شاهد حضور و فعاليت‌ انسان‌های وارسته و شريفی هستيم که صادقانه و شبانه روزی در حال تلاش برای اعتلای نام کشور عزيزمان هستند، از اين روی اگر سخن از فساد در اين حوزه مطرح می‌شود، دقيقاً با هدف دفاع و صيانت از حقوق خيل عظيم ورزشکاران، مربيان و مديران خدومی است که بی ادعا در حال پرورش جوانان کشورمان و افتخارآفرينی برای ايران اسلامی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016