دوشنبه 29 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

شيرين عبادی به احمد شهيد در خصوص مزاحمت‌های قضايی و امنيتی برای نرگس محمدی نامه نوشت

شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل و رييس کانون مدافعان حقوق بشر در نامه ای به احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران در خصوص احضارها و اخطارها برای نرگس محمدی، نائب رييس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر توضيحاتی را ارائه کرد.

هفته گذشته، خانم محمدی در مراجعه‌ای که به بازپرسی شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب داشته، آخرين دفاع از او اخذ و پرونده جهت تعيين وقت به دادگاه انقلاب ارسال شده است. او همچنين در پی اهدای جايزه سالانه کانون مدافعان حقوق بشر، ساعت‌ها مورد بازخواست مأموران امنيتی قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم عبادی در اين نامه از آقای شهيد خواسته است تا با استفاده از کليه امکانات قانونی‌اش نسبت به رفع مزاحمت از سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، اقدامات لازم را انجام دهد.

رو نوشت اين نامه برای کميسر عالی‌ حقوق بشر، گزارشگر سازمان ملل متحد در وضعيت مدافعان حقوق بشر و دفتر دبير کل سازمان ملل متحد نيز ارسال شده است.

به گزارش سايت کانون مدافعان حقوق بشر، متن کامل نامه شيرين عبادی به احمد شهيد که در تاريخ ۲۹ دی ماه ۱۳۹۳ ارسال شده، به شرح زير است:

جناب آقای دکتر احمد شهيد

گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران

پيرو گزارش‌های قبلی به اطلاع می‌رساند که خانم نرگس محمدی، نائب رييس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر همچنان با تشکيل پرونده‌های متعدد مواجه است؛ به‌گونه‌ای که از ارديبهشت ماه تا دی ماه سال جاری هفت بار از سوی شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب برای وی اخطاريه و احضاريه صادر شده است.

خانم محمدی که قبلاً به شش سال حبس محکوم شده بود، در پی تبعيد غيرقانونی به زندان زنجان و همچنين مشکلاتی که مأموران امنيتی بصورت غير‌مستقيم برای او ايجاد کرده بودند، به شدت بيمار و بستری شد تا حدی که مسئولان قضايی ناچار شدند وی را برای ادامه درمان با اخذ وثيقه، موقتاً آزاد کنند. اما متأسفانه پس از اين دوران نيز مأموران امنيتی دست از سر او برنداشته‌اند.

هفته گذشته و در آخرين مراجعه‌ای که خانم محمدی به بازپرسی شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب داشته، آخرين دفاع اخذ و پرونده جهت تعيين وقت به دادگاه انقلاب ارسال شده است. اتهام‌های ادعايی عليه نامبرده عبارتند از: «اجتماع و تبانی عليه امنيت ملی»، «تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی» و «مخالفت با مجازات اعدام و عضويت در گروه لگام».

مأموران امنيتی در گزارشی که ضميمه پرونده است، نوشته‌اند که چون خانم محمدی با اعدام مخالف است بنابراين با قصاص نيز که از احکام شريعت است، مخالف است و از حيث مخالفت با شريعت اسلامی نيز مسئول است.

جناب آقای شهيد

به خوبی مشخص است که اتهام‌های مطروحه به خاطر سمت و ادامه فعاليت خانم نرگس محمدی در کانون مدافعان حقوق بشر است و در اين خصوص بارها مأموران امنيتی به وی هشدار داده بودند. حتی پس از اهدای جايزه سالانه کانون مدافعان حقوق بشر به مولوی عبدالحميد که يکی از محبوب‌ترين روحانيون بلوچ و اهل تسنن است، ساعت‌ها مورد بازخواست قرار گرفت.

نظر به اينکه طبق اعلاميه حمايت از مدافعان حقوق بشر، کليه افرادی که برای پيش برد حقوق بشر، فعاليت می کنند می‌بايستی آزادانه و مصون از هر نوع اذيت و آزاری بتوانند به فعاليت خود ادامه دهند، بنابراين خواهشمندم با استفاده از کليه امکانات قانونی نسبت به رفع مزاحمت از سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر که يکی از سرشناس‌ترين فعالان ايرانی است، اقدامات لازم را انجام دهيد. همچنين اين نامه در پرونده دولت جمهوری اسلامی ايران، ضبط شود.

شيرين عبادی
رييس کانون مدافعان حقوق بشر
۲۹ دی ماه ۱۳۹۳


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016