سه شنبه 7 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سخنگوی کميسيون امنيت ملی مجلس: عارف چه کاره مجلس است که هیأت پارلمانی آلمان با او ديدار می‌کند

* حضور ظريف در فرانسه و قدم زنی با کری اندوهناک است

نماينده ورامين در مجلس با محکوميت اظهارات مداخله‌جويانه نايب رئيس مجلس آلمان در امور ايران گفت: سؤال من از هیأت رئيسه اين است که آقای عارف چه کاره مجلس است که هیأت پارلمانی آلمان با او ديدار می‌کند.

نماينده ورامين در مجلس با محکوميت اظهارات مداخله‌جويانه نايب رئيس مجلس آلمان در امور ايران گفت: سؤال من از هیأت رئيسه اين است که آقای عارف چه کاره مجلس است که هیأت پارلمانی آلمان با او ديدار می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش پايگاه خبری «تيک»، سيد حسين نقوی حسينی نماينده مردم ورامين در مجلس شورای اسلامی پيش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق ميان‌ دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۷ بهمن ۹۳) اظهار داشت: در محضر ملت ايران دو رفتار نابجای دستگاه ديپلماسی کشور را محکوم می‌کنم، ابتدا حضور وزير امور خارجه ايران در فرانسه در شرايطی که جهان اسلام به دليل اهانت پيامبر اکرم (ص) اندوهناک است و به اعتراض برخاسته و برخلاف نقش رهبری و پيشرونده ايران در جهان اسلام وزير امور خارجه در کشور فرانسه حضور پيدا می‌کند که اين اقدامی نابجا در دستگاه ديپلماسی است.

وی افزود: مورد ديگر قدم زدن وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران به عنوان نماد مبارزه با استکبار، نظام سلطه و شيطان بزرگ با وزير امور خارجه آمريکا که نماد شيطان بزرگ است را محکوم می‌کنم و آن را برخلاف عزت و اقتدار ملت ايران می‌دانم.

سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس اضافه کرد: البته نتانياهو، کامرون و فابيوس می‌توانند با جان‌ کری قدم بزنند چون همه آنها دزدان و غارتگران جهان هستند، اما وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران نه.

نقوی حسينی با اشاره به اظهارات اخير نايب رئيس مجلس آلمان در امور داخلی ايران بيان داشت: اين اظهارات مداخله‌جويانه و بی‌ادبانه نايب رئيس مجلس آلمان را محکوم می‌کنم و سؤال بنده از هیأت رئيسه مجلس اين است که آقای عارف چه کاره مجلس است، هیأت پارلمانی آلمان چرا بايد با آقای عارف ديدن کند، چرا در برنامه ديدارهای هیأت پارلمانی آلمان ديدار با فردی گذاشته می‌شود که نه ربطی به پارلمان دارد و نه در دولت دارای جايگاه و موقعيتی است.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگيان و معلمان ادامه داد: اغلب معلمان کشور امروز در مخارج اوليه زندگی خود مانده‌اند و اگر بيماری خاصی برای آنها پيش آيد قادر به درمان آن نيستند و هزينه تحصيل و ازدواج فرزندان خود را نمی‌پردازند.

نماينده ورامين در ادامه تصريح کرد: صندوق ذخيره فرهنگيان با ميلياردها تومان سرمايه هيچ سودی به فرهنگيان نمی‌رساند حتی هزينه چای زنگ تفريح معلمان از آنها دريافت می‌شود که در هيچ سازمان و نهادی چنين چيزی مرسوم نيست، تبعيض بين فرهنگيان و ساير کارکنان دولت به شدت افزايش يافته کارمند ساده بسياری از ادارات چند برابر معلمان حقوق دريافت می‌کند.

نقوی حسينی در پايان يادآور شد: سرانه مدارس چند پرداخت می‌شود، سقف تعداد دانش‌آموزان کلاس‌ها به حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر افزايش يافته که معلم مبصری هم نمی‌تواند بکند، نظام ارزشيابی دانش‌آموزان توصيفی شده که فقط بی‌سوادی را توزيع می‌کند و منزلت معلم را کاهش می‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016