چهارشنبه 8 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بهای نفت مجددا کاهش يافت

نفت برنت در نبود اطلاعات اساسی برای تغيير قيمت‌ها، در هفته گذشته در محدوده ۴۸ تا ۵۰ دلار در هر بشکه معامله شد و تغيير در اين محدوده به دليل نوسانات دايم قيمت دلار بود.

ایسنا ـ بهای نفت در بازارهای جهانی امروز(چهارشنبه) همزمان با تقويت دلار در معاملات آسيايی بيش از يک درصد کاهش يافت و گزارشها نشان می‌دهد که افزايش فراتر از انتظار در ذخاير نفت خام آمريکا باعث فشار روی قيمت‌ها شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا به دليل بيشترين کاهش شاخص دلار از اوايل اکتبر به دليل اطلاعات ضعيف اقتصادی از سوی آمريکا که خوشبينی نسبت به چشم انداز بزرگترين اقتصاد جهان را با ترديد مواجه کرده، بهای نفت در بازارهای جهانی روز سه‌شنبه دو درصد افزايش يافت.

ريک اسپونر تحليلگر نفتی در سيدنی استراليا گفت: عامل کليدی برای قيمت نفت در روزهای گذشته نوسان ارز بوده است. ما ضعفهايی را در دلار ديديم که به افزايش يک شبه قيمتها کمک کرد.

نفت برنت در معاملات امروز(چهارشنبه) با ۶۰ سنت کاهش به ۴۹ دلار در هر بشکه رسيد. نفت برنت در معملات امروز تا ۴۸ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه نيز پايين آمد. نفت سبک آمريکا نيز با ۷۰ سنت کاهش ۴۵ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه معامله شد. نفت آمريکا نيز پيشتر در معاملات تا ۴۵ دلار و ۳۳ سنت سقوط کرد.

نفت برنت در نبود اطلاعات اساسی برای تغيير قيمت‌ها، در هفته گذشته در محدوده ۴۸ تا ۵۰ دلار در هر بشکه معامله شد و تغيير در اين محدوده به دليل نوسانات دايم قيمت دلار بود.

سرمايه‌گذاران اکنون چشم انتظار اطلاعات ذخاير نفت خام آمريکا هستند که قرار است اواخر امروز منتشر شود. موسسه نفتی آمريکا اواخر روز گذشته اعلام کرده بود که ذخاير نفت اين کشور در هفته گذشته ۱۲.۷ ميليون بشکه افزايش يافته که سه برابر انتظارات است.

ريک اسپونر با بيان اينکه نفت برنت در کوتاه مدت در سطح ۴۷ دلار و ۶۰ سنت معامله خواهد شد، گفت: انتظارات در مجموع اين است که عرضه جهانی در حال حاضر بالاتر از تقاضا است بنابراين در صورتی که شاهد تغييرات واقعا اساسی در مقدار ذخاير نفتی نباشيم بهای نفت احتمالا چندان بالا نخواهد رفت.

اشباع بازار جهانی نفت در حال حاضر باعث شده که قيمت طلای سياه از ماه ژوئن سال گذشته حدود ۶۰ درصد کاهش پيدا کند و تحليلگران پيش بينی های خود برای دو سال آينده را تنزل دهند.

موسسه مالی کرديت سويس پيش بينی های خود برای بهای نفت در سال ۲۰۱۵ را از ۷۵ دلار به ۵۸ دلار و برای سال ۲۰۱۶ را از ۸۰ به ۷۶ دلار تنزل داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016