پنجشنبه 9 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عارف: بايد با محکومين فتنه مرزبندی داشت

محمدرضا عارف گفت: زمانی به اصلاح‌طلبان اتهام ضد ولايت فقيه می‌زنند و حالا اتهام فتنه می‌زنند.

به گزارش ايسنا، محمدرضا عارف در حاشيه کنگره مردم‌سالاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ديدارش با نايب رئيس مجلس آلمان، گفت: اين ديدار به درخواست رسمی مجلس آلمان صورت گرفته و ما با وزارت امور خارجه هماهنگ کرديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين‌که اين ديدار، ديدار بسيار خوبی بود و خانم نايب رئيس آلمان هيچ دخالتی در امور ايران نداشته است، گفت: ايشان به عنوان مهمان حرفشان را زده‌اند و ما نيز پاسخ داده‌ايم، ولی متأسفانه بدون اين‌که به اين پاسخ توجه شود صحبت‌های ايشان را مطرح کردند که نهايت بی‌تقوايی است.

وی همچنين در پاسخ به خبرنگاری درباره پياده‌روی محمد جواد ظريف و جان کری، وزير امور خارجه ايران و همتای آمريکايی‌اش گفت: برخی يک موضوع خيلی جزئی را مطرح می‌کنند تا مسأله اصلی ما که پيروزی و موفقيت در مذاکره با گروه ۱+۵ است تحت‌الشعاع قرار بگيرد.

خبرنگار ديگری درباره پياده‌روی ظريف با کری می‌گويند: آيا ايشان نمی‌توانست در لوای اين قدم زدن مشکل نماينده ايران در سازمان ملل متحد را حل کند، عارف در پاسخ به اين سوال اظهار کرد: آنچه که مهم است اين است که ما يک انسجام درونی داريم.

وی گفت: برای اين‌که در مذاکرات با دست برتر جلو برويم از همه خواهشمنديم که به حواشی نپردازند. چرا که اصل پيروزی ما در مذاکره خيلی مهم است.

عارف همچنين درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس آينده، ‌اظهار کرد: ما برنامه جدی داريم و اميدواريم اکثريت مجلس را به دست بياوريم.

خبرنگاری پرسيد به نظر شما کانديداهای اصلاح‌طلب و اصول‌گرا دقيقاً چگونه بايد با فتنه مرزبندی داشته باشند که عارف در اين باره گفت: ما همان نظر مقام معظم رهبری را قبول داريم و بايد دقيقاً طبق قانون عمل شود و با کسی که محکوم شده باشد بايد مرزبندی داشت ولی نبايد سليقه‌ای عمل شود.

وی گفت: اين دقيقاً مثل اتهام ضد ولايت فقيه است که به اصلاح‌طلبان می‌زدند حالا از اين عبور کرده‌اند و اتهام فتنه می‌زنند. خواهش می‌کنيم از اين چما‌ق‌هايی که معيار ندارد استفاده نشود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016